Viser søkeresultater 1 til 10 av 35
Threaded View
-
01-04-15, 09:41 #13
Sv: Betennelse i skjoldbruskkjertelen. Ny og trenger hjelp
Hei. Nå har det gått åtte uker siden jeg sist var hos legen, og fikk beskjed om å høyne dosen til 50 mg 5 ganger i uka, og 25 mg 2 ganger i uka. Har ikke følt noen bedring, heller en forverring ettersom det har vært mye å gjøre på skolen. Har begynt å få mer fravær, og det er svært tungt å holde ut hele dager. Jeg har begynt å reise hjem tidlig, for hodepinen og utslittheten har blitt for mye ut over dagen. Tok nye blodprøver på mandag, og fikk da disse verdiene:
Fritt 4: 12,9
TSH: 2,4
Vitamin D: 25M
Hun jeg snakket med på telefonen sa at stoffskifteprøvene mine var helt fine, men at vitamin D prøvene kanskje var litt lave. Det med vitamin D var hun ikke helt sikker på. Skal nå til legen etter påske, og høre om hva vi skal gjøre videre. Men vil først høre med dere, hva synes dere om verdiene nå? Burde jeg begynne å lete etter andre forklaringer på hvorfor jeg fortsatt føler meg så dårlig, eller er det fortsatt mulig at det er stoffskiftet mitt det er noe galt med?
Jeg gikk et år med fine stoffskifteverdier, kun denne "u-aktive" betennelsen i skjoldbruskkjertelen som ikke hadde virket inn på stoffskiftet mitt ennå. Det var først i høst jeg fikk dårligere verdier, vertfall i følge legen. Derfor har jeg alltid hatt en liten følelse av tvil, har jo følt meg dårlig i 2 år.
Så hva syns dere? Gå videre med stoffskifte, eller prøve å finne andre forklaringer, evt. gå videre med den ME diagnosen jeg startet med i høst, men som jeg sluttet med fordi det var da stoffskifteprøvene mine ble dårligere?
Hilsen Sølvi
Lignende tråder
-
Trenger råd og hjelp!
Av Benedikte i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 19Siste melding: 08-03-13, 14:42 -
Trenger hjelp
Av janis i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 30-09-11, 00:01 -
Nå trenger jeg hjelp
Av Gekko i forumet PresentasjonerSvar: 19Siste melding: 30-04-10, 16:34 -
Trenger råd/hjelp.....
Av mohaienne i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 37Siste melding: 09-01-08, 15:33 -
Ei til som trenger hjelp
Av Stina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 11-05-07, 17:41

Svar med sitat

Bokmerker