Viser søkeresultater 1 til 10 av 19
Threaded View
-
01-03-13, 19:21 #5
Sv: Har jeg lavt stoffskifte? Trenger innspill!
Hei Kevlin og Anisia! Tusen takk til dere begge for at dere tok dere tid til å svare, det betyr mye for meg
Jeg leste svarene i går, men jeg har ikke hatt tid eller energi til å svare før nå. Føler at det er utrolig mye å lese og sette seg inn i.
Prøver å svare på noen av spm. dere stilte meg.
Kevlin: Tror de fleste blodprøvene jeg har tatt, har blitt tatt litt utpå dagen. Nei, det er ikke målt anti-TPO. Jeg tar kalktbl. med D3-vitamin, 20 mikrog. pr.dag. Har forstått at dette trolig er for lite, skal derfor øke opp dosen selv. Ang. jernlagerene mine, så har de vært normale. Jeg har lavt BT, det kan jo også forklare svimmelheten
Hashimotos thyroiditt har jeg aldri hørt om, men kjenner meg igjen i symptomene der ja. Men hvor vanlig er det og hvor stor sjanse er det for at jeg har det? Må lese litt om det. Tenker at jeg skal måle temperaturen min i helgen og se hvordan den er. Hypothyreose type 2 er interessant. Har lest en del om det på nettsiden Hypo2. Men der stod det også at blant leger er dette en ikke-eksisterende diagnose. Fant ellers mange bra tips der
Anisia: takk for gode ord
Min mistanke om lavt stoffskifte har blitt avkreftet av min lege hver gang, og jeg aldri sett blodprøveverdiene selv, og derfor har jeg slått meg til ro med at da er det vel sånn. Derfor ble jeg svært overrasket da psykiateren sa at stoffskifteprøvene viste at jeg har litt lavt stoffskifte. Dette ga meg igjen troen på at alle mine plager og dårlige form slett ikke bare skyldes depresjon og angst. For jeg føler meg ikke så dypt deprimert, men jeg er trist og lei meg fordi jeg ikke er i form.
Jeg har nå fått legetime på tirsdag. Da har jeg tenkt å igjen ta opp dette med lavt stoffskifte, og kreve at hun tar meg på alvor. Visst hun avfeier meg enda en gang med at det er psykisk og at jeg trenger å trene, vil jeg finne en annen lege. Men hun skal få denne siste sjansen.
Jeg føler nå at jeg har en jobb å gjøre før jeg skal til legen. Må skaffe meg nok kunnskap til å kunne kreve undersøkelsene som skal til for å finne ut av dette. Synes at det er vanskelig å skulle belære en lege, og spesielt når jeg ikke føler meg helt stødig på stoffet selv. Jeg sitter også inne med tanken på at det er vanlig at en som er deprimert vil prøve å forklare sine fysiske plager med annen sykdom. Er redd for at dette også sitter dypt i legens tankegang. Men vi får se... Gruer meg ganske mye til denne legetimen, men har bestemt meg for at nå må jeg ta tak i situasjonen min for å kunne få et bedre liv.
Et spm. fra meg til dere: er det noe ved mine blodprøver som kan si at jeg har en forstyrrelse i stoffskiftet? Eller er det mest symptomene som tilsier det? Kan lav T4 fritt spille en rolle, når de andre prøvene er fine?
Beklager at dette ble et rotete innlegg, men regner med at dere greier å forstå innholdet
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
Trenger litt hjelp her...ang jente på 8 år...lavt stoffskifte?
Av Bønna i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 24Siste melding: 17-03-14, 19:58 -
Trenger hjelp ang lav binyrefunksjon og lavt stoffskifte
Av bibzi80 i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 21-10-11, 07:12 -
Trenger en forklaring på lavt stoffskifte
Av Hilde58 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 42Siste melding: 20-02-11, 20:11 -
Presentasjon og trenger en forklaring på lavt stoffskifte
Av Hilde58 i forumet PresentasjonerSvar: 24Siste melding: 24-03-10, 21:41 -
Trenger jeg medisinering el ikke? Håper på innspill fra dere
Av Cin i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 28Siste melding: 16-03-07, 21:30

Svar med sitat

Bokmerker