Viser søkeresultater 1 til 10 av 339
Tråd: Blondies bok
Threaded View
-
10-01-13, 18:14 #29
Sv: Blondies bok
Så er vi tilbage ved IGF-I, fordi i går lyttede jeg til et radioprogram og tænkte straks på... Blondie!
Programmet handlede om bl.a. effekten af interval faste på kroppens hormoner, herunder findes der videnskabeligt belæg for den kendsgerning, at forhøjet IGF-I falder hos mennesker der praktiserer "interval faste" således at perioder med almindelig indtag af mad veksles med fasteperioder, der ikke må være kortere end 12 timer. Er de kortere, er der ingen effekt på IGF-I.
Der blev talt om f.eks. to dage med normal kost og en dags faste kun med vand. Eller 8 timer med mad i mængder ad libitum, og 16 timer fastende og vand (så vidt jeg husker), hver dag - altså en slags livsstil.
Jeg har googlet videre med søgeord fasting and IGF-I, og det giver faktisk en hel del træf på forskning i IGF-I i forhold til faste, bl.a.:
Free and total insulin-like growth factor (IGF)-I levels decline during fasting: relationships with insulin and IGF-binding protein-1.
Effects of 36 hour fasting on GH/IGF-I axis and metabolic parameters in patients with simple obesity. Comparison with normal subjects and hypopituitary patients with severe GH deficiency
Changes in the circulating IGF system during short-term fasting and refeeding in rats
Regulation by fasting of rat insulin-like growth factor I and its receptor. Effects on gene expression and binding. etc. etc..
Ved ikke om din læge har overvejet muligheden for "baglæns" at spore sig på årsagen til at dit IGF-I er uforklarligt forhøjet, ved at forsøge at finde ud af årsagen til, at IGF-I falder efter perioder med faste? Under alle omstændigheder værd at forsøge, mener jeg. Specielt da du ellers lever med arginin-restriktioner, der måske kunne ophøre hvis man kendte den korrekte årsag til at dit IGF-I har tendens til forhøjet... Arginin-mangel kan i sig selv give en del helseproblemer på sigt, så det er ærgerligt hvis det skulle vise sig, at man ikke behøvede at cutte den?• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Svar med sitat

Bokmerker