Sitat Opprinnelig skrevet av Mumle Vis post
Jeg skal til lege om et par uker. Ønsker å ta opp med ham om det kanskje er noe i veien med stoffskiftet, men kan ikke så mye om dette selv. Kan nevne at moren min har lavt stoffskifte og at datteren min på 6 år også har noe lavt stoffskifte, foreløpig ikke så lavt at hun medisineres. Veldig takknemlig om noen kan gi meg noen synspunkter/tilbakemeldinger!
En læge, der lader en lille pige gå ubehandlet med "noe lavt stoffskifte", og som ignorerer både arven og det totale symptombillede, er ikke værd at sætte sit lid til, Mumle. Det kan være, at du er gået så længe i dårlig form, at det kan være svært finde energi til "en ny begyndelse", men hvis ikke for din egen, så for din datters skyld - håber jeg, at du alligevel kan finde restkræfter til at finde en ny læge.

Der er ikke noget som hedder "noe lavt stoffskifte", og da slet ikke hos et barn på 6 år - i voksealderen i mange år fremover, hvor behovet for hormoner er svingende mellem "meget og mere", og hvor mangel kan have vidtrækkende konsekvenser for barnets fremtid.

Når en læge ikke lader sig bevæge af ansvarsfølelse for et barns helbred og skæbne, vil h*n være endnu mindre motiveret til at gøre det for en voksen. Både du og din datter har brug for en ny læge, og at finde ham/hende kan kun gå for langsomt.