Sitat Opprinnelig skrevet av Bellis Vis post
Jeg hadde vel egentlig tenkt å vente på den siste antistofftesten, men tror uansett jeg kjører i gang med jodtilskudd. De har delestrek, så da blir det i første omgang 6,25 mg Iodoral om morgenen. Må bare finne igjen det jeg elste for en stund siden om å "bygge opp" kroppen en uke i forkant med diverse tilskudd. Tror jeg har alt jeg trenger av selen, magnesium, C-vit og havsalt (Helios).
Jeg har fortsatt framgang på Levaxin, men det kan like gjerne være at jeg har jodmangel som noe annet. Det er verdt et forsøk før jeg skal tilbake til legen i august!
Etter å ha titta litt i et tidligere innlegg i tråden, fant jeg igjen nyttig informasjon fra Anisa og litt annet.
Dropper selen fram til dagen jeg starter med jod...!

Og tankene fører meg videre. Hvis det er jodmangel, er det svaret på mitt relativt lave ferritin (noe som vil vise seg i blodprøvene etter hvert). Men hvorfor jodmangel? Forårsakes det av noe annet enn lavt inntak i matveien (jfr stadig utarmet jord og elendig oppdrettsfisk på elendig fôr) samt miljøgifter som inneholder halogener? Dette skulle jeg gjerne gravd litt mer i, men det er ikke tiden for det nå....

...kjenner at jeg trenger en ferie fra hodet og tankene og heller bare kjenne at kroppen stadig friskner til. Skal starte opp med jod snarlig, og samtidig ta ferie. Oppdaterer dersom det skjer noe "spennende".