Viser søkeresultater 1 til 10 av 78

Hybrid View

Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Danmark
    Alder
    46
    Meldinger
    80

Standard Brug for hjælp

Hej med jer

Har her den seneste tid oplevet træthed/mathed, og uro i kroppen, samt let hjertebanken nogle gange. Synes tit at symptomerne på for høj og for lav dose er de samme, så det er meget svært at skelne
    Kan se af et af stofskiftetallene er lidt forhøjet, kan det være derfor?

Jeg tager 155 mg Erfa

Mine resultater ser sådan ud:

D- vitamin 118 (60-160)
    P-Trijodthyronin 2.99 (1.2-2.8)
    P-Thyroxin, frit 17 (10-26)
    P-ferritin 135 (12-300)
    P-cobalaminer 642 (150-800)

Håber i kan hjælpe

Ha en dejlig dag
    Jeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden. Har været på Amour- nu Erfa i lidt over 2 år.

Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Danmark
    Alder
    46
    Meldinger
    80

Standard Sv: Brug for hjælp

Hmm... Slet ingen der kan hjælpe?
    Jeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden. Har været på Amour- nu Erfa i lidt over 2 år.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Brug for hjælp

Sitat Opprinnelig skrevet av Prinsessen Vis post
    Hej med jer

Har her den seneste tid oplevet træthed/mathed, og uro i kroppen, samt let hjertebanken nogle gange. Synes tit at symptomerne på for høj og for lav dose er de samme, så det er meget svært at skelne
    Kan se af et af stofskiftetallene er lidt forhøjet, kan det være derfor?

Jeg tager 155 mg Erfa

Mine resultater ser sådan ud:

D- vitamin 118 (60-160)
    P-Trijodthyronin 2.99 (1.2-2.8)
    P-Thyroxin, frit 17 (10-26)
    P-ferritin 135 (12-300)
    P-cobalaminer 642 (150-800)

Håber i kan hjælpe

Ha en dejlig dag
    Hmm... Slet ingen der kan hjælpe?
    Hej Princessen Norges nasjonaldag (svarer til dansk Grundlovsdag) var fejret i går, og i Norge fejres og festes i denne anledning, meget mere end tilsvarende i Danmark. Der er nok mange, der hviler ud i dag, tillige med at vi går ind i "forum-agurketid-sæsonen" som hvert år, hvor der ikke er så mange der bruger tid ved computere... men hellere er ude og nyder solen.

Jeg kan kun sige, at min "metode" under stabilisering af Thyroid i sin tid var, at ved periodisk reaktion som din, har jeg blot sprunget en dag over med Thyroid og dette alene kunne lægge låg på symptomerne som-om-overdosering. Jeg kender flere, der på regulær basis springer en dose over en gang om ugen eller en gang hver 14. dag, og trives fint med denne "metode". Desuden er vi nu gået ind i sommertid, hvor behovet for T-hormoner er lavere end om vinteren og det plejer at nytte med at reducere dosen ned til f.eks. 2 grain. Man kan evt. overveje at teste en "sommerdosering" og se hvordan det går. Søg på forummet "vinterdose" og "sommerdose" og se hvad der skrives om det...

Ellers ser dit FT3 og FT4 proportionelt korrekt i forhold til at det er Thyroid du er i behandling med. FT3 må gerne være pænt høj mens FT4 må gerne være lavere, end hvis du var i behandling med syntetisk T4 alone. Det er normalt for Thyroid, at FT4 ligger nogenlunde lavt og FT3 ligger nogenlunde højt.

Selv om den nedre ref.tal er på 12, er dit ferritin alligevel ikke højt nok, og dette alene kan bidrage til noget af den "hjerte-oplevelse" du mærker af og til. Problemet er, at ferritin kan som regel ikke hæves effektivt, uanset at man får tilskud af jern, såfremt man har jodmangel i en eller anden grad. Jod kan man ej heller optage godt nok hvis ens selen ligger for lavt, selv hvis det ikke er decideret selenmangel. Alligevel kan der være brug for mere selen, for at kunne optage mere jod, så også optag af jern bliver bedre. Det er forunderligt hvor tingene ofte hænger sammen....

Du kan evt. prøve helt at cutte alle flerumættede planteolier fra din kost (også de "skjulte" som f.eks. i Kærgården) i en uge eller helst to, og se om du ikke får det bedre... Der er komponenter i flerumættede planteolier, der "afmonterer" jod fra de bio-forbindelser jod knytter i kroppen, og så skylles jod ud. Når folk så får foretaget måling af jod i døgnurin, vil denne "kunstige" udskyllning af jod forfalske resultatet af prøven, fordi jod-status i kroppen måles ved målingen af den mængde af jod som kroppen udskiller, og da jod (foruden skjoldbruskkirtlen) er til stede i flere af kroppens væv, herunder i alle hormonreceptorer for alle hormoner i kroppen, kan det faktisk forringe den totale omsætning af hormoner i kroppen, og give en række af symptomer udover de thyreoidea-relaterede, herunder medvirkende til den "rådne" jernoptag, der er så karakteristisk for folk med hypothyreose..

Håber du får ro igen.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Danmark
    Alder
    46
    Meldinger
    80

Standard Sv: Brug for hjælp

Anisa, du er simpelthen en knag

Jeg tager normalt 160 mg Erfa, og plejer egentlig også at sætte det ned om sommeren, har bare ikke tænkt over det denne gang og heller ikke mærket noget til det før nu.
    Tror jeg sænker dosis 30 mg, og hvis det ikke hjælper, prøver jeg din metode med at springe en dag over. Gør du stadig det?
    Vidste slet ikke man kunne gøre sådan. Troede det lavede alt for meget ravage i systemet sådan at springe dosis over i ny og næ..

Tager både jern og selen, og det vil jeg så fortsætte med

Danske tak fra mig til dig

Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Danmark
    Alder
    46
    Meldinger
    80

Standard Sv: Jeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden

Hej igen (Anisa)

Har tænkt lidt over det du skrev i går... Tager altid Erfa til natten, og i går tog jeg så 30 mg mindre. Det har virkelig hjulpet på hjertebanken, men er SÅ træt og har nærmest ondt i benmusklerne(noget jeg også havde dengang jeg var på for lav dosis).
    Ved godt at der skal gå længere tid før man kan bedømme virkningen, men jeg har i LANG tid følt mig virkelig godt doseret, og alle symptomer har været væk, så måske min krop har rigtig godt af den dosis jeg har taget i et stykke tid, så måske ideen med at springe en dag over er bedre...?
    Tager også 25 mg 7 keto hver dag, måske skal der også justeres i den...?

Ihhhh altså, nu gik det lige så godt

Hvad tænker i?

Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Danmark
    Alder
    46
    Meldinger
    80

Hej igen

Har nu sat min dosis ned fra 155 mg Erfa til 140 mg. Hjertebanken er væk, men jeg er simpelthen så træt, og synes jeg er mere træt hvis jeg kun tager 125 mg.
    Jeg er ret nervøs for at gå for langt ned i dosis, da jeg i flere år har været alt for lavt doseret, med diverse symptomer til følge...

Synes virkelig det er meget svært at skelne om jeg er gået for langt ned i dosis eller om jeg er for højt oppe... Mange af symptomerne er jo de samme.

Har i andre haft problemer med det?

varme hilsner fra et VARMT danmark

Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Danmark
    Alder
    46
    Meldinger
    80

Hej igen

Har nu sat min dosis ned fra 155 mg Erfa til 140 mg. Hjertebanken er væk, men jeg er simpelthen så træt, og synes jeg er mere træt hvis jeg kun tager 125 mg.
    Jeg er ret nervøs for at gå for langt ned i dosis, da jeg i flere år har været alt for lavt doseret, med diverse symptomer til følge...

Synes virkelig det er meget svært at skelne om jeg er gået for langt ned i dosis eller om jeg er for højt oppe... Mange af symptomerne er jo de samme.

Har i andre haft problemer med det?

varme hilsner fra et VARMT danmark
    Hmm, tænker at jeg måske at jeg skulle skrive nogle af mine symptomer ned, så kan det være at i bedre kan hjælpe med at tyde dem.

Jeg er træt, hovedpine(noget jeg normalt aldrig har), følelsen af høj puls bare jeg går op ad trappen, svimmelhed, følelsen af at det er alt for varmt udenfor- selvom jeg plejer at elske varme og suge den til mig, men nu er jeg ved at gå til ved 25 grader

Håååååber i kan hjælpe

Lignende tråder

1. Lavt stofskifte sandsynligvis efter behandlig af for højt stofskifte
    Av Babe i forumet Lavt Stoffskifte etter Graves
    Svar: 89
    Siste melding: 06-11-11, 22:27
  2. Påvist autoimmunn hypotyreose da jeg ble gravid for snart 3 år siden
    Av mammantileir i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 93
    Siste melding: 20-03-10, 09:03
  3. Lavt stoffskifte siden 2003
    Av Anee i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 02-11-09, 09:01
  4. Jeg fik konstateret lavt stofskifte for ca 4 uger siden
    Av Karen M i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 13
    Siste melding: 17-01-09, 21:08
  5. snart lavt stoffskifte
    Av tone i forumet Graves sykdom