Viser søkeresultater 1 til 10 av 14

Hybrid View

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Asker
    Alder
    54
    Meldinger
    194

Standard Sv: Hvordan opplever dere det?

Kikk på ubalanser i signalstoffene - link i signaturen min. Lykke til!

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Jeg har været meget nervøs, når jeg har manglet t3. Decideret angst har jeg ikke haft så meget af - men de gange, jeg har haft noget, man kunne kalde et anfald, har det drejet sig om en allergisk reaktion eller, eftersom der ikke kan måles nogen allergi i mit blod, en såkaldt intolerance. Dvs. jeg har fundet ud af, at der er en sammenhæng mellem angst /fravær af angst og det, jeg indtager af mad og drikke. Konserveringsmidler er et eksempel på noget slemt ... Ved du, om du reagerer på sådan noget, Janis? Jeg ved ikke, om antistoffer - af dem, der har med stofskiftet at gøre - kan tænkes at have med angst at gøre. Der er i hvert fald mange, der mener, de i sig selv kan frembringe diverse ubehageligheder, og hvorfor egentlig ikke også nogle psykiske?

Hvis man får noget at spise, man ikke kan tåle, giver det en enorm uro i kroppen - føles for mig nærmest som om, jeg ikke aner, hvor jeg skal gøre af mig selv og om jeg skal gå, stå, sidde eller ligge - det er helt vildt stressende for kroppen, og det må jo belaste stofskifte, binyrer og hele redeligheden. Det kunne være forklaringen på, at man så kommer til at føle angst. I hvert fald fra mit synspunkt/ ud fra det, jeg selv har oplevet. Man er jo også helt alene i verden om at ha den følelse, man har, når "verden vælter", og den er ikke sådan lige at forklare nogen eller få hjælp til. Jeg mener bare, det er en vigtig pointe, at det ikke nødvendigvis har sin årsag "i hovedet".

Som regel er det mælk og gluten, der får skylden for allergi og lignende - men det kan desværre sagtens være alt mulig andet (også). Måske kan du forsøge dig med en slags dagbog med notater om, hvad du har indtaget og hvordan du har det?
    Intolerans er sværere at regne ud end allergi og ikke kun pga. at der mangler en blodprøve; intolerans adskiller sig fra allergi ved ikke at give anfald (af nogen som helst slags) hurtigt efter indtagelsen. Til gengæld kan man faktisk ha "fornøjelsen" af det længe efter, man har spist /drukket noget, man ikke har godt af. Ved en 30 års fødselsdag nåede jeg at drikke hele to øl af en bestemt slags, som jeg ALDRIG skal ha mere - jeg havde slem, slem mave i to uger bagefter.

Nielsigne

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Midt Norge
    Alder
    48
    Meldinger
    72

Jeg vil bare legge til denne tråden og si at jeg her forleden investerte i et blodtrykksapparat
    Når jeg får disse svimmelhetsanfallene, som legene kaller panikkanfall, faller blodtrykket mitt og hvilepulsen, er det normalt?

Igår var jeg helt ute av meg etter 1 times trimtur, jeg klarte ikke reise meg på grunn av svimmelheten, da tenkte jeg å eksprimentere med blodtrykksmåleren.
    Det viste 110/55 og puls på 59. Jeg dro meg litt til etter en times hvile og da var blodtrykket 120/80 og pulsen 80.
    Er så redd det skal være noe annet som feiler meg enn "bare psykisk"
    Er veldig svimmel når jeg reiser meg, men blodtrykket er ikke lavere når jeg reiser meg

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Hvordan opplever dere det?

Sitat Opprinnelig skrevet av janis Vis post
    Jeg vil bare legge til denne tråden og si at jeg her forleden investerte i et blodtrykksapparat
    Når jeg får disse svimmelhetsanfallene, som legene kaller panikkanfall, faller blodtrykket mitt og hvilepulsen, er det normalt?

Igår var jeg helt ute av meg etter 1 times trimtur, jeg klarte ikke reise meg på grunn av svimmelheten, da tenkte jeg å eksprimentere med blodtrykksmåleren.
    Det viste 110/55 og puls på 59. Jeg dro meg litt til etter en times hvile og da var blodtrykket 120/80 og pulsen 80.
    Er så redd det skal være noe annet som feiler meg enn "bare psykisk"
    Er veldig svimmel når jeg reiser meg, men blodtrykket er ikke lavere når jeg reiser meg
    Blodtrykket kan skifte fra sekund til sekund, hvor selv meget små (pludselige) udsving kan betyde forskellen mellem svimmelhed eller ikke-svimmelhed. Hjemmemålinger kan ikke altid nå at opfange udsvingene.

Prøv at opløse en teske salt (uden tilsætningsstoffer) i et glas lunkent vand, og drik det når du er svimmel. Du kan også tilberede et glas saltvand om aftenen og drikke det straks du vågner om morgenen, før du står op af sengen. Gør det i nogle dage og se om det ikke hjælper. Saltvandet skal ikke være mere saltet end at du kan drikke det uden at have u-lyst.

Sveder du i varmen? Prøv at smage på den sved du udsondrer i varmen. Hvis den smager tydeligt salt, er du en "salttaber" og dette relateres til binyrerne og forstyrrelser i aldosteron-balance. Det kan netop give nøjagtig de symptomer du beskriver.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. Hvordan klarer dere dere i arbeidslivet?
    Av Inemor i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifte
    Svar: 20
    Siste melding: 29-10-12, 08:21
  2. Svar: 7
    Siste melding: 07-04-11, 11:58
  3. Hvordan blir dere behandlet på jobben?
    Av Puselille i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 15-02-10, 09:08
  4. Hvordan går jula for dere....?
    Av Line i forumet Solskinnshistorier
    Svar: 1
    Siste melding: 28-12-06, 22:09
  5. armour... hvordan bestiller dere?
    Av Lissa i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 5
    Siste melding: 29-10-06, 15:10

Bokmerker