Viser søkeresultater 1 til 10 av 31
Hybrid View
-
07-10-11, 15:49 #1
Sv: Jeg har nå gått hos Dr. Hertoghe siden Mars 2010 og blitt bedre
Hei Vigdis,
Ja du sier noe der. Jeg har snakket med PEH og hans kone, og PEH er en vis mann. Jeg syntes synd på konen hans. Det er mange tragiske historier der ute. La oss håpe flere og flere får hjelp med tiden!
Det var jo nettop derfor jeg ikke ble diagnosert i 1997 da jeg tok min første hormonprøve som 150 kilo tung og svært hypothyroid 17-åring. Kun TSH of FT4 ble testet av Bærum sykehus i 1997. Disse var "innenfor normalen", og jeg var da altså frisk. (Ferritin, D3, Selen og andre viktige komponenter i hormonbildet vårt var det ikke snakk om å se på engang!) TSH lå på 1.0 og FT4 på 12. Aner ikke om de hadde samme referanseområder da, men mye tyder på at de hadde samme målemetode og enheter. Tenk hvis jeg hadde vært frisk med en TSH på 2.0, og trolig måtte FT4 ha ligget nærmere 20 også, antar jeg.
Det var Dr. Oftebro som fanget opp problemene mine i sin helhet og satte meg på T4 på den tiden. Takket være han hadde jeg 10 flotte år. Men Sekundær Hypofysesvikt er vanskelig å diagnosere. Jeg ble behandlet for symptomene på lavt stoffskifte, og det virket svært bra i 10 år som sagt.
Så ble trolig hypofysevikten min kraftig forverret i 2007 da jeg møtte ei dame fra Russland som viste seg å være prostituert. Hun behandlet meg også svært, svært dårlig med null empati og innsikt i min helsesituasjon. Jeg ble bare verre og verre sammen med henne, så jeg skilte meg fra henne i November 2010. Også fordi jeg fant ut at hun brukte meg for å få oppholdstillatelse.
Jeg tror det er viktig for oss som er syke med binyrer osv. at vi lever trygge liv fylt med kjærlighet. Jeg var uten kjærlighet i over 3 år, og det føltes ikke bra. Det tappet meg for energi.
Håper folk der ute har familie som er glade i dem! Det har jeg, uten dem hadde jeg ikke overlevd.
Nå bryr jeg meg ikke om hva jeg putter i meg, så lenge jeg blir bedre. Det er alt som betyr noe for meg nå. Bedringen. Og den er et faktum. Jeg har en sterk historie bak meg og vil egentlig ikke skrive så mye fra den her. Jeg vil heller gi ut en bok.
Mvh.
Thomas
Lignende tråder
-
nå har jeg gått opp snart 7 kg siden oppstart med levaxin
Av tcelinet i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 4Siste melding: 01-08-11, 10:38 -
Jeg begynte på Levaxin i mars i år.
Av grynet i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 142Siste melding: 01-10-08, 14:25 -
Blitt mye bedre med Liotyronin!
Av anitab i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 4Siste melding: 11-06-07, 22:42 -
endokrinologmøte mars 07england mm
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 0Siste melding: 17-04-07, 18:32 -
polaråret åpnet 1.mars 07
Av nora i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 5Siste melding: 01-03-07, 23:33

Svar med sitat

Bokmerker