Viser søkeresultater 1 til 10 av 278
Threaded View
-
30-08-05, 21:58 #11
Akkurat som dette har jeg det også!
På fagspråket heter det 'forsinket søvnfasesyndrom' - som betyr at kroppens indre "klokker" går for sent i forhold til solen. I mitt tilfelle (som for de fleste av dere, ser jeg!) er det snakk om minst 4-5 timer, og det til tross for at jeg følger et behandlingsopplegg med Melatonin og lysbehandling. (Ubehandlet var forsinkelsen enda større, da sovnet jeg ikke før i 6-tiden om morgenen, gjerne...)
Dette er jo ett av symptomene som listes opp ved binyrebarkproblemer. Og jeg tror virkelig at det er noe "mer" enn bare den underliggende søvnforstyrrelsen min som gjør at jeg aldri klarer å snu døgnet skikkelig. (Søvnforstyrrelsen har jeg hatt hele livet, mer eller mindre, men den har blitt spesielt hardnakket de siste par årene.)
Hmmm. Lurer på om jeg skal prøve en ny behandlingsvei, jeg. Kanskje legene/psykologene på Søvnsenteret vet noe om dette med binyrebarkproblemer? Kanskje - kanskje - jeg kan få skrevet ut hydrokortison den veien...? (Man vet aldri før man har forsøkt!) ;)
Lignende tråder
-
Jeg har hypothyreose som nok er relatert til hjernen, uten at noe galt er påvist der
Av Halla i forumet Lavt stoffskifteSvar: 57Siste melding: 14-06-15, 14:49 -
Hadde antistoff i minst 5 år før eg fekk lågt stoffskifte hausten 2005
Av Delisa i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 56Siste melding: 03-07-10, 15:08 -
UTEN DUSJ
Av cathrin i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 0Siste melding: 23-03-07, 22:37 -
Hva betyr det å ha blokkerende antistoff? (hypothyreose)
Av maximus i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 9Siste melding: 12-03-07, 20:24 -
brun uten sol
Av Feiga i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 27-05-05, 19:01

Svar med sitat

Bokmerker