Viser søkeresultater 1 til 10 av 20
Tråd: Trenger råd og hjelp!
Hybrid View
-
06-03-13, 16:49 #1
Sv: Trenger råd og hjelp!
Snakker vi virkelig om T3 og T4?
Eller er det de frie verdier - skrives som fT3 og fT4
Hvis legen har rekvirert T3 og T4 - så vet jammen ikke jeg hva han kan bruke det til..
Hvis dette er frie verdier av T3 og T4, så kan jeg ikke huske at jeg har lest om så lave verdier før -
(..men, så er jeg da også medlem av kortidsminneforeningen KORT)
Vet du forresten hvilket laboratorie som har analysert?
Eller også visst du har mulighet - legg ut referanseområdet (står som regel i parantes).Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
06-03-13, 17:02 #2
Dette er snakk om frie T3 og T4 ja.Tatt på fyrst.Legen sa også at han ikke hadde sett lignende bortsett fra min bror sine prøvesvar som var like lave.Hva kan jeg forstå av dette?Bør jeg oppsøke noen andre?
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
06-03-13, 17:04 #3
Referanseverdien på T3 er 3,5-6,5 og T4 er 11-23
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
06-03-13, 17:10 #4
Hvis du vil kan du gå hit - da kan du lese hva og hvordan Furst definerer ditt & datt:
http://www.furst.no/analyse-og-klini...yser/fritt-t4/ (sender deg til noe av hva de skriver om fritt T4)Kevlin
-
06-03-13, 19:00 #5
Myxødem koma?????Kan jeg havne i det?
-
07-03-13, 07:14 #6
Benedikte, bli ikke redd når Kevlin legger inn sitat med myxødemkoma. Men du og din bror bør følges tett av lege nå. Hyppige blodprøver og øke Levaxin jevnt og trutt oppover. Jeg ville også vurdere å be om å få litt T3 i form av Liothyronin om ikke for lenge, siden prøvene deres er så lave, etter ett halvår eller ett år. Og kanskje få en henvisning til endokrinolog, eller Hormonklinikken på Aker om dere bor ikke for langt unna Oslo. Men jeg tror kanskje du skal ha vært behandlet en stund før de vil ha deg inn på Aker, samtidig er Aker for de vanskelige tilfellene.
Prøv å ta selen maksimalt 400 mcg daglig for å se om det kan dempe ant-TPO, noen reagerer positivt på det. Selen er bra for at Levaxin som er et prohormon skal konvertere til T3, som er det aktive hormonet som skal inn i cellene. Selen har altså to oppgaver. Få legen til å teste selen ved blodprøve, det skal ikke ligge for høyt. Senere kan du ta fast 100 mcg, eller noen paranøtter hver dag som selentilskudd.
Er det andre i familien som har hypotyreose/lavt stoffskifte?• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
07-03-13, 12:39 #7
Med TSH på over 150 - og tilsvarende lave verdier av fT4 og fT3
Vell, jeg tenker at det kan være skremmende med så spesielle stoffskifteverdier -
og da kan det vel godt være at Endoene på Aker er mer enn vanlig interessert.
På meg virker det som om disse søsknene ikke får noen spesiell oppfølging -
kun "bussiness as usual", synes meg at dette ikke akkurat er den optimale behandling..
I sin bok "Også må du ikke stille spørsmål"
skriver Per Egil Hegge om en dame som havnet i myxødem-koma med TSH på 15 -
selv har jeg hatt TSH på 80, så det kommer selvsagt vel så mye an på hva man har av fT3,
fT4 og gud-veit-hva-mer
Hegge har vært så overordentlig grei at han har postet hele boka på Forumet -
boka er lettlest og særdeles velskrevet - og tar ikke veldig lang tid og lese heller
Anbefales
Sist endret av Kevlin; 07-03-13 kl 13:50
Kevlin
-
07-03-13, 15:27 #8
Takk Vigdis og Kevlin for gode råd og informasjon.Jeg får se hva neste måling i uken som kommer blir hvis det ikke har vist seg tegn til endring så vil jeg kreve at en endikriolog tar en titt.Vi har flere autoimmune sykdommer i nær familie,men kun min bror og jeg som har denn typen.Føler man ikke helt blir tatt på alvor av legene.Når min fastlege ringte en endikriolog på Ullevål og fortalte om våre vanvittige verdier så sa han ikke annet enn at vi måtte starte opp Levaxin ASAP.Dette skal liksom betrygge alle våre redsler.Synes det hele bunner i mye uvitenhet.Takk til dere som har svart meg i hvertfall
Lignende tråder
-
Trenger hjelp
Av janis i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 30-09-11, 00:01 -
Nå trenger jeg hjelp
Av Gekko i forumet PresentasjonerSvar: 19Siste melding: 30-04-10, 16:34 -
Hei. Trenger hjelp
Av Månelys i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 26-10-08, 20:10 -
Trenger råd/hjelp.....
Av mohaienne i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 37Siste melding: 09-01-08, 15:33 -
Ei til som trenger hjelp
Av Stina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 11-05-07, 17:41

Svar med sitat
Bokmerker