Viser søkeresultater 1 til 10 av 31
Hybrid View
-
07-10-11, 17:07 #1
Sv: Jeg har nå gått hos Dr. Hertoghe siden Mars 2010 og blitt bedre
Balder Klinikken anbefaler vi ikke her på forummet. Begrundelsen herfor kan læses i emnet Stop for anbefalinger af Balderklinikken!. Kun alt for mange af vores brugere har oplevet, at på Balder praktiseres TSH-regime til diagnose og behandling. Det betyder faktisk, at patienter med "fine tal" oplever nogenlunde det samme, som du har oplevet på Aker, og som andre har oplevet hos deres skolemedicinske læger: halvbehandling. Vi anbefaler hellere Heggeli Helhetsmedisin, hvor lægen Dag Schiøtt får sin "hormon-træning" netop hos Hertoghe. Om ham kan du læse her. Der er godt nok en kvindelig Balder-læge, der påstås også at studere hos Hertoghe, men ud fra brugernes tilbagemeldinger - kan det være svært at spotte den belgiske connection i behandlingen leveret af denne læge. Iflg. vores opfattelse er Balderklinikken og Hertoghe uforenelige.
Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.
-
07-10-11, 17:16 #2
hei lurte på om du kunne fortelle litt om sekundær hypofysesvikt? linker osv? visst du vil og orker da
er mer enn middels intressert
hvordan finner legen ut av en evt sekundær svikt?
mange klemmer trine
Jeg er en 83 modell , jente fra gudbransdalen som sliter litt med hypotyreose problematikk og har vel gjort dette nesten hele livet.
Har hatt diagnosen lavt stoffskifte i fem år men symptomene løper nærmere 15 år tilbake i tid og det ble ikke tatt NOEN stoffskifte prøver før for 5 år siden.
-
07-10-11, 23:26 #3
Kort fortalt skjer dette etter et slag mot hodet, enten at man blir slått, dunker hodet i noe, eller faller. En bokser er en typisk kandidat for sekundær hypofysesvikt. En primær hypofysesvikt er når du får en tumor på hypofysen. Sistnevnte kan diagnoseres med en god MRi og CT. Sekundær Hypofysesvikt er noe av det vanskeligste å diagnosere. Jeg har sjekket diagnostikken rundt dette i Norge, og den finnes, men er elendig. For man må jo bare teste alle hormonene og se om disse er lave. Problemet ligger i REFERANSEOMRÅDENE. Jeg hadde Fritt T4 på 12 men var fortsatt elendig syk i tenårene. Veide 150 kilo, følte meg helt kjørt. TSH'en var OGSÅ innenfor referanseområdet på 1.0. Som sagt, kanskje jeg skulle hatt FT4 på 20 og TSH på 2 for å være helt frisk, hvem vet. Jeg tok min første hormonprøve ETTER slaget mot hodet, og da var det ingen referanseprøver å sammenligne med fra tidligere mens jeg enda var helt frisk. Men selv en idiot av en endokrinolog burde (men gjør ikke det) skjønne at en FT4 på bare 12 er litt for lavt til at en høy kar som meg skal være frisk. FT4 på 12 gir neppe FT3 høyt i referanseområdet. Jeg mener referanseområdene er problemet. Legene stirrer seg blinde på disse og følger disse sort på hvitt. Er man innenfor er man frisk, sier de aller, aller fleste fastleger og dessverre også endokrinologer. Jeg er ingen bedreviter, men jeg vet bedre enn mange av disse legene. DET vet jeg.
Har du symptomene på lavt stoffskifte, har du lavt stoffskifte. Og hvis du er innenfor referanseområdene OG føler deg elendig, kan du jo ha sekundær hypofysesvikt med resulterende lavere hormonnivåer. Hertoghe er en av legene som diagnoserer bla. dette. Han ser på alle hormonnivåene, spør deg om du har slått hodet, når det skjedde, hvordan osv. Han er den første legen jeg noensinne har pratet med som har spurt om dette. Jeg bare "Hva? Ja jeg har slått hodet, når du sier det.. Hmmm" og ble veldig tankefull. Jeg var allerede på hormoner (T3 og HC) da jeg kom til Hertoghe så han kunne ikke "bevise" at jeg hadde ekstrem mangel på alle hormoner, men han gjettet på at det var sekundær hypofysesvikt.
Denne hypofysesvikten ble forverret da jeg fant ut av min eks kone jobbet som prostituert. Tenk dere hvordan sjokk jeg og binyrene mine fikk av å høre det. Så her begynner historien å bli komplett, bitene faller på plass. Jeg skulle trolig ha hatt masse hormoner allerede som 13 åring. Heldigvis ga Oftebro meg 1 hormon (Syntetisk T4) da jeg var 17-18. Uten det, hadde jeg nok aldri overlevd. Veide som sagt 150 kilo i tenårene. Nå, 80 kilo. Også takket være Hertoghe som er min nåværende behandlende lege. Jeg møter Oftebro en gang i blant, da jeg mener han er en av de flinkeste i Norge. Han styres i allefall IKKE av TSH tyraniet. Jeg hadde jo TSH på 1.0 da han satte meg på 125 mcg Thyroxin Natrium (nå "Levaxin") daglig. Den gang, i 1997 og i en alder av 18 år, gikk jeg ned hele 60-70 kilo på 12 måneder BARE pga T4 pillene. Ganske utrolig, men sant. TESTOSTERONET mitt ble dog ALDRI veldig høyt, det holdt seg sånn midt på treet. I 20-årene kan det være ok, men som voksen i en alder av 30, klarte ikke kroppen min å bli styrt av kun ett hormon lenger. Det måtte ha flere. Pga hypofysesvikten. Hertoghe sier at kroppen min klarte ikke å "bli dratt" av kun ett hormon lenger. Den måtte ha flere. Så Hertoghe er den perfekte lege for meg.
Jeg må bare akseptere at jeg må ha livsvarig behandling, og at jeg hadde 10 fine år på kun 1 hormon (vel, tok også T3 i tillegg til slutt, da tok jeg T4 og T3, som fungerte bra, inntil binyrene tok kvelden...) - Nå står fremtiden foran oss folkens, og vi må ta de riktige valgene fremover!
Sammen skal vi alle bare bli bedre og bedre! Og hjelpe hverandre! Det er det som er å være et menneske. Medmenneske. Å hjelpe hverandre!
Det er nok mange som har lavt stoffskifte med mer, pga. sekundær hypofysesvikt. ETT slag mot hodet en gang i livet er nok. Hypofysesvikt blir alltid verre med årene uansett, så er skaden først der, er man ute og kjører og må ha hjelp til slutt.
Trine, hva er dine symptomer? Har du noen diagnoser fra før? Tar du noen medisiner/hormoner?
Mvh.
Thomas (32) i Asker
- Sekundær Hypofysesvikt fra en alder av 13, binyre-trøtthet siden en alder av 29.
-
08-10-11, 19:19 #4
Tusind tak Thomas - fordi du deler dine erfaringer så detaljeret med os andre her på siden! Jeg går selv i Hertoghes klinik hos hans kollega Marie Christine L'hermitte, og det er rigtig rart at høre om andres erfaringer med behandlingen dernede!
-
08-10-11, 19:58 #5
Skulle bare mangle, Sharon! Jeg ønsker alle der ute perfekt helse, lange og fine liv, med god form, vakkert utseende og total lykke! Dette håper jeg å oppnå en dag!
Jeg syntes Hertoghe er som en slags Gud, selv om han bare er et vanlig menneske han også. Han er dyktig til å symptomdiagnosere. Han er den største helten min innen helse og kosthold. Jeg har 3 andre nære venner som også ble med ned til han og som er faste pasienter hos han nå. De har alle blitt bedre! Sakte men sikkert! Alle hadde slitne binyrer. Det tror jeg er det verste man kan ha for da går stoffskiftet (Thyroid) til dundas også! 
Rartr på dansk = Fint, ikkesant?
*ler*
Ha en god Lørdagskveld allesammen! Jeg skal se en god film i kveld! Neste uke: Konsert! Uken etter: Tur til Hertoghe!
PS! Kroppen min ser virkelig bedre ut i speilet nå. 80 kilo, OPTIMALVEKT. Mangler bare STRAM kropp og muskler. Men Hertoghe fikk vekk de meste av vannet og fettet med sine hormoner. Respekt til deg, Therry. Du er flink!!
-
08-10-11, 23:02 #6
Hei Thomas!
Og takk for alle opplysningene, det er bare bra å høre lit om Hertoghe. Egentlig jeg skal til Herthoghe også etter det nye året. Har allerede tatt blod prøvene som var anbefalt av ham, og jeg fikk svarene for testen i dag. Jeg har noe spørsmål kanskje du kan deler lit med meg og alle de andre.
1. Hvor lenge mener Herthoghe at du må bruker veksthormoner, bruker du veksthormoner for og motvirker testosteron bivirkninger? jeg forstår at veksthormoner skal brukes livet ut når man først begynner med dem, kanskje jeg tar feil.
2. Bruker Hertoghe i sin behandling for eksempel mikronisert Pregnenolone, slik at dette skal balansere den hormonelle kaskaden særlig det steroid hormoner, og forhåpentligvis at man vil sliper og bruker Testosteroner og Veksthormoner. Eller er dette bare min fantasi som kommer fra min frykt for og bruker testosteroner, Veksthormoner og Hydrokortisona… Jeg har tenkt og tar dette opp med ham når jeg treffer ham.
3. Hvordan er det å reise gjennom flyplassen med så mange medikamenter på veien hjem?
4. Hvor mange timer synes du er optimal i det første møte, jeg har bestilt 2 time. Og den lange spørsmål skjema skal gjennomgås og den vil ta tid tror jeg.
Takk på forhånd
-
09-10-11, 07:50 #7
Thomas, vet du hva i behandlingen til Hertoghe som gjør at du fikk bort vannet? Jeg sliter med ødemer. Bena mine er hovne, og jeg mistenker at det ikke bare er der det er vann. Legen jeg går hos, enda han er elev av Hertoghe, har ikke noe forslag på hva som kan gjøres.Men Hertoghe fikk vekk de meste av vannet og fettet med sine hormoner.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
09-10-11, 20:54 #8
Hej Hassan
Tak for gode nyheder. Håber Thomas kommer med et godt svar snart. Har skrevet en hilsen til dig, i din egen signatur-tråd.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
12-10-11, 10:54 #9
Hei Hassan,
Hvordan er livet? Ikke helt topp? Skal nok bli bedre, ser du. Bare vent!
Har du allerede bestilt time og sendt blod ned til Roman Pais lab i Brussel? Det høres bra ut! Du kan gjerne sende meg prøveresultatene på email thomas @ nightrangerweb.net - Så kan jeg ta en rask gjennomgang av disse, uten å skremme deg med diagnoser, det lar jeg Dr. Hertoghe gjøre!
1.) Hertoghe ønsker nok at alle i hele verden skal begynne på veksthormon injeksjoner. Friske som syke. Fordi det gjør kroppen sterkere på så mange måter. Det samme gjelder alle andre hormoner. Våre hormoner er på sitt sterkeste når vi er 21 år, men etter denne alder, går det sakte mens ikkert nedover med årene. Når man er 70-80 år gammel har man under halvparten av de hormonnivåene man hadde som ung. Hvis man erstatter hormonene, bla. med veksthormon (vekthormon reparerer bla. hjertemuskulatur, holder huden stram, og holdningen Rak og Rett i ryggen, og gjør oss mer målebvisste psykisk, fjerner åreforkalkning, bla.!) vil du holde deg frisk, ung og vakker lenger. Hertoghe ønsker nok at man går på veksthormon, og alle andre hormoner, livet ut. Jeg har enda ikke startet med veksthormon, men den dagen kommer nok snart. Jo flere hormoner man tar, jo mer BALANSERTE (!) blir de.
2.) Jeg har snakket med han mange ganger om bruk av hormoner. Han sier at i verste fall, om man er syk, og "har man en skade som er parmanent i binyrene, hypofysen, thyroid kjertelen osv.", så må man bruke hormoner for å føle seg bra. Jeg bruker ikke Pregnenolone. Jeg bruker TESTOSTERON, DHEA, THYROID og KORTISON, så langt.
3.) Det er et helvete uten like. Jeg har allerede vært tatt inn til POLITI-AVHØR der jeg bor, pga en forsendelse jeg fikk i posten (vanlig post) fra Belgia. Jeg anbefaler deg og ALLE DERE DER UTE på det sterkeste (!) å ha kommunikasjon med fastlege OG legemiddelverket i Norge før (!) dere bestiller eller tar med dere følgende hormoner med dere hjem: Testosteron, DHEA, veksthormon. Det er de tre jeg vet om, som er ulovlige å føre inn i Norge på egen hånd. MAN KAN riktignok føre inn en viss kort tids forbruk av disse på egenhånd hvis man går på RØD SONE (fortolling/sjekk) på Gardermoen etter at man har vært i Brussel og kjøpt hormoner. Men da må man betale fortolling/moms på disse. Det må man jo uansett, om man gjør ting på "lovlig måte". Jeg har anskaffet meg godkjenning fra Legemiddelverket her i Norge, for å føre inn mine hormoner. Det er totalt latterlig av tollvesenet å tro at fks. 1 lite glass med 60 DHEA kapsler skal brukes som "DOPING", altså som anabole steroider, hvor man misbruker disse og tar KJEMPEDOSER hver dag. Da ville ikke glasset mitt var lenge. Dr. Hertoghe ber oss ta SMÅ doser, FYSIOLOGISKE DOSER, som IKKE er unormale eller farlige. Dette må tollvesenet få inn i hodene sine. De er virkelig arrogante og inkompetente. Og det var UFATTELIG at de ringte Politiet uten å snakke med meg først, første gangen de "tok meg" for å innføre DHEA til Norge uten tillatelse. (Jeg visste ikke at det var ulovlig på den tiden i fjor! Hadde ingen til å advare meg!) - Jeg har 4 venner som også drar til Hertoghe og de har ikke hatt problemer, så langt. Det er bare jeg som hadde det, en gang, i fjor. Det er også alfa omega at du har en DIAGNOSE skrevet av Dr. Hertoghe, svart på hvitt, hvor det står HVORFOR du skal ta disse hormonene, og nøyaktig hvilke hormoner du skal ta. Prøv å få han til å skrive at du MÅ ta disse hormonene og MÅ ta de med deg hjem til Norge, for å i det hele tatt LEVE. *ferdig* En liten instruks fra en som har gått på en smell! (meg!)
4.) 2 timer er helt fint. Jeg hadde 2 timer da jeg var der første gang i Mars 2010. De var kjempesnille, og lot meg snakke i nesten 4 timer (!) uten å måtte betale noe ekstra. De skjønte nok at min helse situasjon var uhyre komplisert. De er super proffe, MEN veldig opptatte. Jeg ser flere pasienter "klager" på at legene er stresset, særlig Dr. Hertoghe, men dere må huske på at han er kun 1 person, og han har tusener av pasienter fra hele verden, og har ikke tid til å bruke veldig mye tid på hver pasient. Så, vær fokusert, ta med båndopptager eller en annen person som kan høre på alt som blir sagt, så du ikke glemmer ting! Jeg har hatt en dobbelttime i etterkant, men klarer meg nok med enkelttimer fremover. Pga. bedringen jeg har hatt!
Håper dette ga deg noen svar, Hassan! Spør gjerne om mer, hvis du føler for det. Og det vet jeg at du vil!
Mvh.
Thomas i Asker
-
18-10-11, 19:56 #10
Hei, jeg lurte på om du kunne hjelpe meg, jeg leste på en annen tråd her inne at du hadde vært hos Karin Munsterhjelm i 2009.
ADMIN/EDIT: indlægget og svarene flyttet til bibzi80's egen tråd: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=12540Sist endret av Admin; 20-10-11 kl 06:11
Lignende tråder
-
nå har jeg gått opp snart 7 kg siden oppstart med levaxin
Av tcelinet i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 4Siste melding: 01-08-11, 10:38 -
Jeg begynte på Levaxin i mars i år.
Av grynet i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 142Siste melding: 01-10-08, 14:25 -
Blitt mye bedre med Liotyronin!
Av anitab i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 4Siste melding: 11-06-07, 22:42 -
endokrinologmøte mars 07england mm
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 0Siste melding: 17-04-07, 18:32 -
polaråret åpnet 1.mars 07
Av nora i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 5Siste melding: 01-03-07, 23:33

Svar med sitat

Bokmerker