Sitat Opprinnelig skrevet av Pingvinen Vis post
Legen din vil ikke fortelle deg at du har den auto-immune varianten av lavt stoffskifte, Hashimoto, og det sier meg at vedkommende ikke tar stoffskiftet alvorlig.
Med så høy anti-TPO er det ingen tvil om at du har Hashimoto.

Når det gjelder kosthold, så har svært mange med lavt stoffskifte oppdaget at lavkarbo er den beste veien å gå, meg selv undertegnet. På lavkarbo.no er det mye info og mange oppskrifter. Anbefaler ellers boken til dr. Hexeberg "Frisk med lavkarbo -100 oppskrifter". Boken finnes på biblioteket om du ikke vil kjøpe den.

Hvor mye skal du øke Levaksin med?
Håper du er klar over at stoffskifteprøver skal tas så nær klokken åtte som mulig om morgenen og at du skal være medisinfastende.
Det er vell det jeg også har følt, at han ikke tar meg og stoffskiftesykdommen på alvor. Han sier at "vi må fokusere på det positive, du gjør det så bra på skolen". Jeg føler selv at det ikke kan fortsette sånn her veldig mye lengre, men han nektet å svare meg på hva vi skulle gjøre dersom jeg ikke følte meg bedre. "Vi måtte fokusere på det vi kunne endre på", som var dosen med levaxin. Jeg gikk da opp til 50 mg 4 dager i uka, og 25 mg 2 ganger i uka.

Jeg har også sett litt på Lavkarbo, og det er en av de kostholdsplanene jeg vurderer å starte opp. Det er litt vanskelig når man bor hjemme - da må jo hele familien nesten gå på samme diett, men det går nok greit.

Tusen takk for hjelp!!