Viser søkeresultater 1 til 10 av 52
Hybrid View
-
31-05-13, 22:48 #1
Re: Sv: Re: Lavt stoffskifte med normale prøveresultater? Eller er det noe annet?
LDN har så langt vist veldig lite negative bivirkninger. Det vanligste er veldig livaktige drømmer. Sånn bortsett fra den sideeffekten så er det veldig lite negative effekter man leser om og enda færre alvorlige bivirkninger, så det synes for meg at det verste du kan oppleve er 1) sterke drømmer eller 2) ingen virkning.... så sånn sett ser jeg liten grunn til ikke å prøve dersom legen din vil skrive ut? Sjansen for "ingen virkning" eller "bedre" er ganske høy.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
07-06-13, 21:24 #2
Sv: Re: Sv: Re: Lavt stoffskifte med normale prøveresultater? Eller er det noe annet?
Ah, det hørtes jo ikke så alt for ille ut med livaktige drømmer. Mon tro om de kan bli noe mer livaktige enn de er nå, he he.. Drømmer hele tiden, og har ganske avanserte drømmer vil jeg tro! :P
Fått utskrift av labratoriearket i posten idag:
Homocystein: 16,2 idag vs. 28,4 sist (5,0-15,0)
Anti-TPO: 42 idag vs. >28 sist (<100)
Ferritin: 44 idag vs. 16 sist (15-200)
T3: 5,4 idag vs. 5,1 sist (3,5-6,5)
T4: 15,7 idag vs. 12,9 sist (11,0-23.0)
TRAS: <0,8 (uendret)
TSH: 1,8 idag vs. 3,1 sist (0,20-4,0)
Tror jeg har tatt med alle de relevante resultatene. Hvis det er noen jeg har glemt, så si gjerne ifra
Jeg vet ikke helt hva det betyr når prøveresultatene endrer seg, men ser blant annet at anti-TPO har endret seg en del. Noen her med erfaring?
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
08-06-13, 00:53 #3
Sv: Re: Sv: Re: Lavt stoffskifte med normale prøveresultater? Eller er det noe annet?
Er begge disse blodprøvesettene tatt på samme tid om morgenen klokken åtte cirka?
FT3 og FT4 er blitt lavere, noe som betyr at kroppen din ikke produserer nok stoffskiftehormon til og holde verdiene oppe..
Er siste prøven tatt senere på dagen, så forklarer det hvorfor TSH er blitt litt lavere.
Stoffskiftet vårt er ikke likt hele døgnet, og for og få et mest mulig korrekt resultat, så må prøvene tas om morgenen, helst klokken åtte pg medisinfastende.
At anti-TPO stiger og nå er over 40, sier det kan være et begynnende autoimmunt lavt stoffskifte.
Men anti-TPO kan også bli lett forhøyet ved revmatiske sykdommer.
-
12-06-13, 21:46 #4
Da var det klart for UL-time imorgen klokken 12.. Er veldig spent, men merker at jeg er litt mer engstelig nå for hva resultatet blir jo mer det nærmer seg undersøkelsestid..
Jeg er litt engstelig for kreft, det må jeg bare være ærlig om. Forhåpentligvis er det kun en vanlig struma som kan relateres til stoffskiftet, men jeg klarer ikke helt legge fra meg tanken om at det kan være noe mer til at kjertelen min er forstørret. Synes nesten at den blir større for hver gang jeg kjenner på halsen. Dessuten har jeg forstått det slik at kjertelen er litt lenger ned enn hvor jeg føler at det er hovent, for jeg har inntrykket av at det er rundt og under adamseplet det foregår..
Det virker som om det ikke er helt uvanlig å få skjoldbruskkjertelkreft i ung alder, og jeg er i 20-årene. Jeg føler meg veldig teit her, men jeg kan liksom ikke snakke med mamma og pappa om dette. Pappa virker litt bekymret han og, men det er fordi han selv har kronisk lymfatisk leukemi, og har problemer med at lymfekjertlene i og rundt halsen/nakken blir veldig forstørret. Vil nødig bekymre dem noe mer når jeg i utgangspunktet prøver å roe dem ned, men ser ikke ut til at jeg klarer å berolige meg selv..
Huff, er virkelig spent på hva som skjer på UL imorgen.
Vet at prognosene er gode om det plutselig viser seg at jeg har kreft, men er også litt bekymret i og med at jeg skal flytte til Australia om en drøy måneds tid.. Føler liksom ikke at jeg har så god tid på meg til å finne ut av dette.. Om jeg i så fall har kreft, ville noen av blodprøveresultatene mine gitt noen form for indikasjon?
Mvh en litt bekymret Revolver..
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
12-06-13, 22:41 #5
Huff, skjønner deg godt med din bekymring!
Ønsker deg virkelig lykke til i morgen. Godt du får denne undersøkelsen, så får du visshet.Høyt Ft4, formen svinger fra bra til dårlig.
Dagboken til VibekeW
-
12-06-13, 22:53 #6
Tusen takk VibekeW
, kommer nok med en oppdatering imorgen.
-
13-06-13, 11:03 #7
Hej Revolver

Det er meget nemt at forstå, du er bekymret! Især fordi du skal rejse, og i dit sted ville jeg da sikkert får en fornemmelse af, at jeg helt alene skulle overskue det hele på en gang ... Men der er jo hjælp at få. Efter evt. operation skal du have medicin, og du vil få lov at få en del af det. Du skal bare huske, der er flere slags medicin at vælge imellem - og hold dig til her på forummet, hvor der er mange forskellige erfaringer samlet på ét sted
Krydser fingre for dig.
Nielsigne
Lignende tråder
-
Normale blodprøver. Alle symptomer på lavt stoffskifte...
Av Anisa i forumet Normalverdiene?Svar: 3Siste melding: 06-07-12, 00:08 -
Lavt stoffskifte, ADHD (uoppmerksom type) eller noe annet?
Av Eilert i forumet DagbokerSvar: 6Siste melding: 04-12-11, 01:05 -
Hyperparathyroidisme eller noe annet?
Av Devana i forumet Sykdommer og tilstander som utvikles PÅ GRUNN AV lavt stoffskifteSvar: 70Siste melding: 16-11-10, 23:52 -
Skjønner ikke noe. Høyt eller lavt stoffskifte nå ? eller graves med eller uten?
Av otika i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 77Siste melding: 09-03-09, 23:35 -
I puls ikveld, du kan ha lavt stoffskifte med normale prøver
Av nora i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 8Siste melding: 03-06-08, 12:44

Svar med sitat

Bokmerker