Sitat Opprinnelig skrevet av Søster Vis post
Da har jeg tenkt å igjen ta opp dette med lavt stoffskifte, og kreve at hun tar meg på alvor. Visst hun avfeier meg enda en gang med at det er psykisk og at jeg trenger å trene, vil jeg finne en annen lege. Men hun skal få denne siste sjansen.
Jeg har ikke så meget tid nu, men dette vil jeg skrive til dig (og alle andre i samme/lignende situation):

Er det ikke den omvendte verden, når det er den plagede patient, som skal bruge af sine - i forvejen små ressourcer - til at give lægen en chance??

Burde det ikke være lægens kald og job, og pligt - at være den som giver sin patient en chance??

Hvad med, at du giver dig selv en chance, i stedet? Du har meget mere brug for en chance, end din læge har"

Som du har været behandlet - Søster - er så tæt på mishandling, at der nærmest burde være lovgivet imod det... Man som systemet er indrettet, er lægestanden den eneste faggruppe i samfundet, der går straffri uanset hvor mange liv den mishandler, eller tager.

Det er, i den grad, værd at lytte til Lisbeth! De fleste som er her, kunne ikke have sagt det bedre selv.

Sitat Opprinnelig skrevet av Lisbeth Vis post
Hei Søster

Dette er hva jeg har lyst til å gjøre hver gang jeg leser historier som din

Du har en stor jobb å gjøre hvis du skal fortsette hos den udugelige legen du går hos. En stor jobb har du å gjøre uansett, men ved å gå til en annen lege får du hjelp i stedet for å måtte overbevise legen din om at du er syk. Du sier at du skal gi legen en sjanse til. Det håper jeg er fordi det er enklest for deg å slippe å reise til Oslo for å få hjelp. For du kan vel ikke mene at legen fortjener det? Hun har allerede bevist at hun er ubrukelig. Jeg blir så inderlig forbannet hver gang jeg ser at en åpenbart fysisk syk person blir diagnostisert med depresjon. Dette bare fordi norske leger ikke har kunnskap nok.

Det er mulig det er sagt i de svarene du har fått før, men en god ting kan ikke sies for ofte. Du må i morgen den dag sørge for at du går ut fra legekontoret med kopi av alle prøvesvarene dine. Det har du krav på. De har du betalt for, og de er dine.

Du har som det blir sagt veldig lav FT4. Den er jo også under ref.området. Og så er det nevnt at du må ta blodprøver klokken åtte på morgenen. Det er viktig.

Du trenger flere prøver enn de du har tatt for stoffskiftet. Hvis du søker og leser på forumet her finner du poster med info om dette.

Du sier du tar kalktabletter, har du fått påvist med blodprøve at du trenger det? For mye kalk i blodet kan gi mange symptomer.

Jeg ønsker deg lykke til med legebesøket i morgen Skriv liste over det du vil ta opp, og ikke gå før du har fått svar.
Har du time sent på dagen og skal ta blodprøver, så si du kommer igjen neste morgen for det. Finn på en passende unnskyldning for ikke å ta de sent på dagen (du må f.eks. rekke noe).

Dette ble jo en smule rotete, men det håper jeg går bra