Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
Threaded View
-
21-08-12, 12:22 #10
Sv: Hvordan opplever dere det?
Hei!

Du høres ut til å ha mye av samme problemene som jeg hadde/har - kraftløs, svimmel, lavt blodtrykk, lav puls, kraftig hodepine, ekstremt trøtt, overømfintlig overfor lys, lyd og stress, osv. Har du noen blodprøvesvar som kan antyde hvor problemene ligger..?
Kanskje er ikke Levaxin den riktige typen medisin for deg? Får du ev. prøve noe annet av legen? Stoffskiftemedisin altså..?
Jeg har gått på resultatløs rundgang i det offentlige systemet (fastlege, endokrinolog, gynekolog, nevrolog, hjertespesialist), og fastlegen min tror jeg er tett på å gi meg diagnosen ME, så jeg valgte til slutt å betale meg ut av problemene ved å gå til Heggeli Helhetsmedisin. Går nå på binyrestøtte og stoffskiftemedisin og har blitt vesentlig bedre selv om det nok er mer å hente. Driver fortsatt opptrapping.
Det viste seg at jeg var "helt tom for" aldosteron og D-vitamin, samt veldig lav på DHEA, testosteron, jod og FT4. Til tross for akkurat innenfor "normalområdet" mente også legen på Heggeli at kortisol og FT3 var alt for lave. Kun de tre sistnevnte var i det hele tatt målt før jeg kom på Heggeli. Anbefaler dessuten døgnurin som metode for måling av kortisolnivå (og aldosteron) da tilfeldig stikkprøve ikke gir annet enn øyeblikksverdi som i grunn sier lite. Døgnurinprøve av disse rekvireres via det vanlige skjemaet hos fastlegen og betales i likhet med alle de andre prøvene der av trygdekontoret.
Min fysiske form har kommet seg veldig, spesielt svimmelheten, frossenheten i kroppen og søvnbehovet. Blodtrykket har kommet høyere etter medisinering - på dagtid rundt 125/70. Hvilepulsen har kommet seg fra 42-54 og opp på ca 60. Var hos hjertespesialist for en uke siden og fikk bl.a. gå med båndopptager et døgn for å kartlegge pulsen. Den viste at jeg har puls mellom 34 og 50 slag pr. minutt på sen kveld og om natta og dette ble av spesialisten antatt å være naturlig for meg da det etter div. tester ikke ble funnet andre "feil". Har fortsatt problemer med stressømtålighet og konsentrasjon, men håper dette kommer seg med økende medisinering.. Og det er vel dette som nå forhindrer meg i å komme tilbake på jobb nå og som de har noe begrenset forståelse for på NAV.. Heldigvis var arbeidsgiveren min veldig klar på dette på møtet med NAV - jeg må kunne jobbe selvstendig med egne prosjekter og tåle litt stress før jeg kommer tilbake da vi stort sett jobber med en-og tomannsprosjekter med tette frister og alle timer føres på prosjekt.. Litt stram i maska over dette hun på NAV, men valgte tydeligvis å svelge en kamel.. Begynte da å snakke om maksdato og arbeidsavklaringspenger og da fikk jeg hetta..!
Skal være glad når dette er over - har ikke gitt opp den tanken ennå!
Lignende tråder
-
Hvordan klarer dere dere i arbeidslivet?
Av Inemor i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifteSvar: 20Siste melding: 29-10-12, 08:21 -
Hvordan merker dere at dere begynner å bli lave igjen
Av Qa i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 07-04-11, 11:58 -
Hvordan blir dere behandlet på jobben?
Av Puselille i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 15-02-10, 09:08 -
Hvordan går jula for dere....?
Av Line i forumet SolskinnshistorierSvar: 1Siste melding: 28-12-06, 22:09 -
armour... hvordan bestiller dere?
Av Lissa i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 5Siste melding: 29-10-06, 15:10

Svar med sitat
Bokmerker