Viser søkeresultater 1 til 10 av 78
Hybrid View
-
29-11-11, 09:18 #1
Sv: Jeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden
Tusind tak for dit svar Rufus

Jeg blev sat på 0,1 florinef og startede ret på og fik det forfærdeligt!! Efter et par dage trappede jeg ned til en kvart tablet og blev bedre, men stadig meget svimmel og træt og efter 4 uger stoppede jeg, skulle nok ha holdt ud...
Efter opstart m 7 keto, er min form også nedadgående. Jeg er meget træt og ør i hovedet :(
Håber du har ret med at jeg får det bedre.. Tak for dine opmuntrende ord, de varmer
Jeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden. Har været på Amour- nu Erfa i lidt over 2 år.
-
29-11-11, 15:53 #2
Ja, det var synd du reagerte slik på Florinef. Du burde vel ha forsøkt litt til, men samtidig kan jeg godt skjønne at du gav opp. Jeg var jo inne på samme tanke selv. Det er tydeligvis stor forskjell hvordan mennesker tolererer Florinef. Mener å huske at Herthoge bruker fludrokortison, men at han bare bruker det på dager der han må stå mye. Det høres ut som en bruk som er helt fjern for meg som brukte lang tid på tilvenning...
(Men da Florinef omsider virket, var det til veldig stor hjelp!)
Hver gang jeg hører om stoffskiftepasienter som får en nedtur på denne tiden av året, tenker jeg at kanskje vedkommende trenger mer stoffskiftehormon (vinterdose) eller at D-vitaminstatusen er lav. Kan det gjelde for deg, tror du?
Rufus
-
29-11-11, 19:59 #3
Jeg har selv tænkt det samme ang vinterdosering Rufus. Synes bare jeg er blevet mere træt, svimmel og hovedpine efter opstart med 7 keto, så jeg har været lidt betænkelig ved at sætte erfa dosis op, men det må jo komme an på en prøve... Og måske jeg ska tá mig sammen til at forsøge florinef igen..?
Jeg ville rigtig gerne tage flere tarmskylninger ligesom dig, for at se om det ku hjælpe lidt på formen, men jeg har simpelthen ikke råd til det i øjeblikket.. Jeg skal jo også ha råd til alle hormonerne og lavkarbo mad som heller ikke er helt billig :-/
Hvor mange tarmskylninger har du taget i alt?
Tak fordi du tager dig tid til at svare
Jeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden. Har været på Amour- nu Erfa i lidt over 2 år.
-
29-11-11, 20:53 #4
Uff, ja tarmskyling er dyrt.
Og jeg har tatt masse! Har ofret både sommerferie og andre fornøyelser for å ta disse skyllingene (nærmere 20 siden mars
). Min familie har også sponset noen av behandlingene. Dette er ikke noe jeg har råd til å fortsette med i lang tid. Men jeg tenker at "nå kjører jeg på" for å kvitte meg med mest mulig av det gamle belegget i tarmen. Jeg tror at man får best mulig resultat om man tar det litt intensivt over en periode. Og jeg har jo helt klart fått en fin effekt, så det har vært bekreftelse for meg. Men etter hvert får jeg finne frekvensen som gjør at jeg unngår tilbakefall uten at jeg blakker meg helt på dette. (Jeg ser jo at mitt tilfelle er litt spesielt, og ikke passer for alle her på forumet. Så må bare understreke at jeg har vært hardt plaget av lekk tarm og sopp).
Håper du finner ut av hormonene og hvilket nivå du skal legge deg på, Prinsessen.
-
23-01-12, 18:17 #5
Hej med jer

Lige en lille update fra mig.
Efter at jeg kom ordenligt igang med florinef og 7 keto og at Erfa dosis blev sat op fra 165 til 180 mg, synes jeg for første gang i lang tid at kunne mærke en lille fremgang og jeg havde en rigtig god december, jul og nytår. Fysisk aktivitet var dog stadig helt umuligt under hele perioden.
Men men men... Efter at ha løbet tør for florinef i 4 dage og en tur på skøjtebanen med arbejdet(første gang i mit liv jeg havde et par skøjter på
), oplever jeg nu kæmpe crash!! Ekstrem træthed, mathed, svimmelhed, hovedpine og tristhed 
Synes det er skræmmende at der ikke skal mere til at vælte mig og sidder ofte med tankerne om jeg nogensinde kommer til at leve et nogenlunde normalt liv igen?
Har jo fulgt med på dette forum i flere år og kan se hvor mange der er blevet bedre og kan ikke lade være med at tænke "hvad med mig"??? Ja, jeg har det bedre end for 1 år siden, men fremgangen er meget MEGET lille. Jeg ved at TTT, men jeg synes bare det virker som om at min tid er gået i stå
For et års tid siden gik min kæreste og jeg fra hinanden. Det var selvfølgelig hårdt men også det HELT rigtige og det har været godt for mit helbred at komme ud af det forhold.
Jeg har nu mødt en fantastisk fyr, som jeg er meget glad for, men her føler jeg at min krop spænder ben for mig i muligheden for et nyt forhold. Jeg føler mig for træt til at forelske mig og min libido er jo nærmest ikke eksisterende og det er noget der gør mig meget meget trist
Jeg har ikke lyst til at leve resten af mit liv alene....
Jeg vil gerne blive mor på et tidspunkt, men det virker bare helt umuligt med det lave stofskifte og binyrer der ikke fungerer.
Jeg er egentlig ligeglad med hvor længe min eventuelle bedring kommer til at tage hvis bare jeg vidste med sikkerhed at den nok skulle komme og at jeg nok skulle få det meget bedre.
Øv altså.... prinsessen er trist i dag
Varme klem fra mig til jer
-
24-01-12, 18:36 #6
Hei!
Det var trist å lese at du har hatt et tilbakefall. Jeg har opplevd noe lignende et par ganger, formen raser sammen på bare noen få dager.
Har du snakket med legen din? Vi bruker samme lege. Han er jo svært opptatt av mage, sopp, parasitter, lekk tarm etc. Ihvertfall i mitt tilfelle.... Jeg har i likhet med deg ikke mulighet til å trene. Hvis jeg tolker legen rett, mener han vel langt på veg at det er magens feil. Jeg har fortsatt en stor jobb å gjøre mht mage. Har fortsatt sopp og mye gammelt belegg i tarmen som forurenser kroppen. Det kan jo tenkes at så lenge magen ikke fungerer, at den belaster kroppen, vil vi ikke oppnå 100% form og være sårbare for tilbakefall etc.? Jeg driver på med tarmskyllinger, soppkur etc igjen. (Håper det hjelper...). Hva har legen sagt om din mage? Behandler du magen din nå?
Uansett håper jeg du får det bedre igjen snart!
Lykke til med den nye kjæresten
-
24-01-12, 22:42 #7
Det ser ud til, at denne nedtur er ikke andet, end "Florinef-abstinenser"....
Enhver, der stopper pludselig med Florinef (Fludrocortisone) vil blive "væltet".... Det er faktisk ikke for smart, at afbryde behandlingen med Florinef, uden udtrapning. Det mener jeg, står skrevet adskillige steder her på forummet. Når man går i gang med Florinef eller Hydrocortison, er det noget af det vigtigste - altid at have en ekstra reserve så når en pakke Florinef påbegyndes - skal man altid have en anden pakke allerede liggende i reserve, og en tredje pakke bestilt. Man må aldrig løbe tør for Florinef!
Nogle af symptomer på et pludseligt ophør med Florinef er bl.a. appetitløshed, urolig mave herunder evt. opkastninger, døsighed, forvirring, depression, hovedpine, feber, led-og muskelsmerter, evt. skællende hud, evt. vægttab. I udlandet anbefaler man en hurtig lægehjælp ved disse symptomer.
Ved ikke om du er fortsat uden Florinef, men hvis du er - må du hellere finde ud af, i en fart at få recepten på Hydrocortison Nycomed til et hvilket som helst dansk apotek, og så trappe op igen, for senere at trappe ud, denne gang over længere tid. Lige nu er der ikke noget vigtigere. Ellers kan det ske, at denne "nedtur" kommer til at vare længe, ud over chokeffekten det pludselige ophør har på dine binyrer.... hvilket faktisk er værre end de symptomer du oplever nu. Man må ikke hoppe ud og ind af Florinef/Hydrocortison som vinden blæser, uden ordentligt at trappe og, og så at trappe ned igen.
Når du så er "på plads" igen, glem ikke 1 (eller 2) daglige tabletter af Kaleorid (Florinef/Hydrocortison udvasker kalium fra kroppen) og dobl op D3-vitaminet (Florinef/Hydrocortison hæmmer processing af D-vitamin i kroppen), så bliver du bedre igen.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
25-01-12, 07:49 #8
Kære Rufus. Tusind tak for svar

Jo jeg behandler maven... Men jeg har jo været på candida kur i 4-5 år snart og det er som om jeg ikke kan komme af med det
Jeg har fornylig fået taget en afføringstest og det eneste den viste var at jeg var inficeret med mavesårs-bakterien helicobacter pylori. Den er nu behandlet og forhåbentlig væk.
Jeg har måtte stoppe med tarmskylninger, da det er ret så smertefuldt for mig og behandleren mener at jeg måske har en lille forsnævring eller andet, der gør at jeg får så ondt...
Dag S siger også til mig: the problem is in your gut!! Jeg er snart meget træt af det og tror måske jeg vil ha candida overvækst resten af mit liv... Lige nu har jeg i hvertfald meget svært ved at se mig selv ud af det her og jeg er virkelig trist over det for tiden
Jeg har jo også utrolig mange intolerancer og spiser de samme få fødevarer hver dag. Jeg er endda begyndt at drømme om alt det mad jeg ikke må spise, og føler ingen glæde ved mad mere, da jeg spiser det samme hele tiden..
Og "manden" er ikke min kæreste endnu, men var nok blevet det hvis ikke jeg døjede med denne sygdom. Men jeg er så træt og libido er væk og jeg synes ikke det er et godt grundlag at starte et forhold på, selvom jeg meget gerne ville. Synes min fremtid ser sort ud lige nu og begynder at tvivle på bedring
Kære Anisa. Tusind tak for dit svar
Tro mig, det var heller ikke med min gode vilje at både jeg og apoteket løb tør for florinef! Jeg er startet igen med en kvart tablet og trapper op derfra...
Vidste ikke det med kalium, tak for tippet
Har for nylig læst flere steder, at man ikke kan komme candida til livs så længe man indtager fedt. Noget med at fedtet i blodet holder på "sukkeret"(fra grønsager og andet) og derved fodrer candida. Det er en forholdsvis ny teori. Prøv at søge på rawfood og candida så finder man noget om det.
Er der nogle af jer der har hørt om det?
Jeg har altid kun kendt til det modsatte, godt med fedt og protein til at bekæmpe candida...
Prinsessen har brug for håb
Varme kram fra et koldt dk
Lignende tråder
-
Lavt stofskifte sandsynligvis efter behandlig af for højt stofskifte
Av Babe i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 89Siste melding: 06-11-11, 22:27 -
Påvist autoimmunn hypotyreose da jeg ble gravid for snart 3 år siden
Av mammantileir i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 93Siste melding: 20-03-10, 09:03 -
Lavt stoffskifte siden 2003
Av Anee i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 02-11-09, 09:01 -
Jeg fik konstateret lavt stofskifte for ca 4 uger siden
Av Karen M i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 17-01-09, 21:08 -
snart lavt stoffskifte
Av tone i forumet Graves sykdomSvar: 1Siste melding: 26-08-05, 15:31

Svar med sitat

Bokmerker