Sitat Opprinnelig skrevet av anna321 Vis post
Rigtigt nok forsvandt symptomerne i en kort periode, men jeg er siden da begyndt at få det dårligt igen, med skiftende meget lav og høj puls (fra 50 slag pr. min. ved moderat aktivitet til 150 slag pr. min når jeg sidder og slapper af) samt blodtryk (sidst gik det fra at være 80/55 til 146/106 på 10 min). Desuden har jeg mange problemer med ekstrasystoler, føleforstyrrelser, sitrende muskler og svimmelhed.
Det kunne godt være, fordi kroppen be'r om mere medicin. 50 µ er næsten ingenting. Og eftersom du oplevede, at det hjalp i begyndelsen, og at virkningen er aftagende, så kunne det være, du er rykket videre.

Jeg havde ekstrasystoler og hjerteflimmer, da jeg brugte Ny Eltroxin, og mit blodtryk, der havde været 110/70 i mange år, steg til 136 /91. Det skyldtes bestemt ikke for meget medicin eller noget som helst forhøjet stofskifte men tværtimod, at medicinen ikke slog til, fordi den var lavet om, så jeg skulle have en del mere for at undgå disse symptomer. Hård puls (og oppustet mave, synsforstyrrelser m.m.) blev jeg dog ikke på noget tidspunkt fri for med Ny Eltroxin - så skiftede jeg til Euthyrox (hvor jeg så slap for hård puls og et par ting til, men til gengæld blev jeg trist som bare pokker og havde dårlig mave mange gange hver dag).

Jeg håber, du har en dygtig eller i hvert fald lydhør læge. Ellers må du finde dig en. Måske komme til en endokrinolog?
Man skal ikke gå for længe med de her gener, som slider på kroppen.

Nielsigne