Viser søkeresultater 1 til 10 av 27

Hybrid View

Medlem siden
    Nov 2009
    Alder
    57
    Meldinger
    225

Standard Sv: Datteren min, snart 17, har det siste halve året sovet mer og mere

Hei Bettie,

Vi har ventet og ventet! I dag var vi omsider hos spesialisten. Positiv opplevelse Grundig undersøkelse og masse nye prøver, etter dette var konklusjonen hennes at hvis det ikke viste seg å være noe galt med binyrene så skulle vi starte prøvemedisinering i neste uke!! Tenk at en lege sjekker binyrene før medisinering??!! Utrolig bra. Hun sa videre at selv om prøvene var på grensen så mente hun at det var verd å prøve medisinering på bakgrunn av symptomer og familiehistorie!! Trodde ikke mine egne ører

Så da er det bare å vente en ukes tid så får vi nærmere beskjed!

Lykke til! Vil gjerne høre hvordan det går med dere.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    64
    Meldinger
    554

Så deilig å høre at det faktisk går an! Jeg er glad på deres vegne.

Her går det i ring. Fastlegevikaren har ikke lyst til å starte med prøvemedisinering, fordi blodprøvene ikke er avvikende nok. Siste blodprøver klarte vi selvfølgelig ikke å få tatt før 12.45 om dagen. (Jeg vet, Blondie ....) Jeg ba om å få tatt selen og sink-prøver, som de ikke hadde glass til å få tatt på legesenteret, så vi måtte til sykehuset - og da ble det langt på dag før vi var i mål.

Da så det slik ut:
    FT4 11
    TSH 2,8
    Anti-TPO 40
    Sink 10 (10-18)
    Selen 0,5 (0,5 - 1,6)

Så jeg ringte til endokrinologen på Aker, som jeg hadde vært hos selv, og forklarte situasjonen. Han mente at vi kunne få fastlegen til å henvise dit, for at de kunne gjøre en vurdering - han var tydelig på at man skulle se på familiehistorie og symptomer også, ikke bare blodprøvene. Det kunne fastlegevikaren gå med på (sikkert fordi han da slapp å ta stilling til det selv), så henvisning ble sendt. Etter et par uker kom det brev fra Aker - med avslag på utredning fra spesialisthelsetjenesten. Hun vil bli best ivaretatt av fastlegen, sier de..... En skal stange hodet i mange vegger! Jeg må sette meg og skrive klage. Mange års erfaring med saksbehandling i jobbsammenheng kommer til nytte!

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    64
    Meldinger
    554

Sommeren har ikke vært så verst, men med form som har gått opp og ned. Nå har hun sovnet tidlig, på grunn av hodepine. Dette er en type hodepine som kommer med noen ukers mellomrom, og den slår henne helt ut. Varer i to-tre dager før det gir seg, og så er det noen uker til neste gang. Det ser ikke ut til at det henger sammen med menssyklus, og vi klarer egentlig ikke å se at det henger sammen med noe annet, heller.

Noen som har vært borti noe lignende?

Lignende tråder

1. Datteren min på 21 år har brukt Levaxin i ett år nå
    Av Bille i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 33
    Siste melding: 10-02-10, 22:34
  2. Svar: 1
    Siste melding: 07-04-09, 14:53
  3. fjernet halve skjolbruskkjertel
    Av cyrene i forumet Operasjonssalen
    Svar: 7
    Siste melding: 26-10-07, 21:25
  4. Erfaringer med ulik dosering ut over måneden/året?
    Av Stina i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 4
    Siste melding: 22-08-06, 20:52

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn