Svaret er "tjaja".

Nei... svaret er egentlig at det er veldig individuelt. De fleste trenger en god stund før de gradvis føler bedring. For andre er det "ingen bedring" før de brått kjenner seg mye bedre.
For meg personlig (startet på 50µg levaxine) fikk jeg en del virkning (psykisk og varmemessig) umiddelbart, mens en del andre ting (stå-på-kraften i særdeleshet) lar vente på seg. Jeg vil vel si at jeg har i løpet av kun 2 måneder blitt kvitt ca 50% av symptomene.
Men - legen forberedte meg på at det kunne ta ett(1!) år før virkningen kom. Det avhenger sterkt av hvor ille man er på forhånd og hvor raskt man kommer opp mot riktig dose. Jeg var på en måte heldig siden jeg ikke hadde fått så sterke fysiske virkninger (som psykiske) da jeg fikk begynne på medisin, og fikk starte på 50µg i stedet for å tvære på 25µg først. Jeg har også en lege som ikke er så redd for å øke dosen. Det virker forøvrig på meg som det tar lenger tid å snu de fysiske virkningene enn de psykiske.

Om man blir helt som før eller ikke avhenger av flere forhold
1) om du er så heldig at utskrevet medisin virker optimalt på deg (mange her inne har ikke den erfaringen med levaxin)
2) at legen din og du klarer å finne "passe" medisinmengde. Dette er en prosess som tar tid da det du spiser av medisin i dag ikke er stabilt i blodet før etter 4-6 uker. Og det vil si at du må gå minst 4-6 uker etter siste endring før verdiene er "stabile".
3) kroppen er i stadig endring - man må være åpen for at det som fungerer i dag kanskje ikke fungerer for den samme kroppen om 10 år.

Lykke til.

Sitat Opprinnelig skrevet av Kristian Vis post
Det jeg mente da jeg startet tråden var at siden alle prøvene var ok ifølge legen,
Er det ikke da risikabelt å begynne på en medisin man er avhengig av resten av livet?
Man er kun avhengig av levaxin dersom kjertelen ikke virker. Da er erstatter man en funksjon i kroppen som ikke virker lenger.
Å gå på levaxin en stund (iallfall ikke et halvt til ett år) vil ikke føre til at kjertelen din slutter å virke dersom den egentlig er frisk. Den vil bare "hvile litt".