Viser søkeresultater 1 til 10 av 47
Threaded View
-
18-09-07, 14:57 #11
Ja, som de andre skriver, TSH er bare et hypofysehormon og t er ft4 og ft3 som er de som er stoffskiftehormonene.
Angående graviditet, TSH i seg selv har ikke noe med det å gjøre men en TSH over 2 er et tegn på at man er hypo.
Hvis du tar levaxin, kan gjerne TSH bli ganske lav uten at man er hyper så man må gå etter symptomene samt ft4 og ft3.
Merkt lavt ferritin gjør at man ikke tåler levaxin og får hypersymptomer enda man trenger å få ft4 opp.
Hva er din ferritin?
Jeg selv og mange andre går kun etter ft4(og ft3) ved justering av dosen, man skriver ned blodprøvene eller samler dem i en mappe eller lager etexcelark med alle datoer, resultater og hvordan man har det.
Man kan regne dem om til prosent innefor referansområdet (set som labben oppgir som normalområde) og det er gnaske vanlig at man trenger ft4 cirka midtpå eller cirka totredelr opp. Men det er individuelt.
Det går også igjen på forumene at noen trenger veldig veldig forsiktige dosejusteringer, noen har en kvart tablett i uken som forskjell på bra og dårlig...
Jag tror du har redusert for mye.
Lignende tråder
-
Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005
Av knokkel i forumet Lavt stoffskifteSvar: 72Siste melding: 11-05-13, 22:25 -
Fikk konstatert hypotyreose i april 06
Av Linn i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 88Siste melding: 19-01-10, 10:13 -
Jeg fikk påvist hypotyreose i 2005
Av Reven i forumet Lavt stoffskifteSvar: 37Siste melding: 02-10-08, 23:13 -
Jeg fikk operert ut hele skjoldkjertelen i november-06 (hyper med kalde knuter)
Av Zena i forumet Lavt stoffskifte etter operasjonenSvar: 55Siste melding: 20-04-08, 10:50 -
Jeg fikk påvist lavt stoffskifte etter at jeg fikk mitt første barn
Av Line i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 38Siste melding: 09-04-07, 22:40

Svar med sitat
Bokmerker