Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
Tråd: Hvordan man tar armour?
-
24-01-15, 11:56 #1
Hvordan man tar armour?
Hei
Da har jeg tatt min første dose med armour i går kveld
Ser her på forumet at noen legger de under tungen? Jeg svelget de jeg,skal man ikke gjøre det?
Bruker til vanlig 125 lewaxin så i går kveld tok jeg 180 med armour. Skulle kanskje trappet opp,men legen sa jeg kunne gå over på samme dose. Han mente jeg skulle ligge mellom 180-240.
Har dere best effekt med å ta det om kvelden? Er så spent
-
24-01-15, 14:09 #2
Sv: Hvordan man tar armour?
Hej Kirstine

Det er dejligt - du kan glæde dig. Det kan måske give lidt op- og nedture i starten, fordi kroppen lige skal vænne sig til det, både at hormonerne er bundet anderledes men også, at der er T3 med.
Jeg skyller det hele ned med vand lige før, jeg lægger mig til at sove.
Der er nogen, der har glæde af at lade dem smelte i munden. Det kan jeg ikke med, fordi jeg synes ikke, det er det mest fantastiske at kysse med mand god nat med, det smager skidt, og så kan min hjerne ikke forestille sig, at de store proteinbundne molekyler kan komme ind gennem slimhinderne i munden. Jeg tror så på, at det måske kan være nemmere for maven at optage medicinen, når den er opløst af spyt.
Et råd vi andre har fået er, at gøre det samme hver gang og så indstille dosis herefter.
Tina
-
24-01-15, 14:18 #3
Oppstart med Tyroid (f.eks Armour, erfa, Tyroid-S)
Dette er ikke en lege som kan Thyroid

Har denne legen sjekket binyrebarken din
Å gå rett på en så høy dose ...
du kan bli verre enn noen gang før - fordi;
hvis ditt kortilsol (ref binyrebarken) er ute å kjøre så vil de store T3 dosene bli for tøfft å klare for en utslitt kropp.
Vet ikke hvordan det er for deg å lese engelsk.. - er det litt tungt, så kjør teksten en tur i Google translate
:
http://www.stopthethyroidmadness.com...patients-make/
19 Mistakes Patients Make (or their Doctors make for them!)
#13: GOING UP WITH DOSAGES WAY TOO FAST.
This was observed a few years ago: a doctor put his patient on desiccated thyroid.
One grain,
then 2 grains,
3 grains,
4 grains,
5 grains,
then 6 grains.
But the problem was that he did this within 4-5 weeks!
OUCH.
He started to find himself majorly overdosed with symptoms to match (high heart rate, sweating).
He had to stop for a few weeks… then resume again at one grain and do it
the right way–approx.
1/2 grain raise every two weeks,
slowing down in the 2-3 grain area (and for some, slowing down on even lower amounts).
1 grain = 60 mg -
Korrekt oppstart er 1/2 grain;
men legen din har satt deg på 3 grain allerede..
psssst: det finns ikke noe "samme dose" mtp syntetisk T4 (Levaxin) vs
Tyroid
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
24-01-15, 18:24 #4
Jeg spurte han spesielt om mine binyreprøver da jeg så at disse ble tatt,men prøvene var helt grei. I og med at jeg hadde brukt prednisolonkur før jul skal jeg ta de en gang til, men da skulle det gå to måneder fra avsluttet kur til prøvene skal taes. Nå gikk det ca en mnd. Jeg spurte om dette så derfor skal vi ta en ny runde. Får kanskje begynne på nytt i kveld da

Er ikke farlig om legene ikke vet alt når man har så mange her inne som hjelper meg,dere er gull verdt
føler meg virkelig velkommen. Hvis man leser her inne finner vel man det meste,men dere svarer tålmodig gang på gang på de samme spørsmålene.
-
24-01-15, 18:53 #5
Min lege mente det var greit å tygge dem litt - ikke fordi at de skulle tas opp i munnen, men for at ensymene i spyttet skulle begynne å bryte ned cellulose/stearatet i tablettene og gjøre alt lettere tilgjengelig/nedbrytbart i mage/tarm.

Å finne en metode og holde den ens mens man justerer dose (å bare gjøre en endring igangen) er viktig for at man skal vite hva som virker, ja.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
08-02-15, 23:34 #6
Tusen takk for opplysningen. Jeg har fått Erfa, og da jeg gikk over fra Thiroyd til Erfa, følte jeg meg helt klart underdosert. Det hjalp å tygge dem, men jeg må fortsatt ta mer Erfa enn Thiroyd for å føle meg i nærheten av like bra. Før brukte jeg 180 mg Thiroyd, men nå må jeg ha 250 mg Erfa. Det er jo forsåvidt greit at jeg slipper å dele Erfaen, for den smuldret jo bare opp ;) Og likevel så synes jeg nok Thiroyd er bedre... jeg må nok teste litt mer. Uansett så er det mulig jeg kommer til å bruke Thiroyd så lenge jeg får tak i, for det blir faktisk også litt billigere.
-
09-02-15, 13:10 #7
Etter vel 2 uker på armour er jeg så trett,så trett 🙀 i 3 dager etter at jeg begynte med armour var jeg en duracelkanin, men så datt det sammen. Har noen erfaringer? Hva skjer med kroppen?
-
09-02-15, 20:48 #8
Jeg mistenker fremdeles binyrene:
Hva slags binyreprøver er det som er tatt? Riktige er å måle i spytt fire ganger gjennom døgnet;
er det det som har blitt gjort? Bare noen uker etter avsluttet prednisolonkur..
Godt å lese at du føler deg velkommen,
men ha i bakhodet at dette er et likemannsforum og at vi hjelper hverandre;
det er ingen av medlemmene her som er leger
Kevlin
-
09-02-15, 21:34 #9
Hei
Ble tatt cortisol i blod....ca 3-4 uker etter prednisolonkur.Ikke spyttprøve.
Fikk med et nytt rekv skjema der jeg skal ta nye blodprøver minimum 2 måneder etter avsluttet kur. Tar de spyttprøver ved alle sykehus?
-
09-02-15, 22:59 #10
Jeg vet jammen ikke om det er noen laboratorier i Norge som gjør det.. - kanskje Haukeland ROAS
Jeg har linket deg til engelskspråklig nettsted tidligere - det var kanskje ikke de smarteste
Et av de første stedene jeg leste var Meretes side - og den er lettlest og ligger nå på forumet
Siden er delt opp i kapitler - tror du like gjerne kan hoppe rett til "Binyrer":
Kevlin
Lignende tråder
-
Armour - hvordan virker det på meg?
Av Stina i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 120Siste melding: 21-09-07, 18:31 -
hvordan gå fra levaxin/liotyronin til armour?
Av anitab i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 9Siste melding: 06-09-07, 12:16 -
armour... hvordan bestiller dere?
Av Lissa i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 5Siste melding: 29-10-06, 15:10 -
HVORDAN OVERTALE LEGEN TIL ARMOUR?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 15Siste melding: 22-09-06, 12:26
Svar med sitat

Bokmerker