Viser søkeresultater 1 til 10 av 36
Threaded View
-
29-01-14, 13:22 #16
Sv: Depresjon pga. lavt stoffskifte? Trenger virkelig gode råd
I blodprøvene du lister opp, så står det SGLU, noe som vanligvis er blodprøve for glukose = blodsukker. Referanseområdet 4,0 - 6,0 stemmer overens med det som er anbefalt fastende blodsukker; du har 12,2.
Når det gjelder d-vitaminer, så kjøper jeg aldri alfa d2 forte, da dette er d2, noe som ikke finnes naturlig i kroppen vår og som må omdannes til d3 som kroppen kan bruke. Det kreves enorme doser d2 for og få omdannet nok d3 (og det forutsetter at kroppen er frisk nok til og klare denne omdanningen). Jeg fikk også resept på alfad2forte da det ble oppdaget lav d-vitamin og jeg fikk masse forgiftningsymptomer av det.
Jeg kjøper på bigvits, og har den senere tid valgt disse http://www.bigvits.co.uk/product.asp...=239&tid=&bid=
Lav d-vitamin gir mange av de samme symptomene som lavt stoffskifte og/eller ME. Viktig og få dette nivået over 75.
Jeg kan ikke si om du har ME eller ikke (ME-diagnosen blir satt etter symptomer etter at alle andre ting slik som f.eks. lavt stoffskifte, vitaminmangel etc er eksludert, og man kan ha både ME og lavt stoffskifte) men en så høy TSH og så lav FT4 sent på dagen sier meg iallefall at stoffskiftet ditt ikke er helt friskt. Jeg er også B-menneske, men forskjellen på prøver tatt om morgenen og prøver tatt om ettermiddagen er stor. Så lenge du enda ikke har fått behandling, vil jeg virkelig anbefale deg og få tatt prøvene om morgenen slik at legene ser hvor galt stoffskiftet er.
Nå aner jeg ikke hva din FT3 er, men det er FT3 som er det essensielle og vite fordi det er FT3 som er det virksomme hormonet som virker inn i hver en celle i kroppen. TSH er bare et signal og FT4 er et for-hormon.
Om du har mulighet, ville jeg anbefalt deg og lese denne boken https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=13916 og også bestille en time hos f.eks. forfatteren av boken dr. Øverbye eller evt en av de andre som blir anbefalt her på forumet.
Lignende tråder
-
depresjon, ME, lavt stoffskifte????
Av underhill i forumet Myalgisk encefalopati (ME)Svar: 4Siste melding: 10-05-12, 09:56 -
Lavt stoffskifte, Borrelia, eller kanskje depresjon?
Av Stavanger i forumet Lavt stoffskifte av BorrelioseSvar: 3Siste melding: 11-06-09, 21:51 -
Mer slankemas... trenger virkelig tips!
Av jane i forumet Helbred og kostholdSvar: 8Siste melding: 26-10-07, 20:37 -
Depresjon og lavt stoffskifte
Av -diab- i forumet DepresjonSvar: 4Siste melding: 27-07-07, 00:10 -
ny her: lavt stoffskifte, våkenhet, psyke, depresjon
Av sloevingen i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 13Siste melding: 26-12-06, 14:16

Svar med sitat

Bokmerker