Jeg fødte for 11 uker siden. 2 uker etter fødselen var stoffskiftet normalt(TSH 1,6). 6 uker etter fødselen hadde TSH steget til 3,8 og s-t4 fritt var 16. Dosen jeg gikk på da var 125µx4 + 100µx3. Jeg fikk beskjed om å øke til 125µx6 + 100µ. Nye blodprøver skulle tas 4 uker senere. Jeg tok prøver på onsdag og fikk svar i dag. Nå var TSH 0,03 og jeg fikk beskjed fra legen at jeg var overdosert og måtte senke dosen. Jeg skal nå ta den samme dosen som jeg tok for fire uker siden...komisk!

Jeg vet at stoffskiftet gjerne svinger etter en fødsel, og anser dette som normalt. Er forsåvidt glad jeg var obs på å få målt stoffskiftet tidlig denne gangen, etter forrige fødsel ble det ikke oppdaget før TSH lå på 15. Sånn sett synes jeg er rart at det snudde så fort, men det er vel ikke likt hver gang.

Som overdosert da(hvis jeg har lov til å kjenne på det ved slike verdier?) er jeg veldig irritabel, svetter om natta, har fått kviser, føler meg nesten ute av stand til å føre en samtale fordi jeg ikke klarer å henge med, er ufattelig glemsk og får fort angst. I tillegg sliter jeg med øresus. Noen som har opplevd det?

Nå som jeg skal trappe ned lurer jeg på, og her kommer spørsmålet, "er det noen hjelp i å droppe tabletten i morgen og så fortsette med ny dosering etter det? Kommer jeg meg forterere ned på normale verdier da?" Vi har dåp på søndag og dette er skikkelig dårlig timing!! (Ja, jeg vet at det ikke blir bra på to dager...*sukk*)