Kære Anisa - tak for dit indlæg!

Jeg ved godt, at HC er noget helt andet end f.eks. Prednisolon, og at der ikke er noget direkte farligt ved at tage det. Jeg er også klar over, at det kan bruges som aflastning, selvom der ikker er cortisolmangel - bare der er er tegn på trætte binyrer, som jo også kan resultere i overproduktion.

Jeg har derfor ransaget mig selv for at finde frem til, hvad det er, der gør, at jeg er blevet 'nervøs' eller 'bange' for at tage HC og er nået frem til, at det primært handler om to ting:

a) Jeg har læst nogle steder, at når man tager HC, bør man bære et kort på sig, hvorpå det står - i tilfælde af, at man kommer ud for en 'krise' fx en ulykke eller svært akut sygdom, da ens binyrer måske ikke vil kunne håndtere en sådan situation, og det derfor kan blive livsfarligt. Jeg ved ikke, om dette er rigtigt, men jeg har ikke kunne finde klare svar på det, og det har så ligget og luret i mine tanker.

b)Jeg er 36 år, og jeg håber at kunne nå at få børn. Derfor er mit mål, at så snart jeg får det noget bedre, skal det have et forsøg. I Hertoghes klinik har de sagt, at jeg ikke må blive gravid, så længe jeg tager DHEA, Fludrocortisone og HC. Jeg har læst og hørt om flere, der har svært ved at trappe ud af HC igen, når de først er startet på det, og jeg er bange for, at det ville blive tilfældet for mig, hvis jeg startede på det, og det derfor kunne gøre, at jeg ikke kunne komme i gang med graviditetsforsøg, førend det måske er for sent.

Derfor har jeg tænkt, at når min sidste spytprøve viste helt perfekt cortisolkurve, så var der ingen grund til, at jeg begyndte på det, og at hvis jeg alligevel har en form for mild binyretræthed, kan jeg måske klare det med Adrenal Glandular, ADHS (urter), vitaminer/mineraler, kost, afspænding, fast rytme, søvn, ingen stress, terapi osv.

Men jeg er jo slet ikke sikker på, at det er det rigtige valg - og jeg bliver da i tvivl... særligt når jeg ikke har det godt og føler, at der mangler noget i min behandling...

(I Hertoghes klinik anbefalede de mig at prøve 2x 10mg dagligt.)