Viser søkeresultater 1 til 10 av 28
Hybrid View
-
26-09-12, 15:11 #1
Armour dosering
Hei!
Jeg trenger forklaring på hvordan doseringen regnes ut når man skifter fra Levaxin til Armour.
Jeg har gått på Block & Replace med Levaxin 125 mcg og Neo Mercazole i 18 mnd. I dag har jeg startet på Armour. Endokrinologen min har bedt meg starte rett på 2,5 grain men når jeg leser bl.a på linken til Anisa: "How To Switch From Synthroid To Armour Thyroid" står det at 3 grain tilsvarer 222-300 mcg Levaxin?!
Jeg har tatt to tabletter (2 grain) i dag tidlig og hadde tenkt og ta den siste 1/2 nå i ettermiddag. Men nå ble jeg litt redd for at dette er for mye??
Noen som kan hjelpe?
Hilsen Gekko
-
26-09-12, 15:20 #2
Sv: Armour dosering
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
26-09-12, 16:10 #3
Blir mer og mer forvirret jo mer jeg leser jeg. Kunne rett og slett bare tenke meg ett svar.
-
26-09-12, 20:49 #4
Jeg har delvis erstattet levaxinen med Armour - 50µg levaxin byttet ut med 30 mg Armour. Det har fungert for meg. Mine Armour-bokser er dosert i milligram, utlevert på norsk apotek etter søknad om registreringsfritak. Jeg husker ikke nå hvor mange µg et grain er, men vet det skal finnes her på forumet. Var det til noen hjelp?
-
27-09-12, 08:14 #5
Et grain er det samme som 60 mg selvfølgelig - det står jo på boksen ...
Må ha vært trøtt i går kveld.
-
28-09-12, 18:15 #6
Takk for svar!
Du har byttet 50mcg Levaxin med 30 grain, vil ikke det si at 125mcg Levaxin er 75 grain Armour? Første dagen tok jeg 2 grain på morgenen og siste 1/2 grain kl 16.00. Var hyper (for første gang på lenge) hele natten. Høy puls + uro. Ikke deilig.
I dag og i går har jeg tatt 2 grain. Det positive jeg merker er at jeg ikke har fryst og at magen har fungert. Men jeg har hatt hodepine og vært sur som en padde! På Levaxin får jeg lav FT3, derfor skulle jeg få litt "boost"..
Lurer på om legen min har tatt litt mye i så derfor blir jeg usikker.
Hilsen Gekko
-
28-09-12, 19:58 #7
Det er ofte vanlig å starte med kun 2 grain......vi har gått på Levaxin og mulig at vi får noe konvertert T3 derfra en stund også.
Og det vil ta iallfall flere dager før kroppen vil venne seg til å få direkte t3. Derfor lønner det seg å begynne forsiktig og gi seg tid.
Føler du deg fortsatt ok med de 2, ville jeg gå på det et par -tre uker før jeg økte, kaskje da bare med 1/4 grain om gangen!!!!Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
Lignende tråder
-
Det beste med å bytte til Armour - fra Levaxin?
Av Milli i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 3Siste melding: 02-09-12, 22:00 -
Bytte fra Levaxin til Armour
Av Milli i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 10Siste melding: 24-08-12, 20:45 -
"normal" T3 - bytte til Armour??
Av serena i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 9Siste melding: 16-06-09, 19:51 -
Armour - nå skal jeg prøve! :-)
Av sivcath i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 22Siste melding: 03-02-09, 22:06

Svar med sitat

Bokmerker