Viser søkeresultater 1 til 10 av 19
Threaded View
-
08-02-12, 17:01 #6
Nye blodprøvesvar-hva nå??
Hei,
har Hashimotos og har gradvis trappet opp på Levaxin det siste året. Bruker nå 100 mikrogr. 3 ganger og 75 mikrogr. 4 ganger pr uke.
Svarene har vært varierende, særlig TSH (7,9 for få mnd tilbake, men som regel rundt 3 eller 4). FT4 har stort sett har ligget mellom 16 og 19, mens FT3 som oftest har ligget på 4-tallet.
Det siste prøvesvaret viste (febr. 2012)
FT4: 19 (ref 12-22)
S-Fri T3: 5,1 (ref 3.1-6,8)
TSH: 2,9 (ref 0,27-4,20)
Var hos lege nylig, og hun sa hun ikke visste hva som er god vei videre mht dosering av Levaxin. Tror særlig den forholdsvis høye FT4`en er årsaken til dette, hun er redd den skal bli altfor høy, og det at jeg har opplevd en viss mix av symptomer på høyt og lavt stoffskifte.
Uansett er ikke formen spesielt flott. Har bl.a. ikke mitt gamle humør, tåler ikke kulde så bra (får utslett/rødhet, særlig over kinnbena), noe forverring av allergier, klump-følelse/forsiktig trykk i halsen, trøtt - men relativt urolig søvn, tidvis "hare-hjerte", men OK puls - så tenker at en forsiktig justering av dosen må gjøres den ene eller andre veien.
Lurer også på om kuldeintoleranse primært er tegn på lavt eller høyt stoffskifte, ut i fra deres erfaringer. Og er denne TSH`en noe som kan gi symptomer på for lavt stoffskifte?
Sjekket pulsen da jeg våknet i går, den var rundt 50 (jeg er vanlig hobby-mosjonist og knapt det). Er usikker på om formen nå primært skyldes at stoffskiftet er noe for høyt eller lavt. Som kjent kan man bli ganske kjørt over å gå med for høyt også, og symptomer på begge kan være like. Det order seg vel til slutt - prøver alltid å være optimist! Men hva tenker dere om dette? Takknemlig for alle innspill!Sist endret av Peer; 08-02-12 kl 17:33
Lignende tråder
-
Hypotyreose, prøver å bli gravid for første gang og begynte nettopp på Levaxin.
Av Sigrid77 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 2Siste melding: 05-06-10, 09:27 -
Jeg begynte på Levaxin i mars i år.
Av grynet i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 142Siste melding: 01-10-08, 14:25 -
Hva var deres tsh på da dere begynte på levaxin?
Av gretal i forumet TSHSvar: 8Siste melding: 26-02-08, 04:12 -
Ingen tegn til tørr hud FØR jeg begynte på Levaxin
Av mona? i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 2Siste melding: 18-05-05, 22:06

Svar med sitat
Bokmerker