Sitat Opprinnelig skrevet av janis Vis post
Jeg vil bare legge til denne tråden og si at jeg her forleden investerte i et blodtrykksapparat
Når jeg får disse svimmelhetsanfallene, som legene kaller panikkanfall, faller blodtrykket mitt og hvilepulsen, er det normalt?

Igår var jeg helt ute av meg etter 1 times trimtur, jeg klarte ikke reise meg på grunn av svimmelheten, da tenkte jeg å eksprimentere med blodtrykksmåleren.
Det viste 110/55 og puls på 59. Jeg dro meg litt til etter en times hvile og da var blodtrykket 120/80 og pulsen 80.
Er så redd det skal være noe annet som feiler meg enn "bare psykisk"
Er veldig svimmel når jeg reiser meg, men blodtrykket er ikke lavere når jeg reiser meg
Blodtrykket kan skifte fra sekund til sekund, hvor selv meget små (pludselige) udsving kan betyde forskellen mellem svimmelhed eller ikke-svimmelhed. Hjemmemålinger kan ikke altid nå at opfange udsvingene.

Prøv at opløse en teske salt (uden tilsætningsstoffer) i et glas lunkent vand, og drik det når du er svimmel. Du kan også tilberede et glas saltvand om aftenen og drikke det straks du vågner om morgenen, før du står op af sengen. Gør det i nogle dage og se om det ikke hjælper. Saltvandet skal ikke være mere saltet end at du kan drikke det uden at have u-lyst.

Sveder du i varmen? Prøv at smage på den sved du udsondrer i varmen. Hvis den smager tydeligt salt, er du en "salttaber" og dette relateres til binyrerne og forstyrrelser i aldosteron-balance. Det kan netop give nøjagtig de symptomer du beskriver.