og velkommen hit!
Ut i fra blodprøver, symptomer og d-vitamin-mangel, leser jeg prøvene dine som helt klart lavt stoffskkifte. Antistoffene dine, anti-TPO, sier at det er snakk om den autoimmune varianten, Hashimoto, og stoffskiftet ditt vil bli svakere og svakere etter som antistoffene ødelegger kroppens evne til og produsere de nødvendige hormoner. Kroppen din vil resten av livet trenge og få tilført stoffskiftemedisin, ensten som Levaksin (kunstig fremstilt og legenes førstevalg) eller som naturthyroid (naturlig hormon som vil gi kroppen din alt den trenger)
TSH er signalet hypofysen sender om at det trengst mer produksjon i skjoldbruskkjertelen.
Til høyere TSH er, til mer trenger kroppen din og øke produksjonen.
FT4 er forhormonet som blir produsert i skjoldbruskkjertelen. Ditt er veldig lavt, selv om det fremdeles er så vidt innenfor referanseområdet. Mange av oss må faktisk over 20 på den prøven for og fungere. På vei gjennom kroppen vil FT4 bli omdannet til FT3, og det er dette som er det virksomme hormonet.
TRAS er prøven de tar for og sjekke om du har Graves.

Når du har lavt stoffskifte vil helt typisk d-vitaminer, ferritin og B12 bli for lave, mens kolestreolet vil stige.
Jeg skjønner ikke hvordan en lege kan si at du ukke har lavt stoffskifte eller hvorfor de ikke allerde setter deg på medisiner.
Du finner utrolig mye info om sykdommen her på forumet, og jeg anbefaler på det varmeste og lese deg opp siden alt for mange leger kan alt for lite om stoffskiftet, og det er vi som er stoffskiftesyke som må leve med legenes feilvurderinger av vår helse.