Ja, ophobning af d-vitamin med leverskade til følge - det er det, jeg altid hørte om som barn og ung, at det måtte man passe på med. Sandt nok, men bare man sørger for at ta d3, kan man altså tage en hel del. Jeg mener, d2 har været den første tabletter, man har kunnet få i det hele taget, og derfor er der vel risiko for, at mange tænker d3 på samme måde. Men 250 µ er altså MEGET - det svarer fx til hele syv af de der, som er på 35 µ

Det er forskelligt, hvor meget hvem har brug for. Jeg har ikke nogen anelse om, hvorfor jeg må ha i hvert fald 80 µ for at ligge ca. i midten af referenceområdet - hvor blir det mon af??

Seks tabletter à 10 µ lyder for mig som en fornuftig start. Men få det tjekket - du er jo ikke en gang inde i referenceområdet!
Jeg har fortalt det før, men gentager gerne mig selv: Jeg har en veninde, der i en periode manglede d-vitamin og b-12. Indtil dette blev opklaret, var hendes læge af den opfattelse, at hun havde sclerose, for hun havde ganske voldsomme symptomer. Ellers er hun frisk /rask. Dette bare for understrege vigtigheden af de her ting

Det med at ha det bedre i syden er nok i øvrigt ikke bare et spørgsmål om d-vitamin - lys er også godt! Jeg har altid følt, at min egentlige liv var om sommeren ...

Nielsigne