Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
  1. #1
    Medlem siden
    Oct 2009
    Meldinger
    38

    Standard Tinnitus af eltroxin?

    Hej.

    Kan man få tinnitus af eltroxin?

  2. #2
    Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Syddanmark
    Alder
    51
    Meldinger
    52

    Standard Sv: Tinnitus af eltroxin?

    Hej carlsmor

    Ja, det tror jeg - men jeg ved ikke hvorfor! Døjer selv med perioder med hyletone, dog er jeg på euthyrox (men begge er jo syntetisk stofskiftemedicin, så det kommer vel ud på et i den sammenhæng?!).
    Jeg ved, at tinnitus også kan komme ved problemer med nakken - men om det er muskler, nerver, sener eller led, der forårsager det - det ved jeg ikke. Måske en fysioterapeut kan svare på det?

    Kram fra Ceven

  3. #3
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

    Standard Sv: Tinnitus af eltroxin?

    Jeg har også haft tinnitus i forbindelse med Eltroxin - men kun når jeg har fået for lidt medicin. Jeg havde det i overvældende grad inden jeg overhovedet fik diagnose og medicin, men medicinen hjalp altså på det. Ligesom det hjalp på andre sanseforstyrrelser, jeg havde (min næse var blevet 'hyperaktiv').

    Så få tjekket dosis og husk, at heller ikke læger er enige om, hvor meget medicin, man har lov at få. Husk også på, at dosis nødvendigvis må rettes til som tiden går. Kolesteroltallet er en god rettesnor - og til at forstå for læger
    Højt kolesteroltal = for lavt stofskifte.

    Nielsigne
    Sist endret av Nielsigne; 17-05-11 kl 22:19 Begrunnelse: tilføjelse

  4. #4
    Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Syddanmark
    Alder
    51
    Meldinger
    52

    Standard Sv: Tinnitus af eltroxin?

    Hej Carlsmor og nielsigne

    Sjovt (!) du, nielsigne, skriver det med hyperaktiv næse - har den sidste måned haft en virkelig god lugtesans, måske lidt for god. Og meget tinnitus.

    Angående kolesteroltallet; er det det dårlige kolesterol (LDL), der skal være højt, for at stofskiftet er for lavt. Eller er det det gode (HDL), der skal være højt?? Jeg har højt HDL - 1.8 mmol/l (ref. 0.8 - 1.7) - og LDL på 2.7 mmol/l(ref. 1.8 - 4.5), selv om jeg har symptomer på lavt stofskifte, så jeg kunne da godt tænke mig at høre om det - jeg poster lige mit spørgsmål i en anden tråd

    Carlsmor, har du også oplevet en mærkelig følelse inden i hovedet i forbindelse med tinnitus'en? Ikke rigtig hovedpine men som om, der er overtryk?

    Kram fra Ceven

  5. #5
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

    Standard Sv: Tinnitus af eltroxin?

    Det med tryk i hovedet har jeg hørt om, at nogle har - men om det er for lidt eller medicin eller simpelthen medicin, de ikke tåler, er så spørgsmålet.

    Til evt. nye læsere: jeg har postet svar vedr. mine erfaringer med kolesterol og stofskifte + det med hyperaktiv næse i Cevens nye tråd her https://www.stofskifteforum.dk/showt...849#post112849

    Nielsigne
    Sist endret av Nielsigne; 18-05-11 kl 10:49 Begrunnelse: tilføjelse om næse ....

  6. #6
    Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Syddanmark
    Alder
    51
    Meldinger
    52

    Standard Sv: Tinnitus af eltroxin?

    Jeg havde faktisk ikke rigtig tinnitus på eltroxin - men jeg havde trykken i hovedet i perioder og voldsomme migræner med føle-, tale- og synsforstyrrelser (virkelig uhyggeligt!!)!

    Da jeg kom over på euthyrox oplevede jeg en bedring i 1½ måned, men synes ikke der er den store forskel på virkningen af de to medikamenter hos mig nu. Trykket i hovedet er det samme og får stadig meget stærk hovedpine!

    Kram herfra

  7. #7
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

    Standard Sv: Tinnitus af eltroxin?

    Så er der vel noget galt ... Jeg havde det selv rigtig godt den første 1½ måned på Euthyrox. Men efter de der seks uger - som jo præcist er den tid, det tager for medicinen at komme ind i cellerne - fik jeg det helt elendigt. På nogle måder dog bedre end på Ny Eltroxin, der nær havde gjort det af med mig med blandt meget andet konstant hård puls, mavesmerter og synsforstyrrelser. Det slap jeg så for med Euthyrox - men så fik jeg til gengæld trykken alle vegne pga ødemer, konstant dårlig - og uberegnelig mave - og så var jeg nærmest deprimeret. Det sidste vel pga meget lavt t3. Hvis jeg ikke havde skiftet til Erfa, havde jeg været på sygedagpenge og i evigt slagsmål med kommunen, og min datter ... ja, jeg ved ikke, hvordan jeg /vi skulle have klaret noget som helst på den måde.

  8. #8
    Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Syddanmark
    Alder
    51
    Meldinger
    52

    Standard Sv: Tinnitus af eltroxin?

    Hejsa igen

    Jeg kan nikke genkendende til det, du beskriver i forbindelse med skiftet til euthyrox. Jeg var ikke ok på eltroxin, men havde ikke maveproblemer og hævede hænder, fødder og øjne - kun almen træthed og brain fog; og så lige de vilde migræner

    Euthyrox gav mig slim i svælget, tørre øjne og en mave/tarm der synes at kunne lukke 10 liter luft ud 20 gange i døgnet!!! Ikke særlig behageligt, hverken for mig eller for familien Mon det er fordi, der er laktose i euthyrox ? Det har jeg da aldrig haft problemer med før. Jeg er og har hele mit liv været noget af en hund efter mælk og mejeriprodukter, og det har aldrig givet mig problemer...!

    Jeg tror, du har ret i, at der er noget andet galt. Jeg er jo pt ved at reparere på mine trætte binyrer, så jeg kan komme over på Erfa. Jeg er blevet meget urolig over for den måde min krop reagere på, når jeg prøver noget nyt, sikkert p.g.a. binyrernes ringe tilstand, så jeg vil ikke presse dem yderligere. Men jeg ved også, at jeg får absolut ingen hjælp til det fra mig læge, så hvorfor skulle hun så hjælpe mig med at få fat i Erfa?? (og jeg tror ikke, at andre danske læger ville være behjælpelig heller, så hvorfor kæmpe med dem? Man bliver nødt til at gøre det helt selv!)

    Kram fra mig

Lignende tråder

  1. Problemer med de nye Eltroxin piller ???
    Av ninus i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 35
    Siste melding: 16-01-12, 21:54
  2. Eltroxin. Produktresumè
    Av Anisa i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 0
    Siste melding: 23-06-09, 15:12
  3. Forskellen på Eltroxin og Amour
    Av ofelia i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 3
    Siste melding: 30-04-08, 20:23
  4. Økt tinnitus ved lavt stoffskifte?
    Av Zena i forumet Nevrologiske konsekvensene av lavt stoffskifte
    Svar: 9
    Siste melding: 16-01-08, 22:02
  5. Hyperaktiv på Eltroxin?
    Av Nocturne i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 6
    Siste melding: 14-12-07, 11:47

Bokmerker

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn