Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Hybrid View
-
27-08-11, 08:23 #1
Sv: hvordan vite hvor mye armour man skal ta?
takk for at du tok deg tid til en grundig om omstendelig inføring i thyroid

Er jo mye som jeg sikkert hadde kommet til å spurt om senere uansett ;)
Flott at du som har så mye kunnskap "deler "litt med deg, he, he...
da begynner jeg med 2x 60 da... men det skal deles opp utover dagen ikkesant? tas to ganger? etter mat?
Bare vente til de kommer
igjen takk setter utrolig stor pris på hjelpen jeg får her på forumet, tror jeg hadde vært ganske "lost" hvis jeg ikke hadde funnet sonjas stoff-skifte forum
• Det mest sannsynlig er stoffskifte det er noe i veien med.
• Har fått en ny vår etter oppstartmed ERFA
-
27-08-11, 08:33 #2
Du kan starte "som man plejer" - om morgenen på tom mave, begge tabletter på en gang. Afhængig af effekten - god eller bedre, eller for ringe osv. kan du senere begynde at ændre "protokollen" for indtagelse af Thyroid, som jeg har beskrevet i mit forrige svar til dig. Men lad tiden gå mellem evt. ændringer, så du kan selv følge med i, hvordan din krop adopterer de "nye" hormoner og hvad er bare en tilfældig variation mellem gode og dårlige dage. Vær ikke bange for at dine binyrer skulle "bryde sammen", for så er det om, straks at bytte til natte-medicinen, hvilket altid alligevel og under alle omstændigheder er bedst for dem, der har "trætte binyrer".
Held og lykke, og vær sød at opdatere dine tråde, selv om du få det bedre. OK?
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
27-08-11, 09:44 #3
ok
skal jeg gjøre, er veldig spent på om det blir forandring
regner med at det blir det, men har jo hørt en del neg om den nye armour...
den er vel bedre enn levaxin uansett!
Ellers har jeg det ikke så værst om dagen,hadde en "dårlig periode" forrige uke, men regner med at det har med at jeg var forkjøla å gjøre.
Jeg har begynnt på skole igjen
tenkte å ta ferdig vgs å få gens, så vidre på høyskole.
Men vet ikke helt hva jeg skal studere der ennå, men blir innen helse og sos tenker jeg• Det mest sannsynlig er stoffskifte det er noe i veien med.
• Har fått en ny vår etter oppstartmed ERFA
-
27-08-11, 10:26 #4
Jeg tar thyroid 2-3 ganger pr dag.
Jeg gikk på 3.75 grain på det meste. Når tror jeg at systemet fungerer bedre, at det er bedre opptak av medisinene, nå bruker jeg 2 grain/125 mg thyroid. Det er jo veldig viktig å følge med så FT3 ikke blir svært høy, så den må alltid måles samtidig med FT4. Ellers har det fungert bra for meg å notere ned endringer i symtomer og hva slags doser jeg tar. Det er noe jeg kan kikke tilbake i, og skjønne at nå må jeg være over eller under den beste dosen. Mye er så individuelt, derfor er der lurt å notere underveis. Det er min erfaring. Når jeg står midt oppe i et ubehag, er det ikke lett å huske tilbake hva jeg gjorde forrige gang det var på samme måte.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Hvor høyt/lavt jodnivå skal man ha...
Av Nettverk i forumet Lavt stoffskifte og jodSvar: 3Siste melding: 26-06-11, 06:10 -
Hvordan kan man vite hvilke symptomer som hører til hva???
Av Qa i forumet Fibromyalgi og CFSSvar: 14Siste melding: 28-09-10, 11:07 -
Hvor lenge skal man vente før man merker bedring?
Av Ruth i forumet Lavt stoffskifteSvar: 64Siste melding: 19-08-07, 10:18 -
Hvor mye skal prøvene ligge på for at stoffskifte er ok??
Av linnmathea i forumet BlodprøverSvar: 18Siste melding: 24-05-06, 18:53

Svar med sitat

Bokmerker