Hei igjen! Jeg var en ny tur hos fastlege for et par uker siden, og spurte da om å få en ordentlig diagnose, som f.eks. Hashimotos. Har ikke helt stålkontroll her, men betennelse i skjoldbruskkjertelen har vel litt forskjellig "navn", og jeg var nysgjerrig på hvilken av disse som var den type betennelse jeg har. Men da fikk jeg beskjed om at det var urelevant, ettersom behandlingen mot disse forskjellige typene var lik. Jeg måtte øke dosen min med levaxin, og ikke fokusere på alle de andre symptomene jeg har som gjør livet mitt vanskelig - for de kunne han ikke gjøre noe med. Ble litt frustrert etter dette besøket, jeg vil jo helst ha et navn og kalle sykdommen min. Vet ikke om noen her inne har noen erfaringer med dette, har forstått at det mest sannsynlig er Hashimotos, men er det andre "navn" som kan være aktuelle?

Selv om jeg er i ganske dårlig form, vil jeg uansett prøve og etter hvert starte å trene litt. Før jeg ble syk hadde jeg spilt håndball i nesten 10 år, så det er den sporten som ligger nærmest meg. Men håndball er en veldig intensiv sport, og når jeg har prøvd å spille litt har jeg blitt veldig dårlig etterpå. Løping er vel det jeg har opplevd at jeg blir dårligst av, men har ikke prøvd så mye forskjellig egentlig ettersom formen ikke har tillatt det. Jeg drev med ridning da jeg var liten, er det noen som har noen erfaringer med hvordan det fungerer som treningsmetode for oss? Hvis ikke, er det andre typer trening/treningsprogram med øvelser/styrkeprogram/yoga, egentlig alt som kan gjøre at jeg ikke eser ut enda mer..

Og kosthold. Jeg har alltid vært veldig glad i alt som er usunt, potetgull, sjokolade, is osv, men i og med at jeg før trente opp til 5 ganger i uka, var det aldri noe problem med vekt. Nå derimot, merker jeg selv at jeg legger på meg mye fortere, og har også lest at det er et vanlig symptom hvis du har lavt stoffskifte. Så spørsmålet mitt er egentlig; er det noen som har en "diett", eller egentlig bare kostholdstips?

Tusen takk for alle svar!!