Viser søkeresultater 1 til 10 av 35
Threaded View
-
05-01-15, 18:16 #10
Betennelse i skjoldbruskkjertelen. Ny og trenger hjelp
Hei igjen. Har tidligere postet et innlegg om min helsesituasjon, om hvordan jeg har blitt diagnostisert med en betennelse i skjoldbruskkjertelen, og går på levaxin; 25 mg 3 ganger i uka, og 50 mg 4 ganger i uka, i tillegg til at jeg i november gikk en måned med 1 b-12 sprøyte i uka. Har byttet fastlege siden sist, på grunn av at den forrige var veldig mye borte, og følte derfor ikke at jeg ble fulgt opp - fikk heller ikke time hos henne ofte, på grunn av fravær og at hun var veldig opptatt...
Uansett, reiste til den nye legen etter å ha prøvd uten denne medisineringen siden november, og ikke følt noen bedring - heller en forverring. Dette kan ha noe å gjøre med alt førjulsstresset på skolen kanskje....
Faren min er fysioterapeut, og hadde hørt om en spesialist fra Arendal fra sine pasienter, og mener at noen her inne har nevnt han for meg? Denne spesialisten var i følge legen min bare humbug, hadde blitt tatt fra lisensen og det var ingen vits for meg å reise dit. Han hadde ingen forslag til ting som kunne bedre min tilstand, og ville bare ta enda flere av de samme blodprøvene for å "holde øye med tilstanden min".
Problemet mitt er at jeg merker selv at det begynner å bli veldig mentalt krevende å ikke ha noen form for energi overhodet. Som en tenåring har jeg lyst til å være sosial, men det blir veldig vanskelig når jeg må legge meg klokka 9, og bruker nesten all fritiden min på skolearbeid. Ellers jobber jeg også av og til i en bokhandel, men dette ser jeg ikke på som så veldig slitsomt, for jeg elsker jobben min og alle jeg jobber med - i tillegg til at jeg trenger penger. Har også en kjæreste som trenger daglig stell, men nå må det nevnes at han er den som er flinkest til å passe på at jeg får søvn, hvile og mat uansett hvor gretten og sur jeg er, hehe. Familien min er kjempestøttende, selv om det er vanskelig for dem å forstå at selv det å rydde rommet mitt er svært krevende for meg på en dårlig/middels dag.
Jeg avsporer veldig her, men det er bare fordi det er så deilig å kunne snakke om alt man bærer på i hverdagen, føler jeg overøser familie og venner med sykdomssnakk hele tiden, men det er jo noe som er en veldig stor del av hverdagen min.... Det jeg egentlig lurte på, var; er det noen som har noen konkrete råd til spesialister på stoffskiftet, evt. erfaringer med medisinering, leger, dietter ettersom jeg ikke kan trene, egentlig alt mellom himmel og jord!! Deres erfaringer er gull for meg. Blir superglad for alle svar og råd.
Lignende tråder
-
Trenger råd og hjelp!
Av Benedikte i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 19Siste melding: 08-03-13, 14:42 -
Trenger hjelp
Av janis i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 30-09-11, 00:01 -
Nå trenger jeg hjelp
Av Gekko i forumet PresentasjonerSvar: 19Siste melding: 30-04-10, 16:34 -
Trenger råd/hjelp.....
Av mohaienne i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 37Siste melding: 09-01-08, 15:33 -
Ei til som trenger hjelp
Av Stina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 11-05-07, 17:41

Svar med sitat

Bokmerker