Viser søkeresultater 1 til 10 av 30

Hybrid View

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    64
    Meldinger
    554

Standard Sv: T4 / T3-ratio i Armour og Erfa Thyroid

Takk til alle som har tatt seg tid til å svare på innlegget! Jeg kom tilbake fra hytta nå (har bare radio, der) og leser meg gjennom innleggene deres - fortsatt litt forvirret, men stadig litt klokere. Spesiell takk til Anisa, som sitter inne med imponerende kunnskap og materiale, og som deler raust med oss

Tankevekkende, dette med at målingen av blodverdier er så misvisende, og at det ikke finnes målemetoder som forteller hvordan det står til på cellenivå. Og tragisk! Det stemmer forsåvidt godt med at jeg aldri har klart å finne noen sammenheng mellom hvordan blodprøvene ser ut, og hvordan jeg føler meg! Jeg har følt meg frisk og energisk, og elendig, på to ulike tidspunkter med identiske prøveresultater.

Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Oppland
    Alder
    51
    Meldinger
    352

Standard Sv: T4 / T3-ratio i Armour og Erfa Thyroid

Interessant dette med raten mellom T3 og T4 - måtte se på mine tall..
    Da jeg var umedisinert og stoffskifteprøvene mine var "helt normale" hadde jeg "i alle år" en rate på 1,9-2,4. (FT4=11-14(12-24) og FT3=4,6-6,0(3,?-6,8)). Medisinert på Erfa (alt fra 60mg-125mg) har raten vært 1,7-2,6.(FT4=12-21 og FT3=5,8-10,3). Jeg konverterer tydeligvis veldig godt fra FT4 til FT3, kanskje for godt(?), og får FT3 langt over øvre ref. før i hele tatt FT4 stiger.. Den høyeste raten er fra den høyeste dosen (125mg) og da jeg egentlig følte meg piggest bortsett fra "høy hvilepuls"(70..). Så umedisinert eller medisinert er jeg langt unna "optimal" rate for både menneske og gris

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    64
    Meldinger
    554

Standard Sv: Re: Sv: Re: T4/T3 ratio

Mer om T4/T3-ratio, i artikkel fra European Thyroid Journal: http://www.karger.com/Article/FullText/339444#SB1
    Det må nok bl.a være her de har hentet skepsisen til Armour og lignende medikamenter. Jeg er ikke helt klar i hodet til å lese engelsk fagspråk i dag, men kanskje andre kan få noe mer klarhet i hva de mener med denne T4/T3-ratioen?

Lignende tråder

1. Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
    Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 16
    Siste melding: 04-06-13, 18:11
  2. Svar: 3
    Siste melding: 28-05-13, 18:50
  3. Från Armour & Erfa till Thyroid-S
    Av Catherine346 i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 2
    Siste melding: 11-05-12, 14:54
  4. Erfa vs Thyroid-S vs (ny) Armour - hvem er best.. egentlig?!
    Av Kevlin i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 6
    Siste melding: 27-02-12, 19:07
  5. Svar: 0
    Siste melding: 09-11-09, 10:29

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine