Viser søkeresultater 1 til 10 av 31
Threaded View
-
12-10-11, 11:21 #16
Sv: Jeg har nå gått hos Dr. Hertoghe siden Mars 2010 og blitt bedre
Har forhørt meg litt med apotek i Norge om hormoner. De fleste blir dyrere her, selv om man betaler fortillong av hormoner fra Belgia om man bestiller i posten. Jeg foretrekker å ta med meg hormoner fra Belgia hjem til Norge selv, når jeg er der nede. Jeg vil også ha NØYAKTIG de hormonene Dr. Hertoghe ber meg ta, og da mener jeg Type/Merke/Fremstilling. Jeg ønsker ikke å ta "billig DHEA", som man får kjøpt uten resept fra iHerb.com i USA. iHerb.com bruker jeg forøvrig mye, da de har de billigste vitaminene og masse annet (snacks!), i hele verden.
Dag har jeg hørt mye godt om! Tror han og Oftebro blir de beste legene i Norge for de med hormonelle problemer, isåfall. Hvorfor spiser du ikke like lavkarbo lenger? Der kan feilen ligge. Hertoghe sier, og det stemmer (for jeg har prøvd!), at hvis man spiser så mye som 1 glutenfri kjeks, eller 1 brødskive ("vanlig" brød), kan hormonene komme ut av balanse. Jeg kjører stram linje, og har svært, svært skjelden utskeielser. Først begynte jeg med å ha faste utskeielser hver helg, for Hertoghe sa at man må MINST spise perfekt 5 av 7 dager i uken. Så jeg tok 2 dager i uken med det jeg ville ha: Iskrem (Haagen-Dazs), sjokolader (Mars, Snickers, osv.), pizza (Peppes), meeeeeeeeeeeeen fant FORT UT at dette gjorde meg sykere, mer oppblåst, og slappere. Å kjøre 100% lavkarbo (greit med litt bønner og linser, disse er jo naturlige, og ikke fremstillt/processed foods!), er essensielt for å bli bedre og til slutt helt frisk. Dette sier jeg av egen erfaring!
Jeg tester også BG (blodglukose) med en hjemme BG måler (slik som alle diabetikere har) da jeg har insulinresistens, og ser fort hvilke måltider jeg kan spise og ikke spise. Har en "Fjordland" (søppelmat) middag så lite som 5 gram karbo av 100 gram mat, kan dette være nok til å øke insulinet mitt, og også bodsukkeret mitt. Jeg har hatt så mye som 15 mmol/l i glukose hele 3 timer etter et måltid. Så jeg spiser nå 100% ren lavkarbo. Merk: LAV KARBO, ikke "INGEN KARBO". Det er forskjell her.
INGEN MENNESKER ER LAGET FOR Å SPISE BRØD (KORN), PASTA, SJOKOLADE, POTETGULL, OG Å DRIKKE ALKOHOL OG BRUS!!!
Jeg tar totalavstand fra alt "nytt og moderne" som har kommet de siste 10.000 år. 10.000 år er ikke lenge, sammenlignet med hvor lenge menneskene har vært på jorden. Det tar minst 20.000 år for oss å tilpasse oss til å spise noe "nytt", som fks. brød. Har DU tid til å vente i 10.000 år til før du kan starte å tåle brød? Ikke jeg!
Hehe......
PS! Jeg "synder" en skjelden gang med lavkarbo, glutenfrie, sukkerfrie og kunstig (!) sukkerfrie sjokolader fra Chocolite. Du får de på iHerb.com. Merk: Pass deg for de som har SUCRALOSE i seg. Les på innholdsfortegnelsen på hvert produkt du finner på iHerb. Kun kjøp de med maltitol eller helst kun de med erythritol (sukrin) da jeg ser på disse to + Stevia som eneste sukker man kan få i seg uten å bli syke. Fruktsukker/Frukt/Juice er noe av det verste du kan få i deg, det øker blodsukkeret mer enn sukker i mange tilfeller!
Kanskje du har lavt Aldosteron. Har dere sjekket dette? Får du i deg nok salt? For lite salt/For lavt Aldosteron kan også gi ødemer. Jeg har kun litt vannansamling i ansiktet, men IKKE NOE i hele kroppen ellers! *Stolt*
Dr. Hertoghe er ikke dum, nei. Men du går jo til en av Norges beste leger, så han bør fikse biffen snart! 
Thomas
Lignende tråder
-
nå har jeg gått opp snart 7 kg siden oppstart med levaxin
Av tcelinet i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 4Siste melding: 01-08-11, 10:38 -
Jeg begynte på Levaxin i mars i år.
Av grynet i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 142Siste melding: 01-10-08, 14:25 -
Blitt mye bedre med Liotyronin!
Av anitab i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 4Siste melding: 11-06-07, 22:42 -
endokrinologmøte mars 07england mm
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 0Siste melding: 17-04-07, 18:32 -
polaråret åpnet 1.mars 07
Av nora i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 5Siste melding: 01-03-07, 23:33

Svar med sitat

Bokmerker