"Lav cortisolkoncentration kan også spille en rolle for kvinders vedkommende. Det medfører øget koncentration af DHEA og testosteron som kompensation, og herved hæmmes produktionen af kvindelige hormoner. Cortisoltilskud dæmper den hyperaktive binyrebark og genaktiverer æggestokkene. Testosteronkoncentration vil dale, østrogen- og progesteron når op på de normale niveau, og håret vokser helt ud (med tiden: der går altid mindst tre til fire måneder, før man begynder at se resultater)." (Huden, håret og hormoner)
Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
Kan vi miste hår av DHEA? Det visste jeg ikke! Frisøren tynnet ut håret mitt så mye sist, så jeg vet ikke om jeg egentlig røyter mer, eller om det var hennes overiverige klipping som gjør at jeg føler meg tynnere....
Så I bruger fortsat DHEA, Vigdis og Rufus? Jeg troede ellers, at I er forlængst gået over til 7-KETO DHEA (her i tråden side 32, indlæg 311-315) Synd at I, i det hele taget, ikke i stedet anvendte Pregnenolone. Det ville løse alle bi-hormonmangler, uden de store problemer (se diagram).

Med DHEA forekommer det, at det virker "overdrevet" hos dem, hvor metabolismen af DHEA påvirker og påvirkes af kønshormoner (derfor bl.a. evt. vægtøgning, hårproblemer m.v.). Så er det bedre at springe et metabolismens trin over og udskifte DHEA med DHEA-metabolit "trin 2" = 7 Keto DHEA og derved opnår man fordele som ved DHEA, minus kønshormon-aspekt, hvilket sædvanligvis kun gælder for kvinder. Jeg er ret sikker på, at 7-KETO påvirker ikke vægten eller håret.

En dansk blogger havde vist også problemer med tilskud af DHEA og han skriver på sin blog Updates Adrenal Fatique (dansk) følgende 4. september 2009: "-har skiftet dhea ud med 7 keto dhea og nu går det over stok og sten - 75 mg 7 keto og jeg er stort set fuldstændig kørende - keto'en køber jeg hos Tim i UK og mærket er puritans pride og pillerne er softgel og således er 7 keto'en indkapslet i olie og lander måske hurtigere i blodet..... -det virker ihvertfald..." Derudover er hele siden linket fører til så absolut værd at "støvsuge" for masser af gode praktiske tips til alle, som slider med støttebehandling for binyreinsufficiens. Også hans alle andre blogs er ualmindelige informative, så dem kan jeg anbefale uden forbehold.