Viser søkeresultater 1 til 10 av 107
Threaded View
-
21-01-14, 12:07 #11
Blir stadig bedre. Ny legetime i dag.
Ja, så har jeg vært hos fastlegen igjen.
Er på utrolig lav dose, men fremgangen er markant! ...lurer på når jeg skal begynne å svette igjen, etter 6 mnd uten svetting...
Seks uker siden oppstart (25 mcg) og fire siste på 37,5 mcg (pga en overforsiktig fastlege som aldri har prøvemedisinert stoffskiftesykdom, før nå)
Prøvene tatt 15.1.14, altså seks uker etter oppstart:
TSH: 1,4 (0,2 - 4)
FT4: 17,1 (11-23)
FT3: 4,9 (3,5 - 6,5) --> jeg sørga for å få med denne (skal ta med rT3 neste gang)
Ferritin: 38 (15 - 200) --> jeg fikk krysset av denne, svaret ble ikke bemerket av legen. Duh! Håper det tar seg opp med forbedret fordøyelse.
anti-TPO: 28 (<100) Same as ever...
Neste gang skal jeg få med (nok en gang) anti-TG og TRAS i tillegg.
Øker til 50 mcg og nye prøver før vinterferien (jada, alle vet at det er litt kjapt etter økning...
Tror legen gleder seg til å gå på ski i ferien...). Da skal jeg kreve å øke til 75 mcg (legen insisterte på å sjekke blodprøvene først, selv om det har skjedd lite der etter jeg starta på Levaxin).
Har bestilt time hos Lynx Medisinske (den nye i Fredrikstad), for å prate med en som tydeligvis kan mer om dette enn fastlegen min. Jeg vil bare sørge for at jeg er på rett vei. Tidligere tenkte jeg at en mulighet var sentrale problemer, men det er det neppe. Fastlegen burde ha korrigert meg der og sagt at TSH da er supprimert eller i alle fall mye lavere enn hva jeg har... Kan hende han tenkte det uten å si det.
Jeg veksler fortsatt mellom hypo og hyper, men topper og dalbunner er tatt bort med Levaxin, i tillegg til at jeg generelt er ganske mye bedre!
Derfor tror jeg heller det er autoimmun type, men uten utslag i antistoffer. TRAS, anti-TG og anti-TPO hadde ingen utslag i november/desember. Kanskje jeg er en av de uheldige få som ikke har utslag der. Kan være pga en kombo med lavkarbo i noen år, tilskudd av D- og C-vitamin (i relativt store doser ift norske anbefalinger) og nå sist selentilskudd og andre tilskudd siden i høst. Hva vet jeg.... Men jeg vet at det ligger noe rusk på mors-siden, men ingen har påvist stoffskiftesykdom. Bare tidlig grått hår, forhøyet bloddtrykk og flere ting som til sammen kan tyde på nedsatt stoffskifte.
Anbefaler alle å lese Broda Barnes' "Hypothyroidism - The unsuspected Illness"!
Jeg har fått mange øyeåpnere og bekreftelser på at dette er nedarvet.
Har kommet meg gjennom Starrs "Hypothyroidism 2" og er halvveis i "Stop the thyroid madness". For de som orker å lese disse: LES!
Jeg blir sikrere på at det virkelig er stoffskiftesykdom jeg har, men trenger en god lege for å bekrefte det på "riktig måte".... Derfor timeavtale på Lynx.
Jeg klarer meg bra på Levaxin slik det er nå. Tar ekstra vitaminer/mineraler. Sticking to the plan! Først en skikkelig diagnose, og så over på Erfa el.l.!Sist endret av Bellis; 21-01-14 kl 13:32
Lignende tråder
-
"Flotte" blodprøver - men hva med stjernene m.m.?
Av iCat i forumet BlodprøverSvar: 1Siste melding: 07-07-12, 23:02 -
Fine blodprøver til tross for mange symptomer
Av sisi i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 22Siste melding: 13-04-10, 23:37 -
Fine blodprøver til tross for mange symptomer
Av sisi i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 26-10-09, 14:27 -
Har mange symptomer og en mor med lavt stoffskifte.
Av Joohoo i forumet BlodprøverSvar: 18Siste melding: 07-05-09, 13:38 -
"Flotte og normale blodprøver"
Av queenie i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 11Siste melding: 04-03-09, 15:27

Svar med sitat

Bokmerker