Viser søkeresultater 1 til 10 av 22
Threaded View
-
27-01-12, 20:18 #18
Sv: Stoffskiftesykdom? Veien til et friskere liv. Bente Bakke
1000-takk for fin utredning. Jeg er også som Anisa, redd for at leserne av en med forenklet forklaring på hypothyreosens mange ansikter kan « hvile på sine laurbær » og egentlig ikke vite det vide spekter og konsekvensene av å ha lavt stoffskifte.
Den første boka jjeg leste var faktisk boka til Audhild Løhre « Hypotyreosen og Meg », som åpnet min nysgjerrighet ved å ville finne ut mer. Dét lærte jeg av å lese flere bøker og andre forfattere.
Dr. Mark Starrs bok « Hypothyroidism Type 2: The Epidemic » er spesiell i så måte at han selv har hypothyreose og kjent på kroppen hvordan det er åå leve med sykdommen når den ikke blir - eller er under-diagnostisert. Selvfølgelig er det også en fordel for dr. Starr at han som lege i tillegg har faglig tyngde, blir hørt (av de som vil høre) og lyttet til på en annen måte fordi han også kan hjelpe sine pasienter.
Vi trenger mer bredde i bøker om stoffskiftet, oversatt til flere skandinaviske språk. Mark Starr er interessert i det, men det er ikke lett å få forlag å satse på dette.Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
Lignende tråder
-
Hvor går veien videre?
Av jolene i forumet DagbokerSvar: 17Siste melding: 01-12-10, 09:40 -
Moxa's dagbok - veien til forståelse..
Av Moxa i forumet DagbokerSvar: 11Siste melding: 31-05-10, 08:22 -
Hvordan var veien deres til diagnose?
Av Evita i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 28-10-08, 22:34 -
små barn og stoffskiftesykdom
Av rikke i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 4Siste melding: 23-05-07, 05:38

Bokmerker