Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Vigdis? Jeg mindes at vi har snakket om det i denne tråden din, for et par år siden, eller tre? Eller var det bare mig der foreslog det dengang? Har du nogensinde taget din Thyroid til natten, eller er det første (om)gang nu?
Anisa Jeg har forsøkt å ta thyroid før jeg legger meg før, uten å lykkes.

I lange tider har jeg følt meg utmattet, kall det fatigue, eller hva du vil. Men jeg har fungert på sparebluss i for lang tid.

22.03 og 23.03 gjorde jeg et litt for heftig forsøk med T3. For høy dose, for raskt.

Fra 28.03 gjorde jeg et nytt forsøk, og startet veldig forsiktig med å øke T3 langsomt, fordelt over tre døgndoser. Samtidig trappet jeg ned thyroid.

Nå bruker jeg null thyroid. Døgndosen min ligger på 70-75 mcg ren T3. Det har gått litt over en måned. Gradvis forsvant utmattelsen min. Kuldefølelsen i kroppen forsvant nesten helt, jeg driver fortsatt og finjusterer doser og tidspunkter, så jeg er nok ikke helt i boks. I løpet av disse ukene har jeg kunnet følge med fra dag til dag og oppleve at utmattelsen kom senere og senere på kvelden, til den forsvant helt.

Å ha en loggbok for å føre endringer i dose, tidspunkter, endringer som skjer med meg er helt vesentlig i alt dette.

Dette føles helt fantastisk!

Jeg har sett på mengder av løsninger på hva grunnen til at jeg var så utmattet var. Den aller mest slående grunnen så verken jeg eller legen min. Det er jo logisk at når jeg hadde store problemer med å omdanne T4 til T3 på Levaxin, så kunne dette konverteringsproblemet fortsatt være årsaken til at jeg ikke ble bra nok på Thyroid. Svaret var mer T3.

De to siste dagene har jeg forsiktig forsøkt å fjerne 2.5 mg hydrokortison. Jeg skal bevege meg veldig sakte. Det hadde vært godt om jeg etterhvert kunne klare meg uten den.

Snart skal jeg ta en mengde blodprøver. Jeg er spent på hva de vil vise, ikke T3 og T4, de går det ikke lengre an å forholde seg noe særlig til når jeg kun bruker T3. Men det blir spennende å se om dette påvirker de andre hormonene, vitaminer og mineraler.