Viser søkeresultater 1 til 10 av 107
Threaded View
-
06-10-14, 09:00 #31
Sv: Har bestilt time hos privat lege
Og en fruktbar time hos Lynx ble det!

Jeg kunne fått NDT på dagen, men vi ble enige om å vente litt mens jeg tar flere prøver. Så i morges ble det fyllt opp en drøss blodprøveglass, og jeg fikk med prøveglass til kortisol (spyttprøver). Nå har jeg mast hos fastlegen om anti-TG i et halvt år. Det var visst fryktelig vanskelig for legesekretærene samt Fürst og ordne det, og de har ikke klart det ennå. Men nå blir det gjort, via Hormonlaben i Oslo (OUS).
Mannen (legen ved Lynx) har kunnskap, omsorg og viser ydmykhet for egne kunnskaper (noe han ikke behøver å gjøre). "Jeg lærer noe nytt hver dag", sier han. Til forskjell fra min fastlege som også på et vis er ydmyk ved å innrømme at han ikke kan nok, men han LÆRER ikke noe nytt av innrømmelsen alene.
Neste fastlegetime er før neste time hos Lynx. Allerede nå kjenner jeg hvor deilig det er å ikke måtte bruke alt for mye tid på å lese meg opp før neste fastlegetime. Og ikke minst bestemme meg for EN av de ørten tingene jeg vil sette fokus på (for å få mer gjennomslagskraft for å få det jeg ønsker av tester/prøver). Skulle tro legen var hypo - "En ting av gangen" er visst gjeldende for det offentlige. Blæh! (Jeg klapper meg selv på egen skulder for min egen tålmodighet gjennom det siste året) Lynx tok alt (og mer enn fastlegen noen gang har foreslått), bortsett fra hypofysetest. ...det glemte jeg.... Nevner det neste gang!
Vi pratet om lite magesyre og jodtilskudd, og var på lik linje der! Ved neste time hos Lynx får jeg resept på NDT. Vi er begge pragmatikere - dersom vi ikke finner årsaken er vi begge sikre på at jeg uansett får det bedre med et skikkelig stoffskiftepreparat i stedet for synthcrap (les: Levaxin).
...og da går jeg muligens et par turbulente måneder i møte mens Levaxinet sakte går ut av kroppen, og jeg kan feire nyttår med champagne og skåle for en kropp som er uten syntetisk hormonhermer.
Edit: Jeg hadde tenkt å være "snill og flink" ved å bruke Levaxin en viss tid, og så Lev+Lio en stund før jeg gikk over til NDT. Dette for å "blidgjøre" Helfo og videre behandling for å få NDT på blå resept.
Det føles både godt og riktig og HOPPE BUKK over dette tøvet! Jeg har råd til å betale NDT av egen lomme, dersom jeg ikke får NDT på blå i fremtiden. Helsa kommer først!
Lignende tråder
-
"Flotte" blodprøver - men hva med stjernene m.m.?
Av iCat i forumet BlodprøverSvar: 1Siste melding: 07-07-12, 23:02 -
Fine blodprøver til tross for mange symptomer
Av sisi i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 22Siste melding: 13-04-10, 23:37 -
Fine blodprøver til tross for mange symptomer
Av sisi i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 26-10-09, 14:27 -
Har mange symptomer og en mor med lavt stoffskifte.
Av Joohoo i forumet BlodprøverSvar: 18Siste melding: 07-05-09, 13:38 -
"Flotte og normale blodprøver"
Av queenie i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 11Siste melding: 04-03-09, 15:27

Svar med sitat

Bokmerker