....."så sæt i gang & stå på!" - takker for den Nielsigne!

Når det gjelder antistoffene, lå disse tidligere på +/- 500. Det siste halvåret har de gått ned til 150-200. Dette skjedde samtidig med at jeg la til selen 100 mcg i tillegg til de ca 60 mcg som er i multivitamintabletten. Kuttet også ut jod (også i multivittabl). Prøver viste rikelig med jod i systemet så det var neppe noen fare. Om dette er forklaringen på nedgangen i anti-TPO, skal ikke jeg si sikkert, men det er mulig. En annen er vel at det ikke lenger er så mye "å ha antistoffer imot" siden kjertelen muligens er i ferd med å visne hen. Er ca 6 år siden TSH begynte å krype oppover.

Har såvidt vært innom endokrinologisk poliklinikk. Egentlig lite å hente fra den fronten. Vil nødig klage og syte for mye, og hun gjorde sikkert sitt beste ut i fra sine rammer osv. Men legen, som var helt fersk overlege, sa vel bare at jeg med burde øke på Levaxin. Brukte på den tiden ca 50 mcg.

Senere, når fastlegen mente FT4 på rundt 19 kanskje var noe høyt for meg, og jeg til dels opplevde mix av symptomer, kom det fra brev fra legen på endokrinologisk med råd om å forsøke og styre behandlingen etter FT4 i mitt tilfelle. Anbefalt nivå var da 16-18. I praksis ville jeg nå hatt TSH på kanskje rundt 10 med FT4 på f.eks. 16, FT3 på 3,5-4 muligens, så jeg er tvilende til om dette var et godt innspill fra spesialisthold. Jeg valgte iallfall, etter noe tid, å ikke følge det.

Som dere er inne på har jeg alltid vært på forholdsvis lave medisin-doser, så jeg velger nå å sikte etter en TSH på rundt 1,5-2, så får jeg se an formen da - mulig mye løsner da!!?