Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
-
19-09-06, 22:33 #1
HVORDAN OVERTALE LEGEN TIL ARMOUR?
Jeg skal til legen fredag og trenger gode råd fort. Jeg har ikke så mye Armour igjen og de er tomme der jeg bestiller. Nå må jeg prøve å overtale legen. Han er i mot det. Noen gode råd om hva jeg kan si/gjøre?
Ellers så lurer jeg på dere som er så heldige å få det på registreringsfritak hvor lang tid tar det?
Håper virkelig jeg får til dette for ellers må jeg vel begynne helt på ny med både formen og vekta. 6 uker er lenge å vente på Armour. :(
-
19-09-06, 23:31 #2
Jeg slo til da legen satte inn en vikar. Sa at søknaden var nesten klar - og hun sendte inn en søknad som ble godkjent ! Hurra - jeg hadde jobba for det i fler år.
Det nytta jo ikke uansett hvor gode argumentene var !
Og det er vel vanskelig å finne argumenter som legen DIN finner fornuftige, men det er vel det du likevel må prøve å finne ?
Lykke til• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
20-09-06, 00:48 #3baremei Gjest
Jeg sa: nå har jeg brukt Levaxin i 3 år. Jeg har blitt endel bedre, men er slett ikke meg selv. Så har jeg hørt om, lest om og undersøkt mye selv om noe som heter Armour, som er "bestemors tyroxin".
Så ga jeg ham en utskrift.
Og sa videre noe sånt:
Dette gjelder mange, og det er en grunn til at så mange prøver dette i stedet for å gå å hangle og leve en tilværelse som handler om å makte jobb og hus og unger og mann, og forresten får de tre siste null oppmerksomhet for jeg sovner etter middag og sover på sofaen til dagen etter, siden det er håpløst å vekke meg . Er du villig til å la meg prøve?
Han sa ja, spurte hvordan og jeg sa registreringsfritak.
Så ble det baluba og graving i alle skuffer i alle kontorer, hvor man til slutt fant et skjema (men jeg hadde med meg, i tilfelle, i tre eksemplarer). Hadde også med meg all informasjon som trengs til skjemaet, og det finner man hos produsentens hjemmeside, Forrest (Forest) Pharmaceuticals. På forhånd hadde jeg også satt meg inn i doseringer og slikt.
Det endte med knallsuksess og jeg doserer selv med legens velsignelse og med hjelp til tolkning av blodprøver. Jeg kan det meste selv, han påstår jeg kan mer enn ham om akkurat dette, men den medisinske utdannelsen gjør ham godt skikket til sparringspartner når ting ikke går etter boka. Og har man endt opp på armour har ting vanligvis slett ikke gått etter boka fra før av.
Lykke til!
-
20-09-06, 01:47 #4
Tusen takk skal dere ha!
Dessverre virker ikke printeren min akkurat nå. Men jeg får prøve meg på det andre du sier.
Legen din virker kjempegrei. Jeg hadde ALDRI fått lov til å styre med dosering selv med hans velsignelse, selv om jeg gjør jo det med Armouren nå fordi han ikke vil ha noe med det å gjøre
Jeg får gjøre mitt beste for å overtale ham. Siden det er så vanskelig å få tak i Armour føler jeg meg nesten som en narkoman som leter etter en dealer. :evil:
-
20-09-06, 08:20 #5
Armour
Hei Cat. Jeg syns du skal bytte fastlege! Samtidig hadde jeg villet sjekke blodprøver litt oftere, siden det ser ut som verdiene dine har tatt litt av..som vi har snakket om før, er det ikke alltid lett å tolke kroppens signaler- om det er høyt eller lavt. Lykke til!
Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14
-
20-09-06, 12:35 #6
Takk skal du ha Rigg.
Jeg har blødd mye fra nese, munn, kastet opp blod etc og blødd masse fra små katteklor da jeg var uten medisin 1 uke på grunn av at han ville det fordi TSH var lav. Følte meg helt elendig også, så kanskj det kan
"skremme" ham litt.
Ellers er det ikke så mange ledige leger, og ikke sikkert de vil skrive ut Armour heller. Men hadde jeg visst om en ledig lege som gjorde det så hadde jeg byttet med en gang.
-
20-09-06, 13:44 #7
Jeg må også si at han virker noe autorativ og gammeldags.
Jeg styrer doser selv og legen min stoler fullt og fast på at jeg ikke prøver eventyrlige doser og har lagt ut et skjema for blodprøvetaking hos "blodsugerene" så jeg bare kan knakke på ruta når og hvis jeg syns jeg trenger en blodprøve.
JEg synes du skal si til ham hvordan du vil ha det og hvis det ikke går - så sier du bare at du vil bytte fastlege !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
20-09-06, 14:15 #8
det hadde vært deilig å kunne styre alt selv. Blodprøvene må jeg alltid bestille tid hos legen først for å kunne ta. Og så må de alltid tas ved legesenteret.
Jeg jobber på sykehuset så det hadde vært mest praktisk for meg å ta prøvene der. Da hadde jeg ikke trengt å være borte fra jobb så lenge heller.
He he det aller beste hadde vært å kunne ta blodprøvene selv og levert til sykehuset.
-
20-09-06, 20:07 #9
Ã… HERREGUD.... TULLER DU ELLER??? VEIT IKKE HELT OM JEG SKAL SVIME A ELLER KASTE OPP...
Opprinnelig skrevet av cat
Har ikke tatt blodprøver i armen siden 3. klasse jeg, og husker jeg rett var det tidlig i forrige århundre. Jeg blir matt og imponert!!!!!
Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
20-09-06, 20:30 #10
Vet ikke om jeg hadde klart det da ( kjekkere å stikke andre
) men jeg klarer å sette spøyte på meg selv så kanskje.
Det hadde vært lettvint og greit.
Lignende tråder
-
Armour - hvordan virker det på meg?
Av Stina i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 120Siste melding: 21-09-07, 18:31 -
Info om Armour jeg kan skrive ut til legen?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 01-10-06, 00:02 -
HVORDAN OVERTALE LEGEN?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 22-08-06, 22:56
Svar med sitat
Bokmerker