Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
Hybrid View
-
22-07-14, 13:02 #1
Sv: Arbejdsliv for personer med sygdomme i skjoldbruskkirtlen
Hvem passer denne forskningsrapporten/avhandlingen perfekt for?
Det skulle vel ikke være en eller annen statlig instutisjon som skal sjarmeres til og gi pengestøtte til lignende prosjekter
Noe må jo også forskere ha og leve av - hvordan de klarer og leve med det - beats me!!
Det er vel knapt mulig og få det mer tilpasset for: UT OG JOBB!!!!! UT OG JOBB, ALLE!!!
Hun kan nok trygt imøtese statlige oppdrag for og forske og rapportere mer av lignende..
Les boka til Hegge 1000 ganger først; hvis de virkelig vil vite hvordan det arter seg og være ubehandlet og underbehandlet i årevis
Vær så snill og korriger meg om jeg tar feil!! Og hvis jeg gjør det; så skylder jeg på varmen
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
24-07-14, 18:24 #2
Så bra at du følger opp Anisa, med resultat fra undersøkelsen!
For ordens skyld: jeg har ikke lest hele undersøkelsen, som du har lagt ut link til - skal lese den seinere, jeg er opptatt av dette med stoffskiftesykdom og mulighet for å være i arbeid.
Ut fra sammendraget tenker jeg dette: Mange med autoimmunt lavt stoffskifte opplever en umiddelbar bedring av symptomene etter at de begynner med syntetisk T4, enten det kalles Levaxin eller Euthyrox. Funnene i undersøkelsen sesr ut til å gjenspeile det. Om det er gjort noen refleksjoner om lengre tids bruk av syntetisk T4, og dens begrensninger, må jeg finlese for å finne ut.
Her på forumet er det antagelig særlig mange som ikke har hatt den forventede effekten av syntetisk T4, og som derfor har havnet her på leting etter alternativer og mer kunnskap. Det hadde vært ønskelig at en slik undersøkelse også fanget opp det at mange ikke blir hjulpet av standardbehandlingen, og derfor faller helt eller delvis ut av arbeidslivet. Det skulle også vært interessant med forskning over tid, på hva som skjer med kvinner som går på levaxin og opplever dårligere effekt i forbindelse med overgangsalder.
Noen begrensninger: de pasientene som er inkludert i undersøkelsen, er henvist fra sykehus og poliklinikker. Når det gjelder pas. med autoimmun thyreoiditt, er det vel de færreste som henvises til sykehus, behandles heller lokalt av sine fastleger. Det er heller ikke et veldig stort antall inkludert i studien med denne diagnosen.
I og for seg er det vel egentlig positivt at et så stort antall med hypothyreose i undersøkelsen ikke faller ut av arbeidslivet. Hvordan stemmer det over ens med erfaringene til dere andre på forumet? Jeg jobber 80 % fordi det er det jeg har helse til. Gikk ned til 50 da ungene var små, og kom aldri opp til mer enn 80 før den dårlige helsa kom og tok meg - så 6- timersdagen betaler jeg for selv
-
24-07-14, 20:35 #3
Da jeg ble 100 % ufør skrev NAV at jeg hadde tilnærmet invalidiserende symptomer fra lavt stoffskifte........
Nå aner jeg ikke hvordan helsa hadde vært i forhold til arbeidsmuligheter om jeg "bare" hadde hatt lavt stoffskifte.
-
25-07-14, 07:32 #4
Jeg arbejder 4 dage om ugen - onsdag fri. Den første sommer med hashimotos var jeg deltidssygemeldt i tre måneder, herefter holdt vi en hel del ferie, og så begyndte jeg på deltid.
Det er jeg stadig nu snart to år senere. Jeg har det så meget bedre, men jeg ved ikke om, det vil være for meget at arbejde fuld tid igen. På den anden side, så synes jeg, det er skønt med en fridag midt i ugen
Tina
Lignende tråder
-
Høysensitive personer
Av Bettie B. i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 5Siste melding: 25-02-12, 07:12 -
Om å navngi personer (leger)
Av Aud Jorun i forumet AdvarslerSvar: 23Siste melding: 22-01-11, 21:14 -
Atrofi af skjoldbruskkirtlen pga. thyroid-mediciner?
Av Anisa i forumet Emner startet av AnisaSvar: 6Siste melding: 15-06-10, 13:46

Svar med sitat

Bokmerker