Ja, du er på rett spor. Det du bør være klar over er at intoleranser kan være vanskelige å måle.

Jeg har f.eks ikke slått ut på noe på allergi ... på igG(?)testen slo jeg ut på "alt". Dette er den omstridte intoleransetesten. Den er ikke særlig pålitelig iom at dersom man har en dårlig tarmslimhinne (som jeg hadde da) så vil den gjøre som den gjorde på meg. Og dersom man spiser noe man tåler dårlig jevnlig så har man sannsynligvis det.

http://www.sciencebasedmedicine.org/...e-science-say/

Legen min brukte det mest som en indikator på at jeg fikk i meg noe som kroppen min ikke likte og så mest på hva jeg ikke hadde antistoffer mot og begynte med at "det kan du spise"... så gikk jeg gjennom en utelatelses-/provokasjonstest. Og det ... selv om det var et vanskelig halvår i matveien (uten egg/melk/sukker/mel og en godt del andre matvarer) så lærte jeg at jeg ikke tåler melk særlig bra (laktosefri ser ut til å gå greit, sammen med smør og ost)... og at glutenholdig mel har gitt meg bihulebetennelsene jeg har slitt med i 20 år...

Kroppene våre er mer intrikate enn det vi klarer å teste.

Jeg har jo gjort mye "samtidig" så for meg er det vanskelig å vite hva som var tungen på vektskåla ifht anti-TPO, men min er iallfall på vei ned etter de grepene (og medisinering) som ble gjort.