Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
vinter er det denne du tenker på https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=9186

Ellers synes jeg 50 mcg T4 høres ut som en skummel lav dose. Har du ikke forsøkt noen form for T3 ennå?
Ja, det var den jeg tenkte på. Tusen takk

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
Hos raske /friske mennesker som er under 50 år gamle er det almindeligt at begynde med 50 µ Ellers 25 µ - men man skal ikke gå længe på en for lav dosis, det er en stor belastning for kroppen.

"Voksne over 50 år. Begyndelsesdosis. Sædvanligvis 25 mikrogram i døgnet (evt. 50 mikrogram hver 2. dag) stigende med 50 mikrogram hver 4. uge til sædvanlig vedligeholdelsesdosis: 50-200 mikrogram i døgnet.
Unge raske. Begyndelsesdosis. Sædvanligvis 50 mikrogram i døgnet stigende med 50 mikrogram hver 4. uge til sædvanlig vedligeholdelsesdosis: 50-200 mikrogram i døgnet.
Børn. Begyndelsesdosis. Sædvanligvis 25 mikrogram i døgnet (evt. 50 mikrogram hver 2. dag) stigende med 25 mikrogram hver 2. til 4. uge. Højeste dosis er 200 mikrogram i døgnet.
Bemærk: Tabletterne bør indtages på tom mave."
DENNE skal jeg ta med til legen min... TUSEN TAKK!! Hvor fant du dette? Pakningsvedlegget?

Stemmer det at man regner at man trenger ca 2 mikrogram pr kilo man veier? Og tusen takk for alle svare jeg får!!! Dette er gøy også