Viser søkeresultater 1 til 10 av 28
Hybrid View
-
21-10-12, 08:53 #1
Fra Levaxin til Armour
Etter 1,5 år på Levaxin (det siste året 125µg pr dag) fungerte medisinen dårligere og dårligere for meg. Jeg hadde hjertebank (harde slag), vektøkning, treg mage, «senilitet», frossenhet (sov med full ullhabitt og varmeflaske..), og generell slitenhet uansett hvor godt jeg hadde sovet. På den siste blodprøven forvekslet laboratoriet FT4 og FT3 så det var bare FT3 som ble målt. Den var helt nederst i normalområdet. Så jeg fikk rett og slett overtalt endokrinologen min om å få prøve Armour. Har nå brukt det i snart 4 uker og jeg kommer ALDRI til å gå tilbake til Levaxin igjen!
Den første uka hadde jeg en irriterende hodepine og høy puls. Holdt på å gi opp fordi jeg kjente igjen hypersymptomene fra Graves`en jeg egentlig har (jeg bruker Neo-Mercazol for og slå ut kjertelen). Jeg byttet fra Levaxin til Armour fra en dag til den neste. Jeg jeg ga meg ikke og nå føler jeg meg helt normal! Alle de nevnte plagene er rett og slett borte og jeg er i tillegg mye lettere i psyken! Blidere altså.
Nå forstår jeg hvorfor det «reklameres» så intenst for naturlig Thyroid her inne. Og jeg fatter ikke hvorfor legene er så restriktive med å la pasientene prøve. Motstanden mange leger har er jo helt ute av proporsjoner!
Det jeg bekymrer meg for nå er at jeg skal bli «tvunget» til å slutte med alle medisiner for og se om Graves`en har brent ut og om mine verdier stabiliseres. Det er nesten sånn at jeg vurderer radiojod for å få fortsette med Armour..
Hilsen "den nye" Gekko
-
21-10-12, 10:00 #2
Sv: Fra Levaxin til Armour
Så moro å høre at du har det bedre. Og enda bedre vil det bli. Det er tre år siden jeg begynte med Erfa og bedringene kommer stadig. Oppfordrer deg til å reklamere masse til legen din om hvor bra medisinen din er. Kanskje får flere pasienter prøve?
-
21-10-12, 12:43 #3
Hej med dig, "den nye Gekko"
Jeg er vildt IMPONERET over at du har valgt at fortsætte, trods "bivirkninger".
Det er nemlig den rette vej at gå, både ved at (til)lade kroppen at vænne sig til ny behandling, og ved ikke at bukke under for "frygten for det ukendte", og ved ikke at trække opstarten ud i al uendelighed. Helt og lykke fremover. 
Det er snart syv (?) år siden, at jeg begyndte med Thyroid, og også jeg oplever, at selv så lang tid efter - kommer nye bedringer dryssende fortsat. Selv på de områder, jeg dengang har tilpasset mig så nøje, at jeg ikke længere mærkede, at der var noget galt med....
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
11-12-12, 22:12 #4
Ft4 etter 3 mnd med Armour
Jeg har nå tatt blodprøver og disse var som følger:
Ft4 8,7
Tsh 0,02
Tras 2,1
Anti Tpo 140
Endelig er Tras og Atpo virkelig nede. jeg har energi og sover mye bedre. Magen fungerer og jeg fryser mindre. Alle smerter i kroppen er borte. Hjernetåka er der fortsatt. Men min hva med Ft4? Endoen min sier at verdien er upålitelig da målekit'et ikke fanger opp Ft4 fra Thyroid like godt som fra Levaxin. Jeg skulle ikke endre dosen på 2,5 grain.
Hva er det forresten som gir vektøkning, er det lav Ft4 eller høy TSH?
På forhånd takk fra en som lurer og lurer..
-
12-12-12, 13:43 #5
Sv: Ft4 etter 3 mnd med Armour
-
12-12-12, 22:10 #6
Hvorfor ikke øke dosen? For meg ser og høres du underdosert ut... Klarer ikke helt å svelge det endoen din sier. Selv byttet jeg kombinasjonsbehandling med levaxin og lio med en nøyaktig lik dose erfa. Det gjorde jeg ved å regne ut antall mcg T4 og T3 i erfa og sammenlignet med den tidligere medisineringen min. Etter ca 6 uker tok jeg blodprøver og blodprøvesvarene var så og si identiske. Hvis det som endoen din sier stemmer skulle ikke dette skje. I tillegg faller hans uttalelse på sin egen urimelighet fordi det da ikke skulle gå an å ta prøver av friske folk eller folk som ikke bruker levaxin fordi de bare produserer naturlige hormoner som analyse maskinene da angivelig ikke opfatter. Vi er mange her inne som bruker naturlige hormontilskudd uten å verken ha hørt om eller selv opplevd det endoen din beskriver. Min anbefaling er å teste ut effekten av en doseøkning. Opplever du ubehag i form av høydosesymptomer så er det jo bare å gå ned igjen.
-
12-12-12, 22:20 #7
Takk takk! Når det gjelder referanseverdier var ikke de opplyst om på skjemaet fra laben. Verdiene utenfor ref var bare skrevet i kursiv. Jeg har økt fra 2,5 til 3 grain nå. Merker ingenting etter to dager. Jeg brukte 125mikrogram Levaxin hver dag og fikk beskjed om å ta 2,5 grain Armor pr dag. Synes det hele blir så vanskelig når jeg samtidig tar Neomercazole. Aner jo ikke om kjertelen min virker fortsatt eller hva.
Hilsen Gekko
-
16-04-13, 21:22 #8
Du funderer udmærket, smgj.
Det ER en kendsgerning, at FT4 i behandling med Thyroid SKAL ligge lavt, uanset hvor "ulogisk" det lyder. Det er FT3/T3 som driver værket i behandlingen med Thyroid, og da T4 i Thyroid omdannes langt lettere til T3, vil der ikke være meget tilbage i blodet, til at give "tilfredsstillende" T4-tal. Hvad skulle man så ellers bruge Thyroid-T4 til, hvis ikke netop til "fremstilling" af T3 ?
Du spørger også ganske smart om, hvornår tabletterne er taget. For hvis de tages om morgenen/dagen, bliver effekten ustabil, og meget af hormonet i tabletterne gå til spilde, fordi hormonerne "arbejder" med kroppen i nattetimerne. Man kan blive ved med at pøse på med Levaxin og måske får man sit T4-tal op, men når det ikke øger FT3/T3 vil der ikke ske nogen forskel i velbefindende, måske bliver man endda dårligere end før, da det syntetiske T4-analog har sin helt egen sæt af (bi)virkninger.
Gekko? Hvornår er du stoppet med Neomercazole, og hvilke værdier på hormoner havde du i den sidste måling inden ophør med Neomercazole?Sist endret av Anisa; 16-04-13 kl 21:53
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
16-04-13, 21:32 #9
Takk for raske svar! Jeg bruker fortsatt Neomercazole i påvente av at Tras skal bli normal. Den ligger nå på litt over to. Skal slutte med Neo om 3-4 mnd og deretter bruke bare Armour til kjertelen evt er i gang igjen.
Gekko
-
16-04-13, 21:52 #10
Åh nej, søde ven! Det havde jeg mistanke om.
Så længe du er i gang med denne "block&replace" behandling, bliver du nok nødt til at leve med symptomerne, indtil Neomercazole er afsluttet. Det er ikke noget at sige til, at din behandling er hæmmet, når du samtidigt behandles netop med det thyreoideahormon-hæmmende Neomercazole.
Der er nok ikke andet for, end at væbne sig med tålmodighed. Andre bud? Gerne bedre end mit... ?• Tak for at du læste mit indlæg.
Lignende tråder
-
Det beste med å bytte til Armour - fra Levaxin?
Av Milli i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 3Siste melding: 02-09-12, 22:00 -
Bytte fra Levaxin til Armour
Av Milli i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 10Siste melding: 24-08-12, 20:45 -
"normal" T3 - bytte til Armour??
Av serena i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 9Siste melding: 16-06-09, 19:51 -
Armour - nå skal jeg prøve! :-)
Av sivcath i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 22Siste melding: 03-02-09, 22:06

Svar med sitat

Bokmerker