Viser søkeresultater 1 til 10 av 354
Threaded View
-
28-07-10, 21:04 #11
Sv: DHEA
Tusen takk for at du bruker tiden din til å svare meg! Jeg tror jeg skjønner hva du mener. Og jeg tror at du kan ha rett.
Spørsmålet er om jeg "tør" å gjøre det. Jeg forstår ikke helt hvordan jeg kan erstatte 7-keto med pregnenolone. Har hatt fin framgang med DHEA/7-keto. Jeg kan takke disse hormonene for at jeg er i ferd med å få livet mitt tilbake og føler meg mange ganger bedre enn jeg har gjort på flere år! Jeg begynte med pregnenolone og progesteron i desember i fjor. Merken ingen effekt av dette unntatt at jeg sluttet å svette på natta. Jeg må si at bare tanken på å gå tilbake til kun pregnenolone gjør meg kvalm når jeg tenker på hvor syk jeg var på den tiden. Jeg ønsker jeg ikke å utsette meg for noe lignende igjen. DHEA begynte jeg med i slutten av mars, og den positive effekten kom straks. Men hvis jeg skal erstatte 7-keto med pregnenolone, må pregnenelonedosen økes mye?! Kjempemye!!? Har tatt 25 mg hele tiden. Jeg kan vurdere å gradivs redusere 7-keto og samtidig øke pregnenolone som du sier, men det virker skummelt. 7-keto/DHEA har blitt livbøylen min, er redd for å gi slipp på den.
Dette må jeg fordøye. Skal ha tre ukers ferie straks, så er det ny legetime om en liten måned. Ferien kan kanskje være en fin tid til å prøve ut dette. Men tanken på å kanskje bli dårligere er altså så frastøtende for meg at det frister ikke å gjøre store endringer. Men jeg skjønner at noe må gjøres.
Takk igjen, Anisa
Lignende tråder
-
Hashimotos og Erfa Thyroid
Av Freya i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 10Siste melding: 19-10-11, 11:36 -
Jeg har sat mig for at jeg vil i behandling med Armour Thyroid.
Av arenys i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 15Siste melding: 21-03-11, 16:59 -
Info til lege om behandling av Hashimotos?
Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 2Siste melding: 09-11-10, 17:47 -
Info til lege om behandling av Hashimotos?
Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 2Siste melding: 09-11-10, 17:47 -
Erfa Thyroid/Hydrokortison i Danmark
Av Gekko i forumet "Naturlig" Thyroid til danskereSvar: 3Siste melding: 15-04-10, 22:09

Svar med sitat

Bokmerker