Side 33 av 34 Først 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334 Siste
Viser søkeresultater 321 til 330 av 339

Tråd: Blondies bok

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Standard Sv: Blondies bok

Takk for svar begge to
    Dennis: Jeg skal lese tråden din...hørtes veldig interessant ut, selv om jeg heldigvis ikke har noen symptomer på psykisk sykdom.

Vigdis: Jeg har jo også Florinef enda. Selv med Florinef er trykket lavt ca 99/65. Bruker jeg ikke den ikke tror jeg jeg vil få problemer med å stå. Jeg er jo utredet revmatisk. Har aldri hatt tørre øyne, men har fått det mer og mer det siste halve året, men får ingenting for det enda. Sjøgrens har også vært nevnt for meg, men avfeid pga manglende utslag på revmatiske blodprøver og manglende tørre slimhinner. Jeg driver fortsatt nevrologisk utredning da.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Asker
    Alder
    54
    Meldinger
    194

Vil bare presisere at man ikke trenger å ha noen psykiske symptomer for ha disse ubalansene. Oss meg var utfordringen at jeg ble surrete i hodet når jeg prøvde å sette opp Erfa dosen.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Skjønte det når jeg leste i tråden din. Men jeg eter nok piller (kosttilskudd) til å fylle et apotek. Har gjort det i over et og et halvt år. Ting har jo gradvis gått bedre, så det er jo ikke umulig at også jeg har slitt med dette problemet

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Nye blodprøver tatt 2.11.:
    Cortisol 545 (tatt 08)
    Ferritin 106 (10-167)
    SHBG 108 (26-110)
    FT3 4,2 (2,8-7,1)
    LDL 3,3 (1,4-4,7)
    Anti TPO 731 (<50)
    TSH <0,05 (0,2-4,3)
    HDL 2,1 (1,0-2,7)
    FT4 17 (9-22)
    Triglyserider 0,5 (0,5-2,6)
    Folat 38 (>7)
    Kolesterol 5,7 (3,3-6,9)
    B12 688 (150-580)
    Glukose 5,0 (4,2-6,3)
    Formen er bra. Trener ca 6 timer per uke i tillegg til full jobb, mann og to barn. Tar ca 7mg kortison per dag. 3x60 mg erfa. Noe som har kommentarer?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Blondies bok

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Nye blodprøver tatt 2.11.:
    Cortisol 545 (tatt 08)
    Ferritin 106 (10-167)
    SHBG 108 (26-110)
    FT3 4,2 (2,8-7,1)
    LDL 3,3 (1,4-4,7)
    Anti TPO 731 (<50)
    TSH <0,05 (0,2-4,3)
    HDL 2,1 (1,0-2,7)
    FT4 17 (9-22)
    Triglyserider 0,5 (0,5-2,6)
    Folat 38 (>7)
    Kolesterol 5,7 (3,3-6,9)
    B12 688 (150-580)
    Glukose 5,0 (4,2-6,3)
    Formen er bra. Trener ca 6 timer per uke i tillegg til full jobb, mann og to barn. Tar ca 7mg kortison per dag. 3x60 mg erfa. Noe som har kommentarer?
    Hej Blondie Det ser ud til, at der ikke længere så mange af de "gamle" som holder skansen her. Jeg er også bange for, at "vores" forum-generationen hører til den sidste store "bedrings-bølge". De nye generation tror på alt det, vi andre har lært på den hårde måde at mistro. Jeg ved ikke hvad det vil føre til for de yngre, men jeg tvivler på at mange af dem opnår hvad du har præsteret...

Dit SHBG siger i hvert fald at du hverken er overvægtig, eller lider af POS, hypothyreose (!), hirsuitisme, Cushing eller akne! SHGB ligger faktisk overraskende pænt taget i betragtning at du ikke er 18 år længere.

Kolesterol-relaterede tal er også super! Ferritin kunne godt være højere, men måske kunne du tjekke jod og selen, for at se om de trænger til at blive piftet op, for så vil ferritin måske følge med op også.

Det overrasker mig lidt at FT3 ikke er højere, men så længe formen er bra, passer værdien måske udmærket til dit behov. TPO på 731 ville nok være alt for højt for mange, men med dine "tusinder" i fortiden, er 731 pebernødder. Måske hører du til den type, der er en frisk ant-TPO-bærer ? Det har man hørt om før.

Hvad synes du selv om dine tal?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Jeg ser det vel akkurat som du. Men jod har jeg aldri testet og det er vel på høy tid å prøve nå. Jeg stusser som du over at FT3 ligger såpass mye lavere enn FT4. Har tildigere (senest i vår) følt meg overdosert hvis jeg øker Erfa dosen med en kvart tablett. Med treningsmengden jeg er oppe i nå kunne det kanskje være verdt å prøve på nytt?

Vil forøvrig også fortelle at jeg fikk brev fra UNN i dag med beskjed om at hudbiopsien på lik linje med termografien viser at jeg har tynnfibernevropati. Etter 3 og et halvt år sitter jeg endelig med en diagnose som forteller meg at jeg ikke innbilder meg de smertene jeg kjenner på hver eneste dag. Behandlongen jeg vil få tilbud om er neurontin og lyrica. Jeg vurderer sterkt å takke nei til behandlingen pga bivirkninger (vanskelig pasient:-)) Har jo i løpet av disse årene lært meg å leve med smertene og treningen er en viktig mestringsstrategi i forhold til dette. Det jeg heller kunne tenke meg var noen paralgin forte for de dagene smertene er plagsomme. De andre tablettene må taes hver dag for å ha effekt. Er iallefall enormt lettet over å ha fått en diagnose.

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Standard Re: Blondies bok

Selv om jeg skulle ønske du var frisk, så er det supert at du har fått en diagnose og slipper disse overbærende hva syter hun for nå-blikkene enkelte føler de har rett og sende.

Prøvene dine ser supre ut, spesielt med tanke på hvordan du beskriver hvordan du har det.

Hvilken lab er det som har testet dine prøver? Var slikt et presist tall på anti-TPO. Jeg får liksom bare >600 som svar.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Vil forøvrig også fortelle at jeg fikk brev fra UNN i dag med beskjed om at hudbiopsien på lik linje med termografien viser at jeg har tynnfibernevropati. Etter 3 og et halvt år sitter jeg endelig med en diagnose som forteller meg at jeg ikke innbilder meg de smertene jeg kjenner på hver eneste dag. Behandlingen jeg vil få tilbud om er neurontin og lyrica.
    Neurontin og Lyrica ??

Disse lægemidler er SÅ berygtede efterhånden, at det begynder ligne malpraktice, når lægerne anvender disse psykose-lægemidler til psykisk friske mennesker, til behandling af smerter, migræne, fibromyalgi, uanset at det udsætter patienterne for hjerneskade!??

Jeg beklager dybt, beklager og beklager igen, men hvordan i alverden skulle man kunne bevare respekten disse medicinens SINKER i hvide kitler, når de, så uprofessionelt sluger råt hvad det behager medicinalproducenterne bilde dem ind? Hvordan i alverden kan de overhovedet finde på at ordinere psykofarmaka til mentalt friske mennesker, der derefter bliver mentalt og psykisk svækket, og kognitivt invalideret af "behandlingen"?

Problemet med Neurontin og Lyrica forværres af deres åbenlyse ulovlig markedsføring. Neurontin blev godkendt i USA af FDA til behandling af epilepsi tilbage i 1994. Virkestoffet gabapentin blev promoveret til behandling af andet end det blev godkendt til, og det har kostet daværende producent - Warner-Lambert - 430 millioner dollars i bøde for off-label markedsføring. Neurontin ejes nu af Pfizer, der også ejer Lyrica (pregabalin), som er en super-potent version af Neurontin. Lyrica er blevet (desværre) godkendt af FDA til forskellige former for smerter og fibromyalgi, men alligevel er et af flere (fire?) lægemidler, som et datterselskab af Pfizer ulovligt har markedsført, hvilket resulterede i Pfizer skulle af med 2,3 milliarder dollars i bøde for fusk og off label markedsføring.

En chokerende faktisk, nyere forskning viser, at virkestofferne i Neurontin/Lyrica blokerer for dannelsen af ​​nye hjernesynapser, tillige med at stoffet drastisk reducerer hjernens evne til at gendanne hjerneceller, hvilket betyder, at Neurontin/Lyrica vil aktivt forårsage hjernesvind hurtigere end noget andet kendt stof. Selv om man indtil for ikke så længe siden troede, at en gang tabte/udbrændte hjerneceller ikke kan gendannes, er det efterhånden fundet via forskning, at at det faktisk ikke passer og at hjerneceller gendanner sig efter skade, selv om det går meget langsommere end med andre væv i menneskekroppen. Nogle eksperter kaldet det endda for hjernens evne til egen, naturlig foryngelse, uanset hjerneskade eller ej, og egenskabet kaldes for plasticity of the brain, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal oversætte det...

Selv om denne study har udforsket gabapentin's (Neurontin) effekt på dannelsen af hjernesynapser, binder også søsterstoffet pregabalin (Lyrica) sig til præcis samme receptor α2δ (alpha2delta) som beskrevet i artiklen Gabapentin Receptor α2δ-1 Is a Neuronal Thrombospondin Receptor Responsible for Excitatory CNS Synaptogenesis

Jeg vurderer sterkt å takke nei til behandlingen pga bivirkninger (vanskelig pasient:-))
    Ikke vanskelig! Vældig klog og smart patient!

Har jo i løpet av disse årene lært meg å leve med smertene og treningen er en viktig mestringsstrategi i forhold til dette.
    Hvad med vores allestedsnærværende, "guddommelige" og uundværlige aminosyrer?

Anbefaler hjerteligt denne artikel, og ellers mere avanceret, beskrevet her.

Det virker, Blondie.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Bergen
    Alder
    36
    Meldinger
    275

Jeg må bare si at jeg er kjempe imponert over at du jobber full jobb, har mann og to unger og like vel trener ca 6 timer uken. Jeg er helt målløs her jeg sitter.

Må bare spørre, siden du trener så pass mye i uken, føler du deg oppkvikket etter trenings økten?

Gjennom nesten hele livet mitt har jeg opplevd trening som et slit uten like, gym var et helevete for meg fra første stund. Den ene perioden hvor jeg faktisk følte meg oppkvikket og rask etter en trening var når jeg hadde gym første året på videregående, problemet det var jo bare det at jeg kun hadde vanlig tradisjonell gym det første året og da bare 18 skoletimer til samme. Sånn er det når man går musikk/dans/drama gitt. Resten av årene hadde jeg dans første året og bevegelse alle tre årene, bevegelse gikk ofte ut på å late som du var noe du ikke var og bevege deg slik du trodde den tingen ville bevege seg, som tre eller metall for eksempel.
    Lavt stoffskifte, mulig Graves Sykdom
    Huldrena sin dagbok
    • Ofte er man selv sin verste fiende.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Tusen takk for svar alle sammen. Varmende med så mye omsorgsfull respons.

Anisa: Jeg er helt enig, aminosyrer er gull verdt og det spises i bøtter og spann både av meg og min mann. Vi trener mye og da kan man slett ikke klare seg uten tilskudd av aminosyrer. Det går både i pulver (som måltidserstatter) og i piller. Vi holder oss i all hovedsak til Now foods fra iherb. Har du noen andre merker du heller vil anbefale? Opplever ikke at aminosyrene hjelper på smertene i seg selv, men de er knallbiltige for generell restitusjon av kroppen. Både etter trening og i forbindelse med sykdom. Og tusentakk for at din utømmelige kunnskap bidrar til å gjøre det enklere for meg å takke nei til behandlingen jeg blir tilbudt.

Huldrena: jeg har vel aldri vært særlig glad i trening i oppveksten. Men i voksen alder har jeg opplevd hvor tungt livet kan føles når kroppen ikke fungerer. Da blir følelsen av hva kroppen egentlig kan være i stand til når den fungerer så og si normalt en opptur og en motivasjon i seg selv. Men for å få denne motivasjonen må man starte forsiktig og på sitt nivå for deretter å bygge seg gradvis opp. Siden det er vinter prioriterer jeg nå 3 styrkeøkter i uka i tillegg til 2 intervall joggeøkter hver økt ligger på 1-11/2 time. Jeg trener hardt fordi jeg tåler det. Har jobbet meg gradvis opp til denne treningsmengden i løpet av et knapt år. Startet med under en og en halv time i uka. Moro å kjenne at man virker.

Bente: Jeg opplever det akkuratsom du beskriver. Ville helst vært uten sykdom, men det kjenner jeg jo at jeg ikke er uansett. Derfor er det bedre å ha en diagnose. En knagg å henge det på. Et ord som andre skjønner er en sykdom. Etter tre og et halvt år har jeg fått det. Bente, det er UNN i Tromsø som har analysert prøvene mine. Du får like presise tall på Aker.

Side 33 av 34 Først 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334 Siste

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn