Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 30
    Medlem siden
    Mar 2014
    Sted
    Hordaland
    Alder
    47
    Meldinger
    22

Standard Sv: Hei. Påvist lavt stoffskifte i 2003 for første gang

og dessuten er det normal med lav stoffskifte man er sulten man mister uvanlig mye vekt.jeg har lest alle sier at de går oppi vekt.hvorfor jeg mister vekt.

blir ikke sulten.men først spise vil bare spiser mer.men går ned i vekt.er det bare meg som har det slik eller dere kjenner dere dere igjen?

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    51
    Meldinger
    418

Angående det å finne en ny fastlege. Erfaringen min er at de beste legene ikke har noe ledig kapasitet. Så det vil sannsynligvis ta litt tid å finne en god. Dessuten må du sikkert vente en 2-3 uker før du får time. Og så trenger du henvisning til spesialist, og det tar sin tid det også. Kanskje det beste ville ha vært å gå til en privat, så du fikk litt hjelp nå med en gang? Og så jobbe med saken ny fastlege på sikt. Dessverre kjenner jeg ikke til noen gode private leger i Bergen, men det finnes kanskje noen på forumet som har noen forslag?

Og når det gjelder vekta, så hadde jeg liten matlyst, og gikk heller ikke opp i vekt. Men jeg fikk væskeansamlinger under øynene og så litt pløsete ut, uten at vekta forandret seg.

Medlem siden
    Mar 2014
    Sted
    Hordaland
    Alder
    47
    Meldinger
    22

Sitat Opprinnelig skrevet av knokkel Vis post
    Angående det å finne en ny fastlege. Erfaringen min er at de beste legene ikke har noe ledig kapasitet. Så det vil sannsynligvis ta litt tid å finne en god. Dessuten må du sikkert vente en 2-3 uker før du får time. Og så trenger du henvisning til spesialist, og det tar sin tid det også. Kanskje det beste ville ha vært å gå til en privat, så du fikk litt hjelp nå med en gang? Og så jobbe med saken ny fastlege på sikt. Dessverre kjenner jeg ikke til noen gode private leger i Bergen, men det finnes kanskje noen på forumet som har noen forslag?

Og når det gjelder vekta, så hadde jeg liten matlyst, og gikk heller ikke opp i vekt. Men jeg fikk væskeansamlinger under øynene og så litt pløsete ut, uten at vekta forandret seg.
    oki tusen hjetelig takk for svaret.

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Sitat Opprinnelig skrevet av FM Vis post
    og dessuten er det normal med lav stoffskifte man er sulten man mister uvanlig mye vekt.jeg har lest alle sier at de går oppi vekt.hvorfor jeg mister vekt.

blir ikke sulten.men først spise vil bare spiser mer.men går ned i vekt.er det bare meg som har det slik eller dere kjenner dere dere igjen?
    Jeg har mistet og mistet vekt, men redningen min ble at blodprøver avslørte flere matallergier, og etter et par måneder uten disse matvarene har jeg endelig begynt og få vekten oppover igjen og veier nå 40 kilo.
    Det er visst vanlig og miste vekt ved matallergier.
    Høyt blodsukker fører også til vekttap; har du sjekket blodsukkeret?

Medlem siden
    Mar 2014
    Sted
    Hordaland
    Alder
    47
    Meldinger
    22

Sitat Opprinnelig skrevet av Pingvinen Vis post
    Jeg har mistet og mistet vekt, men redningen min ble at blodprøver avslørte flere matallergier, og etter et par måneder uten disse matvarene har jeg endelig begynt og få vekten oppover igjen og veier nå 40 kilo.
    Det er visst vanlig og miste vekt ved matallergier.
    Høyt blodsukker fører også til vekttap; har du sjekket blodsukkeret?
    det gjøre han ikke jeg har en lege som har personlighet som grisen ikke har. men går det ann å sjekk det på apoteket.?

borsatt fra det jeg mister hår heletiden. akuratt nå som jeg skriver dette her til deg mister jeg hår fra hodet.

snart blir helt skallet. jeg vet ikke virkelig hav skal jeg gjøre. jeg finner ikke noen gode leger som ta rimot meg på dagens og de som er gode selv om de er privat prakstiserende i Bergen sier de du må hensvisning fra legen fordi det står de har avtale med helsevest

og i morgen skal starte på levaxin 25 microgram.hvis stoffskifte stabilisere seg kan blodsukkeret også normalisere seg?

jeg er veldig vedlig reddd

og jeg lurer på at levaxin kræsjer med melatonin en tablett som jeg får for å sove.

gud det er så mye på en gang. jeg må løpe til en apotek og tar en bloddsukker test imorgen

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Matvareallergier kan ikke sjekkes på apoteket.

Om du går inn på "Fastlegeordningen" kan du sjekke ledige fastleger i ditt område, og skifte om de har ledig plass. Skifte til ny fastlege skjer fra den 1. i neste måned, altså om du gjør en slik endring i mars, vil du ha ny fastlege fra 1.april. Etter du har skiftet, kan du ringe ny fastlege og bestille tid f.eks. 1.april om de har ledig tid da.
    Om legen din er så vanskelig som du beskriver, skal det godt gjøres at ikke en annen lege iallefall er bedre.
    Jeg går selv til privat lege, dr.Øverbye i Arendal, og der kreves det ikke henvisning.

Hvordan er blodprøvesvaren dine? Om du ikke vet dem, så kan du forlange og få skriftelig kopi av svarene, eventuelt kjøpe en kopi av hele journalen din (kostet 80 kroner i fjor).
    25 mcg Levaksin er en fryktelig lav dose som du ikke bør stå på lenge.

Jeg kjenner ikke til kombinasjonen Melatonin-Levaksin godt nok til og svare deg, og overlater det til andre.
    Du må huske at du aldri skal ta Levaksin samtidig med jern-tilskudd, og noen velger og ta Levaksin om morgenen (husk og vente en halvtime med og spise/drikke kaffi etter prøven), mens andre, meg inkludert, tar stoffskiftemedisin rett før jeg legger meg.

Når du går på Levaksin og skal ta nye blodprøver, så husk at blodprøven skal tas UTEN at du har tatt Levaksin og så nær klokken åtte om morgenen som mulig for og få et mest riktig svar på prøvene. Hormonene i kroppen vår forandrer seg gjennom hele døgnet og referanseverdiene går ut i fra at man tar dem klokken åtte.

Jeg anbefaler deg og lese så mye som du kan; som stoffskiftesyk er det viktig at du setter deg inn i egne blodprøver, symptomer, etc.

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    81
    Meldinger
    2,323

nå nettopp ringte jeg disse legene her

Detaljert bedriftsinformasjon
    •Vågen Spesialistsenter AS 55 90 46 10
    •Strandkaien 16, 5013 Bergen
    •Pål Holm Endokrinolog
    •Gudnason Stefnir Svan 55 90 46 10
    •Endokrinolog, Nevrologi, Spesialist

det er dem som ble anbefalt av forumet, men ingen av dem jobber privat.
    Dr. Pål Holm och dr. Stefnir Gudnason är "privatpraktiserande spesialistar med Helse Vest-avtale i Hordaland".

"For å få behandling på sjukehus og i resten av spesialisthelsetenesta må pasienten ha tilvising frå fastlegen / primærhelsetenesta." (Helse Vest RHF)

finner ikke kontakt informasjonen til magnus sigurdson som også anbefalt av forumet for å gå til han er det noen som vet om adress og tlf nr hans,
    Vi kan inte hitta dr. Magnus Sigurdson någonstans. Han kanske bor inte längre i Norge?

Här är en fastlege-lista som gäller för Bergen: http://www.legelisten.no/leger/Hordaland/Bergen - med "patient-vurderinger".

Googl läkarens namn tilsammans med ordet "stoffskifte", och se om det finns stoffskifte-relevanta kommentarer på webben, i samband med denna läkare.

Lykke till!
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Hei igjen, FM

Ikke kast bort tid og energi på å finne en endokrinolog. Du trenger en ny og bedre fastlege. Det bør ikke være vanskelig sett i lys av din tidligere lege.

Så tror jeg du må se bredere på dette. Ikke bare ta prøver av stoffskiftet. Sjekke blodsukkeret som du har fått som råd i en tidligere tråd blant annet. Og sjekk kalsiumet ditt.
    Det du skriver om slitasje i knærne har med hormonforstyrrelser å gjøre. Jeg har mistet mesteparten av brusken i begge kneledda. Dette kommer definitivt av for mange ubalanser i hormonene mine gjennom mange år. Jeg kom over det i en artikkel jeg leste. Da gikk det et lys opp for meg, og jeg skjønte hvorfor det var sånn. De sier det er slitasjegikt som man må regne med kan komme når man blir eldre, men da skal vel min eldre søster ha det samme problemet? Ikke nødvendigvis, men sannsynligvis?

Jeg råder deg til å prøve å få reist til Øverbye i Arendal. Da får du sjekket det du trenger. Du må betale selv, men de er likevel billigere enn andre private leger.

Hvis jeg forstod deg rett i en tidligere post: Legen vil ikke at du skal ha utskrift av prøvene dine. De er dine, og det har du rett på å få. Kanskje må du betale litt for kopier, men det skal ikke koste mye.

Lykke til videre, FM

Medlem siden
    Mar 2014
    Sted
    Hordaland
    Alder
    47
    Meldinger
    22

Sitat Opprinnelig skrevet av Pingvinen Vis post
    Matvareallergier kan ikke sjekkes på apoteket.

Om du går inn på "Fastlegeordningen" kan du sjekke ledige fastleger i ditt område, og skifte om de har ledig plass. Skifte til ny fastlege skjer fra den 1. i neste måned, altså om du gjør en slik endring i mars, vil du ha ny fastlege fra 1.april. Etter du har skiftet, kan du ringe ny fastlege og bestille tid f.eks. 1.april om de har ledig tid da.
    Om legen din er så vanskelig som du beskriver, skal det godt gjøres at ikke en annen lege iallefall er bedre.
    Jeg går selv til privat lege, dr.Øverbye i Arendal, og der kreves det ikke henvisning.

Hvordan er blodprøvesvaren dine? Om du ikke vet dem, så kan du forlange og få skriftelig kopi av svarene, eventuelt kjøpe en kopi av hele journalen din (kostet 80 kroner i fjor).
    25 mcg Levaksin er en fryktelig lav dose som du ikke bør stå på lenge.

Jeg kjenner ikke til kombinasjonen Melatonin-Levaksin godt nok til og svare deg, og overlater det til andre.
    Du må huske at du aldri skal ta Levaksin samtidig med jern-tilskudd, og noen velger og ta Levaksin om morgenen (husk og vente en halvtime med og spise/drikke kaffi etter prøven), mens andre, meg inkludert, tar stoffskiftemedisin rett før jeg legger meg.

Når du går på Levaksin og skal ta nye blodprøver, så husk at blodprøven skal tas UTEN at du har tatt Levaksin og så nær klokken åtte om morgenen som mulig for og få et mest riktig svar på prøvene. Hormonene i kroppen vår forandrer seg gjennom hele døgnet og referanseverdiene går ut i fra at man tar dem klokken åtte.

Jeg anbefaler deg og lese så mye som du kan; som stoffskiftesyk er det viktig at du setter deg inn i egne blodprøver, symptomer, etc.
    hei idag har jeg målt blodsukkeret men den var på 5.da ramlet jeg av stolen.men endelig kunne få kopi av prøve savrene mine her er de som står om s-thyroxin fritt 14.5 pmol/l og s-tsh 6.45 miE/l kan seiner skanne hele prøven sånn at jeg gir et helhets bilde.de symptommene mine er så diffiuse.men lavstoffskifte har jeg.får 25 micro gram lavaxin.men nå idag begynnte på den.men det er lav ksnskej fordi må begynnes forsiktig.takk for svaret.me din tips i allefall skjekket blodsukkert også idag.klem fm

Medlem siden
    Mar 2014
    Sted
    Hordaland
    Alder
    47
    Meldinger
    22

Sitat Opprinnelig skrevet av Lisbeth Vis post
    Hei igjen, FM

Ikke kast bort tid og energi på å finne en endokrinolog. Du trenger en ny og bedre fastlege. Det bør ikke være vanskelig sett i lys av din tidligere lege.

Så tror jeg du må se bredere på dette. Ikke bare ta prøver av stoffskiftet. Sjekke blodsukkeret som du har fått som råd i en tidligere tråd blant annet. Og sjekk kalsiumet ditt.
    Det du skriver om slitasje i knærne har med hormonforstyrrelser å gjøre. Jeg har mistet mesteparten av brusken i begge kneledda. Dette kommer definitivt av for mange ubalanser i hormonene mine gjennom mange år. Jeg kom over det i en artikkel jeg leste. Da gikk det et lys opp for meg, og jeg skjønte hvorfor det var sånn. De sier det er slitasjegikt som man må regne med kan komme når man blir eldre, men da skal vel min eldre søster ha det samme problemet? Ikke nødvendigvis, men sannsynligvis?

Jeg råder deg til å prøve å få reist til Øverbye i Arendal. Da får du sjekket det du trenger. Du må betale selv, men de er likevel billigere enn andre private leger.

Hvis jeg forstod deg rett i en tidligere post: Legen vil ikke at du skal ha utskrift av prøvene dine. De er dine, og det har du rett på å få. Kanskje må du betale litt for kopier, men det skal ikke koste mye.

Lykke til videre, FM
    hei lisbeth
    har noteert meg navanet på denne legen.men saken er at man må ha en fast lege som må gå til jevnlig for kontroll når man har stoffskifte sykdom

i allefall hvis den skyldes auto imunnsykdom.men jeg vil prøve denne legen en gang.

når det gjelder slitasje forandring du har rett.ja hvis man har forstyrrelse i en hormon i kroppen,så påvirke de andre hormonene også

så blir alt i ubalanse.akuratt når man har lav stoffskifte så blir amn deprimert da blir underproduksjon av seretonin.og underproduksjon av maeltonin

og igjen d vitamin mangel og de igje virek på sovnenjeg leste om det.nå holder på å ringe rundt for å finne en god hormon spesialist som nevrologi

og hormoner.derrtte en god fast lege som følge meg godt opp.og ikke mener når prøvene normaliseres og stoffskifte går opp

så må kutte medisinen.fordi det sier fastlegen min.jeg spurte hvorfor så sier han fordi den gir beinkjørhet på langtsikt

ja vel da.det mye som gir masse bivirkninger.men jeg ville ikke blir dement.heller gå med rullator enn å glemme sine neærmeste.

så nå må belage meg på finne en god hormon spesialist som er uenig med han.når de to går i ulag.så kan jeg spørre han eller hun om en god fastlege

som er enig med han eller henne.insistere på å anbefalt en.som en av brukere her på forumet sagt ingen tid å miste.når jeg finenr det

så skriver jeg resultatet.men nå alt er kaos rundt meg.må ta en ting av gangen.så får dere vite mer.kanskej til og med hjelpe andre å gå den veien

hvis jeg lykkes med min prosjekt

FM

klem FM

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. Lavt stoffskifte siden 2003
    Av Anee i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 02-11-09, 09:01
  2. Fikk diagnosen lavt stoffskifte i 2003
    Av Tilte i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 35
    Siste melding: 25-01-09, 13:21
  3. Da har jeg vært hos endokrinolog for første gang..
    Av witchfrk i forumet Endokrinologer
    Svar: 14
    Siste melding: 30-05-08, 06:20
  4. Jeg fikk påvist lavt stoffskifte etter at jeg fikk mitt første barn
    Av Line i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 38
    Siste melding: 09-04-07, 22:40

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn