Den erfaringen jeg og mange andre har gjort, er at til og med spesialistene i det offentlige er kun opptatt av blodprøvesvarene. Derfor, om du har mulighet til det, ville jeg nok anbefalt deg og finne en privat lege (i tillegg til en ny fastlege) slik som dr. Øverbye som jeg går til http://www.arendalhelsesenter.no/
Jeg betaler 800 for en dobbeltime, men siden jeg bor langt vekke, benytter jeg meg også noe av at man kan ha telefontimer med ham. Det er også mye rimeligere + man slipper den lange reiseveien. Dine to prøver av stoffskiftet er rimelig manglefulle, men en TSH på 6,45 og en FT4 på 14,5 sier alene at stoffskiftet ditt er lavt.
Det som absolutt burde vært sjekket var ikke bare TSH og FT4 men også FT3 (det er det virksomme hormonet), anti-TPO og TRAS (for og sjekke om dette er autoimmunt), B12, Ferritin og d-vitaminer (fordi disse blir ofte lave ved lavt stoffskifte og forsterker hypo-symptomene.

Et blodsukker på 5 er helt fint!

Matvareallergi-prøver kan tas på det lokale legekontoret eller på sykehuset. Uansett er det på sykehuset det blir testet, og det pleier og ta litt tid før man får svar (2-6 uker). Sykehuset kan sjekke det meste, men siden disse prøvene er dyre (og mange leger mener de er unødvendige) er det ikke alltid like lett og få tatt dem. Uansett må du velge hva du vil sjekke. Den vanligste "store" basic-testen tar for seg hvete, nøtter, kumelk, soya, eggehvite og fisk. Guttungen min fikk akkurat også tatt en slik test, og der mistenkte vi enkelte fruktsorter i tillegg til hvete og han fikk derfor testet eple, fersken, hvete, kumelk og eggehvite i tillegg til ananas. Man kan altså teste for enkelte ting man mistenker, men ingen lege vil godta at man kommer med ei liste på 10-20 ting......

Det jeg kan si er at svært mange med autoimmune sykdommer profitterer sterkt på og kutte ut gluten og sukker. Dette er noe du kan sjekke ut helt selv. La være og spise noe med sukker og noe med gluten i tre uker, prøv deretter og spise mat med gluten de neste tre ukene og sjekk om det er forskjell.
Man kan være intolerant for foreksempel gluten selv om det ikke slår ut på en allergi-prøve og enten det er intoleranse eller allergi er eneste tingen man kan gjøre og holde seg HELT vekk fra det man ikke tåler.